Hoi Dames, Hier een trotse mamma van bijna 10 weken die al 10 weken volledige borstvoeding geeft. Echter heb ik een vraag; ik voed altijd om de 3 uur overdag als nacht! Onze dochter sliep tot afgelopen week bij ons in bed echter zijn we nu aan het oefenen met een wiegje op de kamer. Dit gaat verder prima.. alleen sinds dat ze in het wiegje slaapt komt ze s'nachts ook weer om de 3 uur (11 uur, 2 uur en 5 uur) terwijl ze voorheen de voeding van 2 uur weg liet. Iemand enig idee hoe dit kan? En zou graag die voeding willen overslaan van 2 uur.
Misschien heeft ze een groeispurt. Misschien merkt ze dat ze weg van jou is en heeft ze die geborgenheid nodig.
Herkenbaar. Zoon drinkt nog steeds elke 3 uur en is bijna 18 weken! Heel pittig snachts vooral icm werk.
Hai trotse mama! Ja was hier precies hetzelfde! Zoontje is nu 14 weken en drinkt overdag nog steeds om de 3 uur, nu 's nachts wel weer om de 4 uur (23.00, 3.00 en 7.00) Maar hij had ook tussen de 9 en 12 weken dat hij opeens weer om 2.00 en 5.00 uur kwam, terwijl hij daarvoor die 2.00 uur voeding over sloeg, precies hetzelfde als wat jij nu hebt dus! Ging hier vanzelf weer over.. Misschien is het idd een groeispurtje geweest, zoals Shakes ook al zegt
Om de drie uur betekent dat je op 8 voedingen per dag zit, wat heel erg mooi is, veel minder voedingen zijn ook niet wenselijk met zo'n jonge baby. Je zou kunnen proberen overdag wat meer aan te leggen, maar de kans is groot dat het snachts vooral mamahonger is. Even die geborgenheid nodig.
Een met wat fristi zegt. Daarnaast is een ander bedje een flinke aanpassing voor zo'n kleintje, dus begrijpelijk dat zij weer vaker komt. Kijk het nog even een paar weken aan, dan gaat zij er vanzelf weer meer tijd tussen laten.
Ik denk dat elke 3 uur, dus 2x 's nachts, heel normaal is op die leeftijd. Dat heeft bij ons ook wel 3 maanden geduurd. Je zou nog kunnen overwegen het bedje op jullie kamer weer te gebruiken. Ik weet niet of jullie er slecht door sliepen ofzo, maar ik denk achteraf wel eens dat ik er maar aan had moeten wennen dat mijn zoontje bij ons op de kamer lag, omdat ik nu steeds midden in de nacht uit bed en de gang over moet. Het heeft zo zijn voor- en nadelen...
Uhm... Wil je niet ontmoedigen maar hier heb ik tot 4-5 maanden elke 3-4 uur moeten voeden. Toen viel ineens de voeding aan het begin van de nacht weg. Sinds kort slaapt ze van 19.00-20.00 tot 5-6 uur. Soms langer soms korter. Het hoort erbij vrees ik. Onze dochter heeft ook tot 6 maanden bij ons geslapen. Scheelde een hele hoop gedoe