Nog steeds overtijd - nega test - gynaecologie gebeld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rena, 30 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hai rena,heel herkenbaar helaas. Ik ben in Februarie gestopt met de pil
    :eek: nu werd ik het vvoor het eerst in April. De gyno dacht aan P.C.O. Was een kralenketting te zien van eiblaasjes. :( weer ongie in Mei maar toen slechts een dag. Nog aan het ontpillen. In JUni overtijd 5 dagen, weer naar de gyno,blijk geen P.C.O te hebben weer ook weer gewoon ongie daarna maar dacht wel zwanger te zijn. Voelde me ook erg onzeker.
    Maar ongie duurde netjes 3 dagen. Dus zwanger was ik niet en probeer er niet zoveel mee bezig te zijn want het kan je leven gaan beheersen!
    dan heb ik het overmijnzelf. Ik heb er wat afstand van genomen makkelijk is het zeker niet. ;) Ga naar de HA terrug we leven met je mee. Ik weet hoe gek je er van kunt worden.
    Groeten jennie72 :eek:

2. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Dat ontpillen heb ik vorig jaar al allemaal meegemaakt. Ik ben nu vanaf 17 mei van m'n spiraaltje af en de gynaecoloog zegt ook dat dat helemaal geen invloed op m'n cyclus heeft. Dus dat kan het echt niet zijn.
    Ennuh misschien domme vraag maar wat is P.C.O.?
    Tsja ik wacht weer gewoon tot vrijdag (ben samen met mannetje zo-ma-di-wo lekker vrij dus die dagen zullen omvliegen met dit mooie weer ;) ) en dan zien we wel verder.
    Liefs

3. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    Wat is PCOS?

Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.

De normale cyclus

In een normale cyclus is het zo dat de hersenen een hormoon produceren dat de eierstokken aanzet tot het ontwikkelen van een eicel. In de eierstokken zijn namelijk veel onrijpe eicellen aanwezig. Het hormoon heet Follikel Stimulerend Hormoon, FSH. De onrijpe eicellen ontwikkelen zich in een eiblaasje, ofwel follikel. Het follikel gaat als het voldoende is ontwikkeld, oestrogeen produceren. Dit oestrogeen veroorzaakt een groei van het baarmoederslijmvlies en het remt de afgifte van FSH door de hersenen. Tegelijkertijd stimuleert het de afgifte van een ander hormoon uit de hersenen, namelijk LH, luteïniserend hormoon. In het midden van de cyclus is de hoeveelheid LH in het bloed het hoogst en veroorzaakt dit een eisprong. Na de eisprong gaan de eierstokken ook progesteron aanmaken, een hormoon dat verdere groei van het baarmoederslijmvlies veroorzaakt. Als de eicel bevrucht wordt, kan deze zich nestelen in het baarmoederslijmvlies. Als dit niet gebeurt, daalt de hoeveelheid oestrogenen en progesteron in het bloed. Dit heeft afstoting van het baarmoederslijmvlies en menstruatie tot gevolg. Door de lage hoeveelheid oestrogeen in het bloed wordt de afgifte van FSH door de hersenen niet meer geremd en kan er een nieuw eitje tot ontwikkeling komen. Hiermee begint een nieuwe cyclus.

Wat gebeurt er bij PCOS?

