nog steeds ontpillen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door clAudiA01, 18 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clAudiA01

clAudiA01 Lid

1 aug 2006
    9
    0
    0
    Hoihoi,

Ik heb ff een vraagje...

Ik ben in juli 2006 gestopt met de pil. Het afgelopen jaar was super hectisch en druk... Het 3e en 4e studiejaar heb ik in 1 jaar afgerond, daarnaast 28 uur werken, huis, vriend met een eigen zaak... Kortom, weinig energie over. Ik denk dat dit zijn weerslag ook op mijn ongi heeft (gehad). Ik heb het hier ook wel met mijn acupuncturiste over gehad. Zij beaamde dit ook, en gaf aan dat ik toen echt niet zwanger zou raken, omdat mijn lichaam dat er niet bij kon hebben. Wat ik me kan voorstellen.

In juli was het zover, afgestudeerd. En direct daarna met vakantie. Rust in de keet voor mij. Op zich heb ik mijn cyclus steeds regelmatig gehad. 28 dagen, soms een dagje eerder of later en 2x een mega uitschieter in de drukke periode van het inleveren vd scriptie. De hoeveelheid die vrij kwam bij die ongi's was niet veel... Ik kon het bij wijze van spreke af met 1 maandverbandje. Tot de afgelopen ongi, 2409 ben ik ongi geworden, en hoe.... Ik dacht dat ik leeg liep. Nu wist ik weer waarom ik destijds met de pil was begonnen, want toen had ik het ook zo erg. Donderdag 2709 ben ik aan mijn enkel geopereerd, er was nl een pees afgescheurd. Moet in totaal 6 weken in het gips, mag er niet op lopen en belasten.

Nou heb ik steeds wat bruin rozige afscheiding gehad, en ook ben ik wat oud bloed verloren. Nu was ik gisteravond aan het douchen... Toen was er weer wat oud bloed. Toen voelde ik, en kon er slierten met nog meer bruinig slijm uit trekken... Daarna kwam er helder rood bloed. Vond het zo apart.

Ik ben sinds vd week begonnen met tempen om een inzicht te krijgen hoe mijn cyclus is. Moet ik die bloeding/ slijm verlies nu gaan tellen als beginnende ongi in Fertility Friend? Denk jij ook dat het te maken hefet met dat ik nu tot rust kom (en weinig beweeg) dat ik nu door de cylus heen dat verlies heb? Ik heb zelf nl niet het gevoel dat er iets ernstigs aan de hand is... Of heb jij er een ander idee over (verklaring voor)?

Oepsss tis wel een lang verhaal geworden, maar dan is eea wat duidelijker denk ik...

Thanxxxx

Gr Claudia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Claudia,

wanneer je het heel druk hebt en redelijk in de stress zit, kan dit inderdaad zijn weerslag hebben op je cyclus. Wanneer je weer beter in je vel zit komt je lichaam ook tot rust en zie je vaak dat een cyclus weer herstelt. Het zou kunnen dat je baarmoeder al wat opgebouwd slijmvlies aan het afstoten is en dat je dus een wat langer aanloopje hebt naar je menstruatie omdat je cyclus nog niet helemaal op orde is. Er is ook nog een kansje dat het een innestelingsbloeding is, maar dat kan ik je dus echt niet met zekerheid zeggen.
    Wacht het nog even af tot je goed ongesteld wordt en probeer vanaf dan maar je cyclus bij te houden. Het duurt vaak wel een een aantal maanden voordat een vrouw goed inzicht heeft in haar cyclus.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina