nog steeds om de 2 uur drinken??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MissFlower, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Mijn zoontje red het nog steeds niet om 3 uur tussen de voedingen te laten is dat normaal??

ik vroeg mij ineens af of hij niet teveel voormelk krijgt en te weinig achtermelk en dat hij daarom minder verzadigd is?? ik kan namelijk erg veel kolven als ik dat wil dus dat drinkt hij nooit allemaal op als hij drinkt.. ik kan 1,5 uur na een voeding nog steeds wel zo'n 200cc uit me rechterborst krijgen

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Nee, hoor is heel normaal dat je kindje nog zoveel voedingen vraagt. Mijn zoontje is nu een half jaar en vraagt nog steeds om minimaal 8 voedingen per dag. En tot een maand of drie is 8-12 voedingen wel wat kindjes nodig hebben. Maak je dus geen zorgen!

Groetjes Mariska

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.491
    36.450
    113
    Is heel normaal hoor. Mijn dochtertje laat er in de ochtend wel eens 3 uur tussen, maar voor de rest van de dag drinkt ze ook nog vaak om de 2 uur.

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bij bv hoeft er geen tijd tussen te zitten.
    gewoon op verzoek.
    je doet het hardstikke goed!

5. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    wow ben daar maar blij om dat je zoveel melk kan krijgen zeg!wou dat ik dat ook had :S:S

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Geef je 1 of 2 borsten per voeding? Is je (eerste) borst wel helemaal goed leeg na de voeding? Kindje verder niet onrustig (kramperig) na de voeding?

Het kan gewoon goed gaan hoor, maar ik had ook zoveel productie en mijn kindje had er enorm last van. Kramp, verslikken (sterke tsr icm veel voeding = melkballet!). Ik gaf hier 1 borst en kolfde direct na de voeding uit die borst nog rustig 150 ml uit. En dat terwijl hij rond die leeftijd pas zo'n 90 ml dronk. Hier is de productie pas met een week of 8/10 gestabiliseerd. Ik kolfde 1 x per dag beide borsten helemaal leeg (avond) zodat hij 's nachts goed de vette melk kreeg en rustiger kon drinken. Langzaam werd die kolfopbrengst normaler en nu zijn we prima ingesteld (heb zelfs de beruchte 12-weken regeldagen ;)).

Maar als je geen problemen ondervind, dan is dat prima toch? (en heel goed voor je vriezervoorraad :D)

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    hij heeft wel last van krampjes af en toe maar niet direct na een voeding ofzo... de linker is volgens mij vaak wel leeg maar de rechter volgens mij niet.. op dit moment lijkt de rechter wel een cup groter dan de linker.. laatst had hij uit de linker gedronken en daarna ging ik kolven en haalde er alsnog 90cc uit en bij de rechter natuurlijk nog veel meer..

8. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    geef nu momenteel 2 borsten.. zodra hij meer gaat sabbelen of vaak loslaat dan laat ik hem even rechtop voor boertje en daarna nog even de ander maar wil die niet altijd..

maar de ene keer drinkt hij rustig en de ander keer kan hij zich wel 5x verslikken maar ik denk dat het komt omdat hij vergeet adem te halen door de neus.. want dan ineens is het ff stil en hoor ik geen neusademhaling en dan verslikt ie zich en hapt ie naar adem

9. Misa Misa

Misa Misa Actief lid

6 aug 2009
    460
    0
    0
    Mama!
    Zuid-Limburg
    Mijn zoontje dronk tot 5 maanden om de 2 uur..Ik denk dat het wel normaal is hoor, wij hebben hier verder nooit problemen gehad.

Deel Deze Pagina