nog steeds niet op oude gewicht terug

Discussion in 'Na de bevalling' started by anja 29, Jan 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anja 29

anja 29 Actief lid

Oct 11, 2006
    400
    0
    0
    hallo ik ben nu een half jaar verder naar mijn zwangerschap en ben nog steeds niet op mijn oude gewicht terug voor mijn zwangerschap woog ik 63 kilo ben 1.68 cm nu weeg ik nog steeds 70 kilo ( einde zwangerschap woog ik 79 kilo) dus maar 9 kilo afgevallen in een half jaar tijd heb nog een flinke buik dus wat ik erg vervelend vind wel snoep ik niet meer geen koek geen ships niks meer vooral savonds bij de tv ook niks maar blijf ondanks dat ik niet meer snoep nog steeds op 70 kilo balen zeg wie herkent dit! :)

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi Anja,

Ik ben 3 maanden geleden bevallen van een zoontje. Ik heb altijd rond 63 kilo gewogen, maar door vakantie, verhuizen en feestdagen was ik aangekomen tot 68 kilo. Op het eind van mijn zwangerschap woog ik 86 kilo en nu is dat nog steeds ongeveer 80 kilo!
    De kilo's die ik tijdens mijn zwangerschap ben aangekomen, zijn voornamelijk bij mijn heupen en bovenbenen gekomen. Ik heb vrij weinig vocht vastgehouden, dus bij mij zijn alleen de kilo's van de kleine en het vruchtwater eraf gegaan.

Nu willen we niet lang wachten voor een tweede, maar ik wil niet weer vele kilo's aankomen boven dit gewicht.
    Sinds deze week ben ik gezonder gaan eten en ook wat minder. Ik wil ook wat meer gaan bewegen, maar als het regent heb ik geen zin om met de kinderwagen naar buiten te gaan. Bij mij wil het tot nu toe ook niet snel gaan, maar ik heb het idee dat mijn stofwisseling trager is geworden?

Groetjes Saskia

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Hier ook weinig eraf na de bevalling. Ben 27 kilo aangekomen en na de bevalling 11 kilo kwijtgeraakt (vooral tijdens borstvoeden ging het snel). De rest bleef echt plakken en lijnen wat ik wilde, het ging er niet af....

Nu ben ik weer zwanger en kan niet lijnen dus. Ik denk dat je lichaam eerst de tijd nodig heeft om te ontzwangeren voordat je echt kunt afvallen....

4. Writer

Writer Niet meer actief

hey meiden
    ben nog maar net een weekje bevallen en toch bezig met gewicht haha nee ik doe nu niks aan ,eet lekker ,snoep af en toe geen moeite dus voor lijn ben tot nu toe 5 kilo kwijt tja tja dat is dan niks af behalve baby en placente enzo ,ik was bijna 14 kilo aangekomen
    maar wat ik zou vertellen dat ik bij mij dochter na 8 maanden op mij oude gewicht terug was , ze zeggen dan 9maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren en denk dat ze wel gelijk hebben ,dus zou me niet zo druk over maken :D ,ik hou trouwens nog steeds veeeeel vocht vast mij vingers benen en gezicht helemaal opgezwolle dus heb hoop dat die ook binnenkort af zijn

je hebt een jaar tijd tot je lichaam zich zelf is dus maak je niet druk :D

5. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ik was met 4 maanden weer op gewicht, maar heb wel veel gesport. Ik weet niet of dat iets is voor jou.....krijg je wel je buik strakker ;)

6. Jee

Jee Bekend lid

Aug 17, 2006
    666
    0
    0
    Ha meiden,

ik kan er over meepraten hoor! :( Ik woog het jaar voor de zwangerschap altijd tussen de 55-60kg.De eerste keer bij de vk woog ik 64,5kg en aan het eind van de zwangerschap woog ik rond de 85kg.Nu blijf ik steken op 72kg.Heb zelfs vorige week een flinke buikgriep gehad,maar wat ik ook doe,het blijft hangen.Wel pas ik alweer even broeken maat 36 en oogt het ofdat alles eraf is,maar toch...Lijkt ook wel ofdat mijn heupen breder geworden zijn.Hebben jullie dat ook?

7. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook 27 kilo aangekomen. Woog op het laatst 86 kilo (en ben 1.56 m :(). De eerste 7kilo gingen er zo af. De andere kilo's gingen echt pas na een paar maanden eraf. Na 9 maanden was ik alles kwijt. Je moet je lichaam de tijd gunnen. Ik heb niet extreem gelijnd, alleen minder gensnoept.

Pim

8. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Herkenbaar, ik ben 18 kilo aangekomen en ben er nu 14 'kwijt' maar omdat ik vor mijn zwangerschap ook al te zwaar was moeten er nu nog wel 8 af ofzo.. :(

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben 11 maanden geleden bevallen en er plakken nog steeds 3 kilo teveel aan.
    Mijn figuur is ook helemaal veranderd,ik heb bredere heupen en ben over het algemeen ronder geworden.
    En weet je wat? Het boeit mij niet meer zo hoe mijn figuur nu is.
    Ik weet dat het nooit meer hetzelfde wordt en heb me daarbij neergelegd.
    Heb ook nog geen zin om te gaan sporten,dus ik ben het ook wel zelf schuld.

10. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    hier precies het zelfde woog voor de zwangerschap 63 kilo en aan het eind woog ik 92 was heel veel aangekomen ( heel veel vocht vastgehouden) nou na 4.5 na de bevalling zit ik op 76 en niks helpt om het er af te krijgen :(

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik ben 25 kg aangekomen en ben er na de bevalling 15 kwijtgeraakt. Ik was al 10 kg te zwaar, dus heb nu een hele klus.

Vera is nu 5 maanden, dus dan zou ik nog 4 maanden hebben om te ontzwangeren....

Groetjes,
    Danielle

12. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Na bijna 2 jaar en ruim 20 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap ben ik nog steeds 10/12 kilo te zwaar.

Maak me er ook niet zo druk om. Pas vreemd genoeg wel al mijn o ude kleding weer. Alleen het gewicht zit er dus nog.

Een goede tip .... gewoon 3 maar perdag eten (iets wat ik zelf niet doe) en de lekkernijtjes beperken.
    Dan gaat het er wel af.

Geen streng dieet volgenn dus

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Van de 19 kilo ben ik er nu al 11 kwijt, ik geef trouwens wel borstvoeding. Want volgens mij komt het daardoor, ik eet per dag namelijk best veel en snoep ook best veel... Meteen na de bevalling was ik zo'n 7 kilo kwijt, bijna 4,5 kilo baby, grote placenta en een plens vruchtwater. Pas ook mijn oude kleren weer (vandaag voor het eerst geprobeerd, durfde eerder niet, maar pastte een week geleden ook wel ;)), heb alleen nog geen superstrakke buik, maar dat lijkt me wel logisch.

Ik zou dus wel lekker met de kinderwagen gaan lopen, doe ik nu ook, ook als het regent. Regenhoes eroverheen en zelf droog ik wel weer op (heb geen regenjas en een hekel aan paraplu's ;).

Verder loop ik in huis ook veel meer, als Eva slaapt doe ik snel wat dingetjes in huis. En de wasmachine staat op zolder en daar kom ik ook bijna elke dag nu ;).

14. Zoe21

Zoe21 Actief lid

Feb 25, 2007
    102
    0
    0
    Hier ook heel herkenbaar hoor!
    Ik ben woog voor m'n zwangerschap 65 kilo en aan het einde 83 kilo.
    Nu na bijna 3 maanden weeg ik 78 kilo. Net na de bevalling woog ik 75 kilo, maar ja toen kwam kerst er al heel snel aan, dus hoppa weer wat erbij.

