Alle namenlijstjes hebben we doorlopen, en ook de lijstjes die ik zelf heb gemaakt de afgelopen jaren. Veel getwijfel, veel associaties (best irritant af en toe ), maar er is nu een top 3 uitgekomen. Heb het gevoel dat we er bijna zijn . Ben benieuwd welke naam jullie het beste vinden passen bij de 'grote zus' I.za. En zouden jullie Sara met of zonder 'h' erachter doen? Bedankt! P.S. Ik besef me dat het vrij populaire namen zijn, maar ach...we vinden ze gewoon het allermooist .
Ik zou dan kiezen voor Sofie. Vind ik de leukste van de 3 en leuk passen bij Iza. Bij Sara(h) zou ik de h erachter zetten
Amber vind ik ordi, dus die niet. Sofie en Sara vind ik allebei prima namen, maar omdat je andere dochter een a op het eind heeft, vind ik Sara er niet mooi bij passen. Sofie dus.
Sara! Maar ik ben bevooroordeeld want het is mijn eigen naam Zonder 'h' dus, houd niet van overbodige letters.
SOFIE! daar heb ik ook op gestemd. Erg leuk! Iza en sara vind ik op de een of andere manier een wat zelfde klank hebben en daarom niet leuk. Amber. Geen verkeerde naam maar vind Sofie gewoon de allerleukste.
Ik zou Sara zonder h doen. Vind ik vlotter en meer van nu. Terwijl ik juist klassiek vaak tijdloos vind...Bij "Sarah" denk ik toch aan iemand die 50 word (abraham/sarah) Sofie zou ik als Sophie schrijven. Maar dat is mij een te populaire naam. Uit deze 3 vind ik Sara het leukst
Amber! Stond hier hoog op het lijstje, maar in korte tijd zijn er 2 baby's van bekenden geboren met deze naam, dus nu niet meer bruikbaar.
Sofie en Sarah vind ik allebei mooi, maar Sofie vind ik het leukste naast Iza passen, ik denk doordat Sarah een beetje hetzelfde klinkt als Iza. Qua schrijfwijze van Sarah zou ik zelf kiezen voor Sara, staat iets vlotter/speelser en is iets meer van deze tijd denk ik. Amber vind ik 'neutraal' niet echt leuk maar ook niet stom
Amber! Sofie blijft voor eeuwig mooi. Lieflijk en zacht. Maar helaas hoor je die naam veeeeeeeeeeel te vaak!! En Sara heb ik nooit een mooie naam gevonden, en namen met een H erin vind ik ronduit... niet mooi Amber is bijzonder. Hoor je zo nu en dan. Niet heel vaak, maar ook niet overdreven weinig zodat je je gaat af vragen of het wel een normale naam is.. Amber is apart; amber is een steensoort, amber is een boomsoort, amber is een kleur. Daarom!! Komt dus heel veel voor in de altijd wonderschone natuur
Ik vind Sofie het leukst bij Iza passen maar dan vind ik Sophie mooier. Is iets minder kinderlijk dus voor later leuker