Ik moet er ook niet aan denken hoor!! en ik ben gewoon zo 1 die echt streng op haar streep blijft staan, nee is nee. Je kan prima komen, maar dan logeren bij jou ouders, en dan kunnen ze overdag langskomen op visite, maar na die tijd weer weg. als ze wel komen en ze willen bij jullie logeren zou ik je partner ook maar eens een goed gesprek met zijn ouders aangaan van Jullie mogen komen, maar NIET logeren. en ik ben dan idd ook nog zo iemand die als ze er wel staan en perse bij ons willen logeren die week dat ik zelf met de kleine voor een week wegga, dan zoeken ze het maar uit. Het is ons huis, onze kraamweek die laat ik niet verpesten. Ik snap dat het een ander cultuur is, maar ze moeten jullie wens respecteren!!
Ik zou ook echt niet weg gaan uit mijn eigen huis als dat niet al het plan was. Bij mij zouden ze er gewoon echt niet in komen voor langer dan een uur of twee.
Ik heb de eerste week zowat alleen maar in onderbroek en kraam verband gelopen deed alleen een broek ab als er bezoek kwam Zo vervelend als je niet lekker kan doen wat je wil omdat schoon Ouders door het huis lopen Ook met borstvoeding heerlijk shirt uit en niks in de weg Gewoon bij je standpunt blijven
gewoon eerlijk zijn! Ik zou er niet aan moeten denken! Ook niet bij mn eigen ouders! Ze mogen even op visite komen en dan weer gaan, kom op nou je wil van je gezin genieten niet van de hele familie! Al helemaal niet als je net bevallen bent!!!! Ik zou het absoluut niet toelaten en eerlijk en duidelijk zijn. JULLIE huis JULLIE keuze en een ander heeft dat maar te respecteren, zo niet..... pech! veel suc6!
Ik heb mijn moeder 3 weken in huis gehad na m'n bevalling en dat was heerlijk. Maar 3 weken m´n schoonouders zou ik echt gillend gek van worden. Mijn moeder ging ook rustig wat voor zichzelf zitten doen en was lekker aan het rommelen op haar slaapkamer etc. Maar echt mensen moeten entertainen die maar niet weggaan, vreselijk. Geef van tevoren je grenzen duidelijk aan, laat je kraamweek niet van je afpakken. Als je alsnog besluit dat je je goed voelt en dat ze best langer mogen blijven of een nachtje of wat logeren kan je dat altijd nog aangeven. Maar kijk eerst even hoe alles gaat na de bevalling voor je extra toezeggingen doet aan je schoonouders. Sterkte met de hele situatie!
Eeeeh nee is nee!! Helemaal mooi zeg! En als nee ze niet bevalt blijven ze maar helemaal weg! Wat je ook doet, niet toegeven want dan winnen ze en krijgen ze hun zin. Dan zullen ze over je heen blijven lopen.
Ik denk dat het een groot verschil is of ze het aanbieden of dat ze het opdringen, zo lijkt het nu tenminste. De èèn kan gewoon beter tegen visite en logees dan de ander. Dat is een belangrijk punt om over na te denken. Daarnaast is het heerlijk als iemand de was doet, kookt en schoonmaakt. Maar dat is precies het hele probleem, want voor hetzelfde geld nemen ze alles van je over, inclusief de verzorging van de baby. En als jij niet mobiel genoeg bent, heb jij een probleem. Want probeer dan je kind maar eens terug te krijgen. Is wel meteen het ergste scenario natuurlijk Hoe dan ook, het is heel lief dat ze willen helpen en wellicht dat je schoonvader zo reageert omdat hij denkt dat jullie de hulp van zijn vrouw niet willen accepteren. Maar uiteindelijk ben jij/zijn jullie degene die moeten bepalen of jullie dit als extra belasting zien of als toegevoegde waarde. En nog over de band die jullie hebben: als je nu toegeeft en het valt enorm tegen, dan zal dat ook niet de band ten goede komen. Ik zelf moet er niet aan denken, hoewel mijn sm waarschijnlijk een hele fijne aanvulling zal zijn op mijn huishouden haha, maar goed het gaat vooral om het feit dat jullie het als 'opdringen' ervaren. En ja, wie zegt dat ze straks niet over jullie grens gaan als ze dat nu ook eigenlijk doen? Het kan twee kanten op, maar alsjeblieft denk er goed over na of je het risico aandurft. Mocht je toegeven kan je achteraf natuurlijk niet gaan piepen dat je het beter niet had kunnen doen, je kent hen en jezelf goed genoeg om in te schatten of dit plan kans van slagen heeft. Veel succes meis met het maken van een keuze!
Dat denk ik ook..! Sterk zijn en vooral je man het laten oplossen/vertellen. Het zijn zijn ouders. Cultuur of niet. Aan jullie wensen hebben ze blijkbaar ook geen boodschap. Helemaal niet meer over nadenken, want dat had je al gedaan. Je twijfelt omdat ze blijven drammen. Stelletje kleuters.
Oeh, heel moeilijk dit en ik snap je gevoel! Mijn eigen familie, ook echt schatten van mensen, hebben ook hun eigen idee over hoe ze het willen na de geboorte van onze kids. En ik geef daaraan toe, voor de lieve vrede en omdat ik weet dat het een enorm teken van liefde en loyaliteit is aan ons. Maaaar dan moet ik wel eerlijk zeggen dat het bij ons om een paar uurtjes gaat Mijn familie wil meteen na de geboorte langskomen als wij hebben gebeld (het is 1,5 uur rijden, dus we hebben wel even om op adem te komen, en we 'kunnen' best tot 2 uur na de bevalling wachten). Maar als zij komen is dat niet voor eventjes, maar blijven ze zo 3 uur plakken. Niet echt volgens de norm, en ook niet ideaal, maar het is zo lief bedoeld dat ik er niet over begin. Ook omdat dit op de langere termijn onze relatie kan beschadigen en dat heb ik er echt niet voor over. Iedereen in onze omgeving zegt dat we gek zijn dat we het toelaten omdat het onze keuze/wil is, maar dit voelt uiteindelijk het beste. In jouw geval zou ik het niet weten, maar mijn haren gaan wel recht overeind staan als je het al duidelijk hebt uitgelegd en ze gaan er gewoon niet mee akkoord. Vind ik echt enorm respectloos vanuit hun. Prima dat ze het als optie geven, maar mensen verplichten tot zoiets is not done.