Ik denk ook dat het een kwestie van geduld hebben is en inderdaag 9 maanden op 9 maanden af en dat is echt zo!
    En tja we zijn nu eenmaal mama geworden en meestal word je lijf dan niet meer echt zoals het was. (ik maak me er iig niet zo heel druk meer om)

Als ik dan naar mijn kleine meid kijk en dan naar m'n blubberbuik en m'n striea (schrijf je dat zo ? :( ) dan is het het allemaal waard :D

15. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Er is nog hoop lees ik.
    Weeg normaal tussen de 73 en 75 kilo met 1.83 lengte.
    Woog 96 kilo op t einde vd zwangerschap.
    Was er meteen 6 kwijt, maar die waren er 2 weken later weer bij. Hoe dat nu weer kan?

Nu weeg ik 94 kilo.
    Val dus eigenlijk niet af en dat terwijl ik BV geef.
    Dat wordt Bakkeren als ik geen BV meer geef, en dat kan lang duren want ik wil t zo lang mogelijk doen.

Maar wat baal ik hier van zeg. Ben er flink sjaggie van regelmatig. Kan ook alleen maar mn zwangerschapskleding aan, die ik zat ben, want die draag ik al zo lang.

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik woog 72 kilo, aan eht inde van de zw.schap was ik 107. nu nog 94,5 (jaja, als je het kwijt wilt tellen die halfjes ook opeens mee ;))

ik vind het maar moeizaam gaan, omdat ik niet mag dieeten ivm de bv. wie dat fabeltje bedacht heeft dat je afvalt van bv?! ik merk er niks van en mijn vriendin ook niet, daar vlogen de kilo's er af toen ze na een jaar stopte met de bv :(

ik zit nu wel weer 20 minuutjes per dag op de hometrainer en let op wat ik eet. die buik is nog steeds enorm :( er is me al twee keer gevraagd wanneer ik uitgerekend ben.

vind het maar moeilijk en soms wat eng. er wordt zo gesproken over de afvalstoffen die in de bv komen als je afvalt. ik eet niet meer altijd als ik honger heb, maar ja, dan kan ik de hele dag wel eten en dan eet ik dus gerust 12 broodjes en 2 borden avondeten.

ach, het zal er vanzelf een keer afgaan hoop ik maar :D

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier plakt na 7,5 maand ook nog zo'n 5 kg teveel aan...
    Ik baal er flink van, maar moet ook bekennen dat ik niet echt streng ben voor mezelf.. :rolleyes:

Oke, morgen ga ik weer vol goede moed aan de lijn...zucht 8)

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ook ik moet nog zo'n 8 kilo kwijt, ik ben net klaar met mijn 3e week SB (maar heb een aantal schaammomentjed gehad - lees vreetbuien).

Ik moet morgen weer wegen maar was dus vorige week 2 kilo afgevallen.

Ik weeg nu 73 en wil naar 65, dit gewicht had ik voor mijn zwangerschap. Aan het einde woog ik tussen de 90-95 kilo.

Dus nog even een paar weekjes bakkeren en ik ben het hopelijk allemaal kwijt. Ik heb mezelf ten doel gestelt het gewicht van 65 te hebben als Louise jarig is.

19. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Even een succesverhaal, hier mag ik niet klagen geloof ik..
    Woog voor de zwangerschap ongeveer 65, aan het eind van de zwangerschap (1 week en 5 dgn geleden) 83 kg en vandaag weer 70.

Ik had niet echt het idee dat ik veel vocht vastgehouden heb tijdens de zwangerschap, maar toch raak ik veel vocht kwijt ('s nachts veel zweten, veel plassen).
    En ik geef wel bv en eet elke dag een milkareep..

Grts!

20. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian wordt donderdag 1 jaar en ik weeg ook nog steeds een paar kilo's te zwaar ;) Wel pas ik mn oude kleding weer van voor mn zwangerschap.

Share This Page