Hallo dames, Ik heb net gegoogled op "elke dag of om de dag klussen" en ben er nu wel achter dat om de dag het beste is. Maar wat is om de dag ? Als voorbeeld: ik heb vandaag of morgen mijn ei. We hebben zondagochtend (gisterenochtend) geklust. Wanneer is nu om de dag. Morgenochtend? of kan morgenavond ook nog? Wil mijn ei niet missen uiteraard... Oja, mijn ovulatietest van vanochtend was negatief maar er was wel een licht streepje te zien dus ei is onderweg
Dat hoeft niet zo te zijn, ik heb mijn hele cyclus een streep op de test. Pas als de streep even donker of donkerder is dan de controle streep heb je je ei. Een licht streepje zegt eigenlijk niks..
Ik zie dat je nog niet zolang bezig bent, dan zou ik die statistieken naast je neerleggen en lekker vrijen wanneer je zin hebt, al is dat 2 keer per dag
Ik zou zeggen: have fun! Er is een jaar geleden een onderzoek geweest: Voor de bevruchting is een minimaal aantal zaadjes nodig (veel meer dan 1). Bij een man met verminderde zaadproductie is het verstandig om om de dag te klussen, omdat er dan tegelijkertijd meer zaadjes vrijkomen en dus de kans op bevruchting groter is. Bij een man met normale zaadproductie is elke dag een zaadlozing ook prima, omdat er dan ook wel genoeg zaad vrijkomt. Daarnaast is de kwaliteit dan ietsjes beter. Maar dat laatste is niet zo'n groot verschil geloof ik.. Als je man verder geen lage zaadproductie heeft, kun je dus prima elke 24 uur, om de 36 of de 48 uur aan de slag. Mocht het nou wat langer duren voordat je zwanger wordt, dan zou je de 48 uur wat stikter in acht kunnen nemen.. Maar in het begin moet het ook gewoon leuk blijven..
Als ik jou was zou ik er niet te veel over na denken. Toen wij zwanger wilde worden voor de eerste hebben we het iedere dag gedaan rondom mijn vruchtbare periode en ik ben daarna meteen aangeteld... tja je kunt er niet zoveel over zeggen en zou gewoon doen waar je zin in hebt dat werkt toch het beste!
Wij hebben deze ronde voor het eerst om de dag geklust. Hopelijk mét resultaat *duim duim*. Ik heb ondertussen al zoveel rondom zwanger worden gevonden online, dat ik het heel moeilijk vond om de statistieken naast me neer te leggen. Je 'weet' die dingen nou eenmaal. Voor mij juist geen stress daardoor, fijn om de controle te hebben . Voor óns ook geen stress, juist gezellig veel seks .
Ben het met je eens Catoo...door alle informatie, de ovulatietestjes en de verhalen van anderen vind ik het juist ook minder stressvol. Ik ben nu eenmaal iemand die graag alles uitpluist en er precies van op de hoogte ben. Ik snap heel goed dat meiden die veel verder in de rondes zitten dan ik vinden dat je er niet zo mee bezig moet zijn omdat de natuur zijn werk doet. Maar dat kan ik niet. Ik voel vanalles en als ik dan start met 4 spierwitte ovulatietestjes en nu de laatste dagen het streepje veel dikker wordt, dan is dat voor mij een fijne bevestiging. @ Foxter, ik zie wel een duidelijk kleurverloop in mijn ovulatietestenreeks. We hebben gisterenavond wel "geklust", slaan deze avond over en zullen morgenavond weer klussen. Hoop dat ik morgen of overmorgen een positieve ovulatietest in handen heb en dan is het, net zoals voor zovelen van ons, wachten...wachten en wachten. Ik zit nu op dag 15 van mijn cyclus.
Mijn ovulatietest van gisteren was duidelijker dan die van vandaag en ik had gisterenavond ook de klachten die ik iedere maand rond mijn eisprong heb. Dus ik ga er vanuit dat mijn ei gisteren is gesprongen. Heel stom heb ik dat aan mijn man verteld en op zo'n moment is het een soort van verplichting. Ik kan het beter niet vertellen van tevoren en op het moment dat we in bed liggen toenadering zoeken. Dat werkt voor ons het beste. Hij was ook heel moe, gewerkt, zon en warmte en hier in huis nog de nodige klusjes dus is het gisterenavond niet gelukt. Maandagavond hebben we het voor het laatst gedaan en misschien dat het vanavond nog lukt. Anders zit ik weer op het wachtbankje. Zo rond 3 mei weten we meer...