Ledikant, peuterbed en een papa...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door enerisab, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Even van mij afschrijven maar tips zijn altijd welkom.

Wij hebben thuis een impasse.... Onze peuter klimt met slaapzak uit ledikant. Om die reden hadden we een paar maanden geleden al een peuterbedje gekocht maar ineens wilde hij toen weer in zijn ledikant slapen. Na onze vakantie klimt hij met slaapzak weer uit zijn ledikant vandaan. Dat vind ik gevaarlijk mede omdat hij al een paar keer lelijk gevallen is met uit zijn ledikant klimmen met slaapzak aan.

Nu heb ik hem dus in zijn peuterbedje gedaan en leg hem aldoor braaf terug. Hij komt er uit, roept "hallo" en dan negeer ik hem even, en bij aanhouden leg ik hem zonder al te veel aandacht en woorden weer terug in bed. Mijn man is tegen het feit dat hij in het peuterbedje ligt en doet nu dus uit protest niets. Ik zit met een gekneusde nekwervels door een val partij afgelopen zaterdag. Het ledikant in en uit tillen doe ik nu gewoon niet vanwege de pijn. Dus als hij niet wil helpen dan doe we het op mijn manier, A in grote bedje (een verkleinde variant van een 1pers bed).

Pijn, actieve en inventieve peuter is niet goed voor mij merk ik. In combi met manlief die in de avond echt vind dat hij "klaar" is. Overdag doet hij echt heel veel, zeker nu, ik heb echt even mazzel dat hij nog even vrij is met die stomme wervels.

2. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Is hij 1. Jaar en 10 maanden ?

Mijn zoontje is ook van deZelfde leeftijd
    Hij slaapt nog heerlijk bij ons in bed heb zijn ledikant tegen mijn zijkant aan

Mischien zijn slaapzak uit doen in ledikant ik vind eerlijk zo peuterbedje nog te vroeg dan komen ze gewoon er 100xuit of hè moet zijn kamer op slot doen natuurlijk alleen als er geen gevaarlijke situaties kunnen ontstaan en met baby film

3. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Onze zoon kan niet bij ons in bed omdat ik na de bevalling erg mee bezig was. Ik sliep niet meer doordat hij bij ons op de kamer lag, eerst in bed en later in zijn ledikant. Even heel kort ik ben aan het herstellen van een postnatale depressie met angststoornis. Hij is heel klein idd alleen vind ik het onveilig als hij in en uit zijn ledikant kan klimmen met of zonder slaapzak. Zijn kamertje is beneden heeft dus altijd al een hekje gehad. Deur kan niet dicht of op slot.

Maar dat hij klein is, is ook de motivatie van mijn man. Ik balanceer tussen veiligheid, behoefte van mijn man en mijn gevoel.

4. Moeder2017

Moeder2017 Actief lid

2 jan 2017
    281
    2
    18
    Ja dan snap ik het wel. Ik slaap nu al zo 10 jaar met kids in mijn kamer/bed dat ik niet meer anders gewend ben maar slaap niet zoals het hoord kijk er naar uit wanneer deze naar eigen kamer gaat Hahaha

Ja ik zou dan ook echt voor veiligheid kiezen mijn andere zoontje kreeg het met zo 13 maanden al voor elkaar met slaapzak. En al uit zijn bed te komen

Ik zou als je een hekje hebt gewoon hem begeren zolang die niet huilt en gaat Mischien vanzelf terug naar bed

Wat ik ook deed is ernaast gaan liggen in hun bedje tot ze sliepen dat was me het wel waard die 10 min soms sliep ik nog eerder haha

5. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hij staat af en toe bij het hekje te kijken en gaat zijn kamertje in... Het is nu stil, ik durf niet te kijken want ik ben bang dat ik hem wakker maak. :)

Ik vind het heerlijk om samen te slapen tegenwoordig. De momenten in de voedingsstoel kan ik koesteren. Nog steeds wil hij wel eens lekker in mijn armen liggen en daar in slaap vallen. Dan is hij ineens zo klein weer.... en een volgende keer "neeeeeee" "kjaaarr". :)

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Tje lastige situatie zeg!
    Vind jouw man het ok dat hij met gevaar voor ongelukken in zijn ledikantje ligt dan? En je zegt dat jullie een peuterbed gekocht hebben, dus samen.
    Hij is best jong nog maar er zijn wel meer peuters die nu al het ledikantje uit zijn.
    Ik zou toch consequent blijven doen zoals je nu doet. Evt nog streng toespreken als je hem weer in bed stopt. Zoiets als: en NU blijf je liggen! Zal heus wel een keer aan gaan komen. Mama is niet lief en gezellig als ik eruit kom.
    Bij je op de kamer nemen zou ik niet meer doen op deze leeftijd. Onze zoon zou er misbruik van maken door t gezellig te maken. En toen het van de zomer op zn eigen kamer erg warm was, wilde hij niet eens.
    En dat van je man die vind dat hij klaar is na een dag werken ken ik;) ik heb me erbij neergelegd en ga als ik erg moe ben s middags wel eens liggen, of als we samen vrij zijn spreken we af wie er uit mag slapen.
    Sterkte en beterschap!

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei met 1 jr en 3mnd over, ze klommen er met slaapzak uit en dat vond ik veel te gevaarlijk. In het begin idd een paar keer terug leggen, dat is even lastig, maar zodra ze weten dat rondspoken geen zin heeft, blijven ze wel liggen.

Wel heel kinderachtig dat jouw man niks doet...

8. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hij slaapt in zijn peuterbedje!!!!!!!! Joepie! Morgen weer opnieuw beginnen. :)

En ja ik vind het ook een beetje kinderachtig van mijn man.... Maar ja, daarom heb ik even een forum om een beetje stoom af te blazen. hihi.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kinderachtig van je man inderdaad...

Hier ging de jongste met bijna 2 jaar over naar een 1 persoons bed, dat kan echt prima. Oudste was iets later, maar die heeft een ruimere kamer waardoor het ledikant en 1 persoons bed er allebei stonden en ze kon kiezen.

10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ging de middelste ook met die leeftijd over ivm klimmen. Ze kwam er in het begin vaak uit, maar dat ging vanzelf beter. Gewoon nu doorzetten.
    Ik zou idd ook niet lekker zitten als je weet dat ze zo uit het ledikant kunnen klimmen en dus vallen.

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden om die reden een vloerkleedje op de kamer.. Omdat ze doordat de klink omhoog stonden niet uit hun kamer konden- vielen ze daar weleens op in slaap.
    Prima.. Als het nog vroeg was (en ik twijfelde of ze wakker zouden worden) legde ik een dekentje over ze heen en als het laat was, legde we ze gewoon terug in bed.

Wel moet het kamertje dan natuurlijk veilig zijn. Wij hadden een vensterbank op 1.20 hoog - maar dametje wist met een speelgoed bak op de verwarming en door op de vensterbank te klimmen en het raam open te maken... oeps. Ging maar net goed uiteindelijk.

Hier gingen ze ook net voor de 2 jaar overigens uit het ledikant. Om dezelfde reden als bij jullie!

12. enerisab

enerisab Actief lid

16 mei 2015
    267
    0
    0
    Hij klimt hier ook overal op en uit. Het hekje voor de deur van zijn kamer is ook al niet meer geschikt.... Ik had alles afgesloten en meneer stond in eens achter mij "hallo". :) Zijn ledikant staat ook nog in de kamertje maar ook zijn middag tukje heeft hij nu in zijn grote bed gedaan. We gaan nu door zetten... papa is nu ook een beetje over tuig, dat scheelt nu wel. :)

Deel Deze Pagina