Hoi allemaal, Graag advies wat jullie zouden doen. Ik heb 16 augustus een groeiecho gehad. Daar werd eigenlijk alleen gezegd dat het wel goed zat en verder moest ik het met de verloskundige bespreken. Oké, prima. Ik baalde wel want de volgende afspraak met de VK had ik pas 4 september. Afgelopen week naar de VK geweest, daar was de uitslag nog helemaal niet binnen. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Zoiets houd je als VK toch ook in de gaten? Zowiezo liep die hele afspraak vreemd, want tegen mij was gezegd dat we geboorteplan gingen bespreken maar daar bleek ineens geen sprake van te zijn, dat komt volgende keer. Op zich snap ik dat, omdat ik dan ruim 35 weken zwanger ben en dan is het moment van bevallen ook wat dichterbij. Ik heb niet iedere keer dezelfde vk en heb het idee dat daardoor iedere keer dingen mis lopen. Mijn 20 weken echo zat ook niet meer in het systeem. Deze heb ik nota bene zelf aan hun overhandigd. (en ik heb er trouwens een kopie van gemaakt, gelukkig). Ze ging nu mijn 30 weken echo opvragen, daar moest ik een formulier voor ondertekenen, dus dat heb ik gedaan. De volgende dag zou ik gebeld worden. Ik werd niet gebeld. Dus zelf gebeld. Praktijk al gesloten. Volgende dag weer gebeld, daar bleek dat de uitslagen er nog niet waren en ze zou het noteren. Maar ik moest me geen zorgen maken want als er iets was zouden ze contact met me opnemen. Maar hoe kan dat als ze de uitslagen niet eens hebben??? Ja daar had de receptie ook geen antwoord op. Zucht. Ik ben weer niet terug gebeld. Aanstaande maandag moet ik in het ziekenhuis zijn, om bloed te laten prikken. Ik denk erover om dan gelijk naar de afdeling toe te laten waar ik de echo heb laten maken en daar zelf mijn gegevens op te gaan vragen. Kan dit zomaar? Het zijn mijn gegevens, dus lijkt me van wel. Het zit me allemaal best wel dwars dat het zo op zijn beloop gelaten wordt. Ik ga er wel vanuit dat alles goed is met mijn kleintje, maar wat heeft zo'n echo voor nut als niemand het in de gaten houdt.
Ja dat zijn wel een beetje rare gang van zaken. Ik heb er verder geen ervaring mee want mijn verloskundige doet zelf de groeiecho's, maar dat er mee dan 4 weken overheen gaan is wel raar! Ik zou idd gewoon zelf even je gegevens ophalen! Maar ik denk idd ook dat als t niet goed was geweest dat ze t in het zk dan al wel gezegd hebben. Maar t blijft raar. Succes!
Nou ik vind het persoonlijk heel erg slordig. Hebben ze geen afvinklijst wat ze elk bezoek bespreken? Ik heb met 34 weken mijn bevallingsplan mee gekregen en deze word met 36 weken besproken. Ik denk dat ik het volgende bezoek dit eens zou aan kaarten
Ja ik ga het ook zeker aankaarten. Vind het zo slordig allemaal. En inderdaad maandag zelf mijn gegevens ophalen. Ben best wel teleurgesteld. Ik dacht dat het bij de VK toch iets persoonlijker zou zijn allemaal. Maar je bent net zo'n nummertje als in het ziekenhuis.
aparte gang van zaken. ik kreeg bij iedere echo zelf de uitslag mee die ik weer doorgaf aan de vk. bij de volgende afspraak of per mail. veel sneller.
Ik ben met 12 weken overgedragen aan de VK en my goodness, die heeft hemel en aarde moeten bewegen om alle gegevens binnen te krijgen. Overdrachtsbrief bevatte niets anders dan de uitgerekende datum, ik had daar nog bloed geprikt voor de termijnecho, die gegevens zaten er helemaal niet bij, enz enz. Rondom de miskramen kreeg de huisarts ook steeds geen of zeer beperkte info van het ziekenhuis overgedragen. Heel beroerd allemaal, heb ik zelf uiteindelijk 3-4 keer achteraan gebeld, voor de huisarts eindelijk eens een keertje een -erg summiere- overdracht kreeg dat ik idd weer een miskraam had gehad en wat daarvan de belangrijkste bijzonderheden waren. Dus mijn ervaring is dat het aan het ziekenhuis ligt en dat het echt eindeloos duurt voor de info die er bij je VK moet zijn, er ook echt is....
Wat vreemd! Wij kregen altijd de gegevens die geconcludeerd werden aan de hand van de echo mee. Deze moesten we dan bij de verloskundigenpraktijk afgeven of in de bus stoppen. Tijdens de volgende afspraak bij de vk werd dan de echo doorgesproken, mits nodig.
Nou ik heb de gegevens zelf opgehaald. In het ziekenhuis bleken mijn gegevens te zijn gekoppeld aan een verloskundigenpraktijk waar ik nog nooit van had gehoord. Heel apart. Dit is dus de uitslag voor 30 w 5 d: BPD 80,2 mm HC 286,3 mm AC 261,9 mm FL 56,9 mm Gewicht 1.571 g Volgens mij niet echt reden tot zorgen, ik ben blij dat ik de gegevens nu binnen heb en neem ze de volgende keer wel mee naar mijn VK.
Rozemarijke, schandalig dat je daar zo vaak achteraan hebt moeten bellen! Alsof het nog niet erg genoeg is.