Nog steeds niet terug op startgewicht!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Macdee, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik moet even mijn frustratie van me afschrijven.
    Gijs is alweer 9 maanden en nog steeds zitten er zwangerschapskilos aan en het lukt me maar niet om af te vallen.
    Ik was minimaal 25 kilo aangekomen (toen ben ik gestopt met wegen) en die laatste 5 kilo willen er maar niet af. Ik ben ook niet super streng aan het lijnen, want dat lukt gewoon niet.
    Iedere maandag ochtend pak ik dat Sonja Bakker boek weer, maar op woensdag ligt hij alweer in het kastje....Dan ga ik namelijk weer werken en kijkt al het lekkere eten in de kantine me weer aan.
    Iik ben zo zwak, kweet even niet wat ik er aan moet doen!

Heeft iemand goede tips?

2. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    Ik lees mee. Ik ben 8 maanden geleden bevallen en de laatste 8 kg willen er ook niet af. Kan de verleiding van lekker eten soms ook niet weerstaan maar eet toch niet ongezond.

3. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    TIP.. koop eierkoeken en snaai die vrolijk weg.. vult goed en kom je niet van aan...drink veeeeeeel water.. iig voor iedere maaltijd en als je trek hebt in iets lekkers...

Ik was bij de eerste 30 kg aan gekomen.. na 1,5 jaar was het eraf..ik heb nooit gelijnd.. ook ik vind het lekkers veel te lekker..en heb geen zin in sonja of ander gestress en schuldgevoelens omdat ik toch een gebakje of patatje heb gegeten...ik wil wel blijven genieten.. ook van eten.. Het gaat er echt af...een beetje opletten en veel water drinken heeft hier altijd goed gewerkt.. bij de tweede kwam ik 20 kg aan.. ook na 1,5 jaar was het er weer af.. bij de 3e was ik 15 kg aangekomen dat was er na een half jaar (waarin veel stress) weer af en nu ben ik weer 20 kg aangekomen.. ben er inmiddels na 1,5 wk na de bevalling bijna 10 kwijt.. maar ik geef nu in tegenstelling tot de andere kids bv en dat schijnt ook te werken..

4. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Inderdaad is veel water drinken slim, maar ik ben helemaal geen drinker. Normaal drink ik over de hele dag 4 glazen (1 melk en 3 ranja) en ik drink geen koffie of thee. Dat is natuurlijk erg weinig, maar dat is een gewoonte geworden. Nu ben ik al de hele week 1,5 liter water per dag aan het drinken, het is een hele opgave maar het lukt wel..

@ ichtus: Gelukkig is er toch nog hoop als ik jouw verhaal lees!

5. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hier minimaal 33kg aangekomen en ook nog altijd niet terug op gewicht. Nu al 5 weken aan het sonja bakkeren (met als doel mijn eetpatroon te veranderen) en gelukkig werkt dit wel voor mij.

6. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik ken het helemaal. Ik woog 63kilo bij 1,71 voor mijn zwangerschap, ben 15kilo aangekomen. week na de bevalling woog ik 68 kilo nog 5 teveel. En nu weeg ik dus 77kilo. Ik sportte voor de zwn.schap 3-4x per week en nu nul. Dat merkt mij lichaam wel ja, als je met hetzelfde patroon blijft eten. Ik wil er sowieso 10-12 af. Ben in mei 1,5 maand bezig geweest met de telkens de juiste,gezonde keuzes te maken en was 3,5 kilo afgevallen. Was toen 1 week op vakantie geweest, waarin ik niet eens exorbitant veel hebt gegeten en die 3,5 kilo zat er weer aan. Sinds toen ben ik zo gedemotiveerd dat er nog een kilo bijgekomen is ook :( ik weet het ook niet meer, voel me een ZWAKKELING , en ben best verdrietig. zeker als ik me in ipv een maatje 38 nu in een maatje 40 soms zelfs 42 moet wringen :(:(:(

7. Jelly

Jelly Actief lid

Aug 9, 2006
    319
    0
    0
    @draak 86: ik begrijp hoe je je voelt. Ik woog rond de 66 kg met een 1.72 cm. Toen we voor onze eerste gingen, besloot ik dan ook niet meer op de weegschaal te gaan staan. Een tijd later was ik zwanger en "mocht" ik van mijn HA op de weegschaal gaan staan. 78 kg!!! Na de bevalling ben ik niet meteen op dieet gegaan, maar toen we besloten om voor een 2de te gaan, weer niet meer op de weegschaal gaan staan... Toen ik terug zwanger was zat ik weer op die 78. Beetje meer bijgekomen deze zwangerchap... Ondertussen ben ik van 95 naar 71.5 kg gegaan, maar die laatste kilo's die krijg ik er ook niet goed af. Val gemiddeld 1 kg af op 2 weken. Niet slcecht dus, maar het gaat soms toch wat traag wat mij betreft! Dan voel ik me net als jij een slappeling en grijp ik naar die ooooh zooo lekkere chips!

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Bij mij ging het ook ook op het laatst heel geleidelijk aan. Pas zo'n anderhalf jaar na de bevalling weer op startgewicht

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Heej Macdee.. ten eerste Gaaf dat jou zoon ook Gijs heet!!

Lastig he.. die kilo's.. ik was voor de zwangerschap ooit tegen de 100 ( net er boven...) Op t laatst was ik net zo zwaar als toen ik mn maagband kreeg; 125 kg.. en nu..... 116.. Ik moet toegeven.. ben sinds de geboorte van gijs "gewoon" aan t groeien.. Ik heb geen zin in strenge dieƫten.. Eigenlijk moet ik die dikke kont van me meer en vaker in beweging zetten.. maar ik ben niet een loper/wandelaar en fietsen is ook mn ding niet ( dat we in een buitengebied wonen is deels part daarin)
    Ik heb t boek van Geertje van der Meer in de kast staan.. al tijden.. Ik weet dat t een goed boek is.. maar dan bedenk ik vooraf al "ik wel wel wat op mn gewicht letten, maar heb er eigenlijk niets voor over".. Niet dat ik ineens heel anders moet gaan koken, of allerlei boodschappen moet gaan halen waar je maar eens per week een beetje van nodig hebt en de rest van de verpakking zo weg kunt doen omdat t oud is..

als ik t samen moet vatten dan is t "ZUCHT... " en zakt de moed me vooraf al in de schoenen..

Ik vind t knap dat er meiden zijn die wel de moeite nemen naar ( bijvoorbeeld) een sportschool te gaan en te letten op hun eetgewoonte.. Momenteel heb ik er geen zin in... en ik denk dat t net is als wanneer je rookt ( gelukkig dat ik dat dan niet doe)..
    Als je wel wilt stoppen, maar eigenlijk ook niet.... dan lukt het niet...

maar wanneer ik op t punt kom dat ik t "ineens" wel wil.....

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Wat vervelend joh.
    Kan er niet over meepraten, ik moet juist opletten dat ik niet teveel afval (door de BV).

Veel drinken, lopen ipv met de auto, trap ipv lift. Balansdagen inlassen? Je bord niet te vol scheppen, geen chips, koekjes etc in huis halen (dan maar pech voor de visite) en natuurlijk sporten.

Succes!

11. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik had gisteravond ook visite, maar moest ze teleurstellen Ik had niet eens een droog kaakje voor ze....Ze moesten er wel om lachen.
    ik kan niet 1 koekje eten, ik eet dan het hele pak in 1 keer leeg. Dus dan maar niet koken.

Mijn vriend had het vorige week al over een tweede en eigenlijk zie ik dat ook wel zitten, maar als ik nu weer zo veel aankom ben ik bang dat ik later nooit onder de 70 kg kom. Dus we hebben afgesproken dat ik eerst 5 kg afval en dat we dan weer verder gaan praten.
    Ik moet zeggen het helpt wel, want ik ben nu in ruim een week 1,3 kg afgevallen!!!!! (maar nu komt sinterklaasavond er weer aan)

@ Annemarie76: Geweldige naam is het toch!!!

Share This Page