In het lichaam van een vrouw met PCOS worden teveel oestrogenen gemaakt. Dit remt de vorming van FSH in de hersenen en bevordert LH afgifte. Een verhoogde concentratie LH ten opzichte van FSH is in het bloed aanwezig en hierdoor komt het follikel niet voldoende tot ontwikkeling. Er kan geen eisprong plaatsvinden, de vrouw kan hierdoor niet zwanger worden. Het follikel blijft intact in de eierstok en vormt een cyste. Deze cysten zijn te zien als een 'kralenkrans', zie de freya site voor een afbeelding Wanneer een cyste gevormd is, volgt er geen menstruatie. In sommige gevallen komt het eitje wel voldoende tot ontwikkeling, maar duurt dit, vanwege lagere FSH waarden langer dan in de normale cyclus. Dit veroorzaakt verminderde vruchtbaarheid en een onregelmatige cyclus. De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. Bij een deel van de vrouwen met PCOS komt ook insulineresistentie voor. Insuline is een hormoon dat betrokken is bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel. Insulineresistentie houdt in dat het lichaam minder gevoelig wordt voor de insuline die het produceert. Het lichaam reageert hierop door hogere concentraties insuline aan te maken, om zo toch de bloedsuikerspiegel te reguleren. De eierstokken van vrouwen met PCOS lijken gevoelig te zijn voor deze hoge concentratie insuline. De hoge concentraties insuline zet de eierstok aan tot het produceren van meer geslachtshormonen. De resistentie, die tot voor kort met name als symptoom werd gezien, wordt tegenwoordig door sommige wetenschappers als een oorzaak beschouwd. Door verschillende oorzaken kan een vrouw met PCOS ook overgewicht hebben. Dit komt bij 40% van de vrouwen met PCOS voor. Het hoge gehalte testosteron kan een oorzaak zijn, maar ook insulineresistentie. Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:

1. Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
    2. Onregelmatig of niet menstrueren
    3. Onvruchtbaarheid
    4. Overbeharing
    5. Overgewicht
    6. Acné
    7. Insuline resistentie

4. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Maar als je een spiraaltje hebt heb je toch wel gewoon een eisprong iedere maand? (of herinner ik me dat verkeerd)
    Want als je de afgelopen maanden gewoon een nette cyclus hebt gehad hoef je je nog niet zo snel druk te maken om PCO ed.

5. manuelenbrenda

manuelenbrenda Actief lid

29 jun 2006
    108
    0
    0
    Ridderkerk
    Hoi,

Ik zit in hetzelfde schuitje, ben nu 6 dagen overtijd en mijn laatste zwangerschapstest was ook negatief. Morgen ga ik weer een test doen.

Als ik woensdag nog niet ongi ben of de test is dan nog steeds negatief ga ik even langs de huisarts, dan gaat hij verder zoeken. Dus misschien kan ik dan langs het ziekenhuis voor een echo ofzo.

Wil net als jij ook wel wat weten, die onzekerheid is echt frustrerend he?

Ook ga ik volgende week op vakantie en wil dan echt wat weten....

Suc6 ermee en we houden elkaar op de hoogte!!!!

Groeten, Brennie :(

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Hai Caithlin,
    met een spiraaltje heb je idd gewoon (tenminste gewoon, doorgaans dan de vrouwen die geen pco hebben) een eisprong, de koper waar het spiraaltje van gemaakt is veranderd de zaadcellen zodat deze een eicel niet meer kunnen bevruchten, als een spiraaltje in zou worden gebracht (binnen 5 dgn) nadat een eicel bevrucht zou zijn voorkomt dat ook innesteling van de bevruchte eicel.

als je een normale regelmatige cyclus heb is de kans natuurlijk heel klein pco te hebben..

groetjes

7. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Nou Brennie dan kunnen we elkaar inderdaad een hand geven. Echt heel vervelend deze situatie!! Ik ga niet meer testen thuis. Ben het zat :x , hij is toch iedere keer negatief! Naja misschien dat als ik donderdag nog niet ongi ben ik het niet kan laten, maar dat zien we dan wel weer.
    Ik heb ook nooit gedacht dat ik iets van pco zou hebben, maar Jennie 72 begon er over. Dus vandaar dat het in dit topic ter sprake is gekomen. Mijn cyclus is altijd heel netjes en regelmatig geweest, ik weet nu dus ook niet wat me overkomt... :( :( . Weet wel dat het heel vervelend is!!

8. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Jeetje Rena
    ben ff niet op het forum en dan lees ik dit :(
    Had echt verwacht dat je nu wel duidelijkheid zou hebben.......

Echt balen voor je.
    Houd goede moede meid, die duidelijkheid komt er uiteindelijk wel, daar moet je je maar aan vast houden :)

Veel sterkte
    liefs Lilly

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Heb het net nog nagelezen en inderdaad met een spiraaltje (zowel een koperhoudende als de mirena) heb je gewoon een eisprong en deze kan ook bevrucht raken!

