Want wij zijn nu 19 maand geleden gestopt met de prikpil,en heb 9 maand moeten wachten tot ik weer een ongi kreeg... Dus vroeg ik me af (want ja ik lees het vaker) of je de rondes moet berekenen vanaf een ongi?
Ligt eraan waarvoor je het wilt weten... Ik zou in jou geval uitgaan van een maand voordat dat je weer ongi werd, en dus weer cyclussen had. Heb je daarna gewone cyclussen gekregen, dan zeker. Ik tel zelf in cyclussen en niet in maanden, dan klopt het vaak beter.
ja, vanaf je eerste eigen ongi. Ze zeggen dat de eerste dag dat je helder rood bloed hebt, de eerste dag van je cyclus is.
Ja,ik wil het weten omdat je met de pilstop ipv de prikpil al gelijk een ongi hebt en het lees dat ze het dan gelijk de eerste ronde noemen... Want als ik zo ga berekenen is dit al ronde 19!( al word ik er dan ook niet vrolijker van )
Wil je niet bang maken ofzo hoor, maar is het dan niet iets om eens naar de huisarts te gaan, die kan bekijken of het nodig is om je door te verwijzen naar een gyn.. Niet dat er iets mis is, maar zij kunnen nagaan hoe dat nu zit met die prikpil en in welke ronde je zit, en of het nodig is eens verder te gaan kijken. ALS JIJ DAT WILT natuurlijk!
De huisarts heeft me een tijd geleden verwezen naar de gyn,ben er nu 2x geweest...Hij heeft een keer mijn eisprong gezien op die echo ding hihi En zij dat alles er goed uit zag bij mij...Maar ja heb eigenlijk geen reden tot zeuren sommige meiden zijn bv 3 jaar bezig om een beeb te krijgen...