Ik ben gister voor een echo geweest en ze hebben alles gecontroleerd . Ze konden alleen het hartje niet goed contrelen omdat hij volgens haar niet goed lag. Hij lag te slapen en ze heeft wat geduwd op mijn buik maar hij bleef zo liggen. Nu moet ik 4 okt terugkomen voor een nieuwe echo voor het hartje. Ze zag wel gewoon een kloppend hartje en de 4 kamers maar ze wilde 2 aders zien die naar de longen en naar het lichaam gaan. Ze zei dat we ons niet ongerust hoeven maken maar toch doe ik dit wel . Ik denk de hele tijd dat ze iets zag wat niet goed was of zo en dat ze dat nogmaals wil controleren of zo . Wat denken jullie of zit ik mezelf een beetje gek te maken? Liefs Caroline
Hoi Caroline, Als ze hebben gezegd dat je je niet ongerust hoef te maken, zou ik dat niet doen. Het komt vaker voor door de ligging van het kind, al dan niet in rust (beweging van het kind of slapen), dat ze het niet goed in beeld kunnen bregen. Ook echo apparatuur en jezelf kunnen daar invloed op hebben. Een zwangere met een betere beschermlaag, wat stevigere dame dus, is ook moeilijker om een echo bij te maken. Dit zijn dus ook factoren die invloed hebben maar ik zou jezelf niet gekker maken want echt het komt vaker voor. Dat ze je terug laten komen omdat ze het niet goed in beeld kunnen brengen. En dat betekent dus niet dat er wat loos is. Groetjes, Japke