Het vruchtje kan zich echter niet innestelen omdat het spiraaltje het baarmoederslijmvlies dusdanig beinvloed dat het hier niet voor geschikt is.

10. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Lief van je Lilly! Ik had het inderdaad ook al opgezocht en na gevraagd aan m'n gynaecoloog (over het spiraaltje). Ik heb dus ook echt geen flauw idee hoe het kan dat ik nu alweer zo lang overtijd ben. Je gaat je echt van alles in je koppie halen. En m'n vriend is er ook nog steeds van overtuigd dat ik wel zwanger ben. Dat helpt mij ook niet echt om m'n nuchterheid te behouden :( . De urine die ik naar het ziekhuis had gebracht was m'n derde plasje van die ochtend (weet even niet hoe ik het anders moet zeggen :oops: ). Dus dan ga je weer denken; misschien was het wel niet geconcentreerd genoeg, omdat ik zoweinig hcg aanmaak. Maar aan de andere kant; ik neem aan dat zo'n urine test in het ziekenhuis echt weel 100% betrouwbaar is en ik dus echt niet zwanger kan zijn.
    Maar waarom dan geen ongi....????????

11. fay

fay Actief lid

14 jun 2006
    398
    0
    0
    limburg
    hai rena, een vriendin van mij was ook eens een tijdje overtijd, en de testen zeiden ook negatief, ook die van de huisarts...
    Toen heeft die huisarts bloed laten prikken, en toen bleek dat ze wel zwanger was!!!...Ze had ook nog bijna tabletten gekregen voor de menstruatie op gang te laten komen..

fay

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Och jeetje, het zal toch maar gebeuren zeg.
    Hoelang was je vriendin zwanger toen ze het eindelijk wist?

13. fay

fay Actief lid

14 jun 2006
    398
    0
    0
    limburg
    volgens mij rond de 8 weken, weet het niet zeker meer...ja zal je maar gebeuren...de huisarts had haar de pillen al voorgeschreven, zij naar de apotheek, daar belde de huisarts, ze moest meteen terug komen, hij wilde toch ff een bloedtest doen voor de zekerheid...Maar goed ook...Moet er niet aan denken dat het door die pillen dan misgaat...brrr....

fay

14. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

28 mei 2006
    692
    0
    0
    Rena, ik ken ook iemand die alleen posi testte met een bloedtest!

15. Rena

Rena Actief lid

15 mei 2006
    413
    0
    0
    Noord Holland
    Nou Fay, dat is dan gelukkig goed gekomen met je vriendin! En je hoort het inderdaad wel vaker dat zoiets gebeurd. Maar dan denk ik altijd; zoiets gebeurd mij toch niet! Maar wie weet toch wel... :(
    Voor zo'n bloedtest moet ik bij m'n huisarts zijn toch? Misschien het beste om toch nog eventjes af te wachten en dan woensdag ofzo m'n huisarts te vragen om een bloedtest?
    Ik was net op een verjaardag en dronk een roseetje; na de tweede slok werd ik al niet goed. Net of ik van m'n lijf niet mocht drinken. Klinkt misschien stom, maar het voelde niet goed dit roseetje te drinken... :( Ach misschien beeld ik het me ook maar in...

16. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    ik moet nog 1.5 week wachten van de HA voor ik een bloed test mag........

17. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    @Jodi, nog anderhalve week wachten???? en je bent al 17 dagen overtijd!!! is dat nog niet genoeg??

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ja dacht ik ook.
    Maar HA wil nog even wachten. Hij zei: straks is het niets en lopen wij elke maand echo en testen te maken..........

Dacht toch dat ie minimaal wel een bloedtest kon doen. !!!

19. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    alsof hem dat wat kost (naast een kleine moeite) nou dan hoop ik voor je dat er een hele dikke positieve test uitkomt meid!!!!

20. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    ik ook (natuurlijk ha ha ha :) )

Deel Deze Pagina