Wij hebben zo'n muts van een apotheek af en toe. Doet de arts een briefje erbij met de dosering, zetten hun erop: gebruiken volgens aanwijzingen arts. Ja duhuh, dat is gefaxt dus kan ik niet zien. Ik kan mijn huisarts niet meer bereiken vandaag. Ik wil er vanavond mee beginnen en als ik borstvoeding.com begrijp moet het 1x per dag gedurende maximaal een week. Klopt dat? Ooh ennuh, het is een middel tegen schimmel op de tepels en spruw
Voor de voeding wordt het mondje (binnenkant wangen, bodem, tong, kaakranden en gehemelte) van de baby ''beschilderd'' met een gaasje of wattenstaafje gedoopt in de GV oplossing. Als opnieuw gedoopt moet worden een schoon gaasje of staafje nemen. Direct daarna wordt de baby aangelegd, waardoor ook de borst wordt behandeld. Eventueel na de voeding de borsten nog iets bijwerken. 3-5 dagen 1 maal daags herhalen. Eventueel na een week een herhaalde behandeling. Herhalen zal meestal niet nodig zijn. Voor een volledige behandeling is over het algemeen 5-10ml 1% oplossing voldoende. Bron: www.eurolac.net Ik heb het ook even voor je opgezocht. Klopt idd met wat jij ook had opgezocht. Zijn niet veel huisartsen die het voorschrijven. Wordt wel veel gebruikt in de bvwereld. Is vast een erg bvvriendelijke ha ?
Heey, dank je! Ik had het middel zelf opgezocht en aan de huisarts een recept gevraagd. Ik heb een Nederlandse huisarts die het middel nog kende van zijn opleiding. Die heeft hij in Belgiƫ gedaan. Hier is het een middel wat bekender is dan in Nederland maar ook meer van vroeger blijkbaar. Vandaag was er een mevrouw van het cb hier en die kende het middel ook nog van vroeger. Vanavond mee beginnen, zal wel een knoeiboel worden ben ik bang. Hij spuugt ook best wel wat dus zal overal doekjes moeten leggen enzo
Nou super zo'n huisarts. En idd geeft wel vlekker. Heb je straks paarse spuugdoekjes en hydrofiele luiers. Je kan het trouwens ook gewoon bestellen bij www.eurolac.net voor diegenen van wie de huisarts het niet wil voorschrijven.