Nog steeds niet op geboortegewicht

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 01Patricia, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Beste,

Mijn dochtertje woog bij geboorte 3840 gram. Ze viel de eerste dagen flink af maar na dag 3/4 begon ze weer te groeien. Op dag 8 is de kraamweek afgesloten met een gewicht van 3700. Mijn kraamhulp zei: als ze zo door blijft groeien zit ze met dag 10 op haar geboortegewicht. Gisteren (dag 14) zijn we gaan wegen op het consultatiebureau en weegt ze 3710 (!) gram. Het bureau zegt dat ik me niet ongerúst moet maken maar dat doe ik eigenlijk wel. Ik geef volledig borstvoeding - overdag om de 2/3 uur, s nachts om de 3,5/4 uur. Bij elkaar ongeveer 7/8 voedingen per 24 uur. Maar ik weet natuurlijk niet hoeveel ze daadwerkelijk drinkt per voeding. Ik laat haar aan beide borsten ongeveer 10 / 15 minuten drinken. Qua plasluiers heeft ze er ongeveer 6 waarvan soms een zeer zware en soms een wat lichtere.

Moet ik me zorgen maken? Wat kan ik doen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zorgen maken is niet nodig, maar ik zou wel contact opnemen met een lactatiekundige om te kijken wat er beter kan.
    Ze heeft maar net genoeg plasluiers, hoeveel poept ze?
    Misschien kan je productie toch iets omhoog.
    via de website: Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding vind je een lactatiekundige bij jou in de buurt die een plan op maat kan maken. De meeste zorgverzekeraars vergoeden geheel of gedeeltelijk zo'n consult.

Mirjam

Deel Deze Pagina