Nog steeds niet zwanger.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leanthe, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leanthe

Leanthe Lid

30 jul 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net las ik weer op Facebook dat er een bekende van me zwanger is.
    Heb net ff een potje zitten janken :(
    Ik ben nu zelf in afwachting van mijn eerste ICSI. Ik moet eerst ongesteld worden. Dat valt niet mee met een zeer lange en onregelmatige cyclus.
    Ik zie de laatste tijd alleen maar zwangere vrouwen. Ik kom ze overal tegen. Het wordt steeds moeilijker.

2. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Vreselijk zeg, heel veel sterkte! Hoop dat het snel raak mag zijn met ICSI.

3. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Even een dikke knuffel!! Het is niet makkelijk allemaal!

4. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Vreselijk zeg, heel veel sterkte! Hoop dat het snel raak mag zijn met ICSI.

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Zo naar :( hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn!

6. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Heel herkenbaar hoor, dat stomme Facebook ook! Al die mooie buiken en lieve baby's etc.... Wij willen ook hè!
    Hopelijk is het een kwestie van heeeeeeel veel geduld en worden we daarna flink beloond. Succes meis met wachten...

7. Leanthe

Leanthe Lid

30 jul 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen zegt dat het gaat lukken, maar hoe kun je dat nu weten. Hoeveel stellen zijn er niet kinderloos omdat het niet lukte. Ik vind het soms erg moeilijk om positief te blijven zeker op confronterende momenten. Zo moet ik ook assisteren bij hsg onderzoeken. Dat heb ik wel aangegeven dat dat nu ff niet zo'n goed idee is.

8. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Moeilijk he.. Ik wens je heel veel succes! Wat is de reden, dat je menstruatie word afgewacht?

Ik heb inmiddels twee ivf pogingen gedaan en omdat ik een zeer onregelmatige cyclus heb, word het altijd door middel van primolut of progynova opgewekt. Misschien kun je dit voorleggen aan de arts, dat gewacht allemaal. Het duurt al zo lang..

9. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Vreselijk is dat, terwijl je t een ander wel gunt maar jezelf zo graag wil , sterke !

10. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Leanthe, zo herkenbaar. Ik wou dat ik iets kon zeggen om je op te beuren. Even lekker janken is helemaal top! En misschien helpt het je om hier te lezen dat je niet alleen staat, ook al voelt dat soms wel zo. En hoe blijf je positief? Met ups en downs waarschijnlijk. Het ene moment denk je dat het echt wel goed komt en het andere denk je dat het nooit gaat lukken. Het doet pijn. Ik probeer steeds iets verder te kijken en leuke plannen te maken. Probeer mezelf te laten zien dat een leuk en gelukkig leven niet afhankelijk is van het krijgen van kinderen. En weet je wat het leuke is van een feestje waar je vriendinnen allemaal over kinderen praten? Dat jij de volgende dag heerlijk uit kunt slapen en zij niet. ;)

11. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Dat weet ook echt niemand meis.........*dikkeknuffel*...

Het is ook zo ontzettend moeilijk..

Weet je, ik las alleen maar positieve verhalen hier, om moed en kracht uit te putten, en de verhalen die niet zo positief waren sloeg ik maar over..

Wij waren jong toen we begonnen, of jong, ik was begin 20. Nu bijna 35.

Wij hadden het geluk jong te zijn, een adoptieprocedure opgestart naast onze ICSI en met donorzaad aan de gang gegaan. Wij zijn dus eigenlijk continu onze grenzen gaan verleggen en hadden super veel geluk dat we een enorme portie doorzettingsvermogen in pacht hebben want dat kan je ook wel gebruiken in de mmm...

...zie mijn onderschrift...na 12 jaar mochten we onze oudste in China ophalen en na 13 jaar mmm (en lange pauzes hoor) onze 2e zoon via donorzaad.....heb dus een zwangerschap mee mogen maken en een bevalling en nu gewoon 2 kids!! Dolgelukkig ben ik!

Probeer moed te houden meis, hoe zwaar het ook is...je wil niet weten hoeveel mobieltjes ik stuk gegooit heb als iemand me smste dat ze zwanger was...........en zet door!

12. laney

laney Actief lid

2 okt 2009
    335
    72
    28
    Hoi Leanthe,

Kunnen ze je ongi niet opwekken?
    Dit hebben ze bij mij ook gedaan omdat het anders erg lang kon duren allemaal.

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey Leanthe,

Zo herkenbaar! Overal wordt iedereen maar zwanger. Iedereen zegt dat je jong bent en het wel zal lukken en ondertussen voel je je eenzamer dan ooit.

Wij hebben in een jaar tijd nog niet 1 poging kunnen doen omdat de eicellen niet rijpen willen of er alleen maar lege cellen groeien. Ik begrijp je frustratie en met mij iedereen hier.

Er is zo weinig aan dat gevoel te doen. Veel sterkte!

14. Leanthe

Leanthe Lid

30 jul 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga donderdag weer terug en dan hoop ik inderdaad dat ze me iets gaan geven om te gaan menstrueren. Ik heb nu ook regelmatig gedacht dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar alle testen die ik doe zijn negatief.

15. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Net een mailtje in mn inbox, vriendinnen van 2 collega's zijn tegelijk zwanger :( super leuk dat ze papa mogen worden maar ik zit met tranen in m'n ogen achter m'n scherm :(

Leanthe succes donderdag, ik hoop dat ze je iets geven!

16. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    @Leanthe: meid, wat herkenbaar wat je schrijft. Ik moet zeggen dat dat de reden is dat ik Facebook heb opgezegd. Ik las steeds vaker over mensen in mijn omgeving die zwanger zijn (en oh, wat hebben ze het soms toch zwaar! Grrrrrr)....

Hier heb ik (nog geen) bemoedigend bericht. Ik heb alweer 6 terugplaatsingen achter de rug en nog steeds zonder resultaat. Mijn fertiliteitsarts heeft (na de 1e cryo tp) gezegd dat ze zeker wist dat het heel snel zou gaan lukken (ik geloof dat ze het getal 3 noemde!). Maar ik vind dat nogal een gewaagde uitspraak. Niemand weet óf en wanneer ik zwanger zal worden. Dat maakt het het moeilijkst. Kon íemand maar zeggen DAT het ooit lukt. Ook al is dat over 5 jaar. Daar heb ik het wachten zeker voor over!

Ikzelf werk ook in de reproductieve geneeskunde (jij ook?). Dat maakt het allemaal nog zwaarder. Overdag bezig zijn met mensen zwanger maken en zodra ik de deur op mijn werk achter me dicht trek, begint mijn eigen verhaal weer. Veel meiden vinden werken een goede afleiding. Die vlieger gaat hier niet op.

Ik wil je dus laten weten dat je niet de enige bent die in die situatie zit, misschien dat dat het wat verzacht.

Ik wens je heel veel succes meis en wie weet houden we straks beiden 2 streepjes in onze handen en denken we: "Weet je nog, die moeilijke en onzekere periode?"

17. Ligakoekjuh

Ligakoekjuh Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.195
    0
    0
    NULL
    NULL
    snap goed hoe je je voelt, sterkte knuf !

18. Leanthe

Leanthe Lid

30 jul 2013
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit topic al weer bijna een maand geleden geplaatst. Ik ben nog steeds geen stap verder. Heb wel duphaston geslikt. Maar mijn menstruatie is er nog steeds niet. Zit nu op cyclusdag 85.
    De laatste dagen lijkt het ook wel of ik niets goed kan doen. Zelfs mijn lichaam functioneert niet goed. Ik wordt op dit moment geleefd door mijn werk en de drukke weekenden. Ik doe ook veel leuke dingen maar achteraf merk ik dat ik weinig rust heb gehad en dat voelt niet goed.

19. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    @leanthe: bij jou is nu dus de eerste stap om ongesteld te worden? Wat gaat er hierna gebeuren? Wat is jullie"achtergrond".

Hier afgelopen woensdag cryo 6 terug gehad. 2dagen erna extreme buikpijn en dinsdag koorts 39,7 gekregen. Bloed laten prikken. Blijkt dat ik weer (zie onderschrift) een infectie te pakken heb! En er dachten nog wel dat de vorige infectie door de punctie kwam.... Ga nu onze embryo's verdenken. Misschien zit daar wel een infectie bij. Moeilijk hoor. Weer een cryo verloren. Durf niet verder te gaan zo. Wil eerst weten hoe die infecties steeds komen.

Sterkte meid, met wachten op je menstruatie. Niet is zo moeilijk als het geen vertrouwen in je eigen lichaam hebben!

20. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Leanthe, wat rot allemaal. Zo'n eerste icsi is toch al zo spannend, en op deze manier is het helemaal naar. Je wilt zo graag verder, en je lichaam houdt het tegen. En facebook baby's helpen idd ook niet, ik ken het probleem maar al te goed...
    Heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina