Nog steeds onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dorientje, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Hoi dames,

Ik ben nog steeds heel onzeker ivm mijn zwangerschap.
    Ik denk de hele dag aan het feit dat het nog mis kan gaan, en heb ook constant het gevoel dat het zal misgaan.

Vorige week dinsdag was nochtans alles in orde, de nekplooimeting was oke en hij/ zij trappelde vrolijk met de voetjes.

Zijn er nog dames die zo onzeker blijven?

2. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    ja hoor ik ben nog steeds zenuwachtig en onzeker. Elke keer na een toilet bezoek ff checken. dat hou je toch. Nu of de zwangerschap goed gaat, dan of het gezond ter wereld komt, dna of het wel goed door de school periode komt. dan nog maar te zwijgen als hij of zij uit gaat. en zo hou je volgens mij je hele leven die onzekerheid en zorgen.

liefs nance158

3. Alita

Alita Niet meer actief

Te onzeker is niet goed hoor! Ik weet dat het mischien af en toe moeilijk is maar je moet genieten! Hierdoor maak je het alleen maar voor jezelf moeilijk.

4. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik heb mezelf meer rust gegeven door een angelsound te kopen. Als ik het ff niet vertrouw ff luisteren of ik het hartje hoor en dan is alles weer oke.
    Daar heb ik heel erg mijn rust mee gevonden.

Ik mag het niet te vaak doen van de vk omdat je allemaal geluidsstralen op het kindje afvuurt maar af en toe mag het wel.
    En daardoor geniet ik heel erg nu van mijn zwangerschap.

5. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    ooh wij gaan zaterdag naar een soort babybeurs, en daar verkopen ze de angelsound.
    Ik was al van plan om er eentje aan te schaffen.

zal pas gerust zijn dat alles oke is als de uk in mijn armen ligt

6. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Die gedachte deel ik helemaal met je.

7. Onder water

Onder water Niet meer actief

Dan ben je indd gerust dat het kindje in je armen ligt, maar wat je nu voelt is al het moedergevoel.. Je BLIJFT je zorgen maken ook al is dat kindje er dadelijk!
    Ik loop ong gelijk met jou Dorientje, en ik heb vaker gezien dat je dit soort berichten plaatste..
    Ik denk echt dat het verstandig zou zijn om dit bij je huisarts neer te leggen, want dit is geen gezonde ongerustheid meid!
    Voor jezelf is dit helemaal niet goed maar wat denk je voor je baby? Die voelt alles negatief of positief..
    Oke , en dan heb je een Angelsound maar wat als je het hartje niet kan vinden? Ik denk dat als je nog zo onzeker ben dat het je alleen nog maar onzekerder kan maken..
    Je blijft immers zoeken naar bevestiging van je baby.
    Ik heb hem ook gehaald hoor , en heb ik ook het hartje wel gehoord.Maar er zaten ook keren bij dat ik hem niet hoorde. Dan moet je wel sterk in je schoenen kunnen staan om dat weer aan te kunnen.
    Leg het eens bij je huisarts neer, en misschien ligt er wel een onderliggende gedachte bij je bezorgdheid.

Ik wens je het beste Dorientje, en natuurlijk ook het beste voorje kleintje ;)

Groetjes Denise

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ook ik ben erg ongerust. ik heb ook een angelsound aangeschaft. alleen ga ik hem nu nog niet proberen aangezien ik nog maar 8 weken ben.

maar over de angelsound, ik heb gelezen dat deze werkt dmv een microfoontje en niet met geluidstralen... de angelsound zou dus onschadelijk moeten zijn voor je kindje...

9. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    nou mijn vk kwam met het verhaal dat zowel jij als het kind geluiden hoort zodra dat micrefoontie op je buik zit. Het kan zijn dat het kind daar erg onrustig van wordt. Dit kun je merken dmv als het heel onrustig wordt in je buik en van links naar recht gaat.

het heeft geen schadelijke gevolgen maar het is niet prettig voor het kindje.

Dat is wat de vk tegen mij verteld heeft. ik doe het nu niet meer elke dag maar wel met regelmaat ff luisteren en als ik het hartje hoor stop ik er ook weer mee.

10. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik was ook zo'n zenuwen pees :(
    Nu heb ik ook een angel sound en als ik zo'n aanval krijg dat ik weer bang ben of alles wel goed zit luister ik paar seconden het hartje en ben ik weer helemaal gerust gesteld :D

11. Niet meer actief

Hoi Dorientje,

Wat vervelend dat je zo onzeker bent. Dit zou (los van alle ongemakken) toch een tijd moeten zijn dat je lekker kan genieten. Misschien helpt het om hier over na te denken:
    - het overgrote deel van de zwangerschappen verloopt zonder complicaties voor moeder en kind
    - het overgrote deel van de kindjes die geboren worden zijn gezond
    - wat levert het je op om je zo'n zorgen te maken? (Dr. Phil ;) )
    - de allerveiligste plek waar je kindje ooit zal zijn is JOUW buik! Wat een eer hè?

Je elke dag, de hele dag zorgen maken om wat? En stel dat je iets zou weten? (al is het maar dat er aan één handje 4 vingertjes zitten) wat zou je dan doen? Wat KAN je dan doen? Niets toch?

Het is moeilijk om je helemaal over te geven en het 'gewoon' te laten gebeuren en toch is dat precies wat zwanger zijn is. Je kan het hooguit een handje (een heel klein handje) helpen door gezond te leven, genoeg rust te nemen en vooral niet te stressen! :)

Probeer het maar eens... gewoon een uurtje (of half uurtje) je helemaal overgeven aan je zwangerschap. Niet nadenken over wat er mogelijk allemaal mis zou kunnen gaan / zijn maar gewoon lekker... kindje in je buik, groeien, straks zien.. heerlijk. Wie weet helpt het wel!

Maar de belangrijkste vraag blijft: Wat levert het jou op om je zoveel zorgen te maken? (er moet namelijk een reden zijn...)

Veel geluk!

Pien

PS: ik maak me ook wel eens zorgen hoor maar dat probeer ik dan heel snel weer van me af te zetten omdat het geen zin heeft. Je zorgen maken hoort er wel bij maar niet teveel! :p

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb me ook heel veel zorgen gemaakt tijdens mijn zwangerschap, heb ook vaak getwijfeld over de angelsound, maar wat als ik het hartje niet kon vinden? Als ik ongerust was ging ik rustig een uurtje in bed liggen en dan kon ik weer rustig worden en vanaf de 19 weken voelde ik Eva dan ook goed bewegen. Vanaf die 19 weken kon ik ook beter genieten en hoe verder ik was en hoe meer ik Eva voelde bewegen, hoe makkelijker ik het vond om te genieten. Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn.

Ik dacht ook altijd dat je altijd wel zorgen zou blijven houden, ook als je kindje er is. Maar de zorgen die ik nu heb, voelen heel anders dan tijdens de zwangerschap. Het is nu wat tastbaarder zeg maar en je kan wat meer met je zorgen.

Deel Deze Pagina