Al een week of 2 dreig ik steeds flauw te vallen. 3 keer is dit ook daadwerkelijk gebeurd..Ben de hele dag erg draaierig en dacht dat mijn bloeddruk mischien wat aan de lage kant zou zijn.(was steeds wat hoog) vandaag bloeddruk door de fysio gemeten en deze was 138/91. Moet ik me nu zorgen gaan maken?? Ik ben 14 weken zwanger nu.
Hoi nbroen, bij deze termijn kukn je nog geen zwangerschapsvergiftiging krijgen als je daar soms bang voor bent. En je bloeddruk kan per moment verschillen als je zwanger bent. Je vaten worden slapper en je kunt vaker een (normale) bloeddruksdaling krijgen waardoor je je echt even naar kunt voelen zoals jij beschrijft. Vaak kun je er niets aan doen en kun je alleen zorgen dat je niet valt. Verder zorgen dat je je vaten gevuld houdt voor een goede druk en dat doe je door heel veel te drinken; 2-2,5 liter per dag. en misschien ben je ook te druk, heb je stress oid; verminder dat! De eerstvolgende controle bij de vk moet je het gewoon evne goed aangeven, dan kan je vk je gericthe uitleg en advies geven. Groeten Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je antwoord terug...nee ik ben niet bang voor een zwangerschapsvergiftiging, maar kon ook niet plaatsen wat het wel was.. Ik loop bij de gynaecoloog en ben vanmorgen geweest. Ze zei dat mijn bloeddruk erg schommelt idd van heel laag naar hoog en dat dit waarschijnlijk de rest van de zwangerschap wel zo zal blijven. Ze heeft geadviseerd om nog meer rust te nemen,dus ook niet meer therapeutisch werken. Ook blijf ik nu onder controle van de longarts staan ivm benauwdheid. (vorige zwangerschappen vaak longontstekingen gehad).Drinken doe ik gelukkig genoeg.