Twee vragen: 1) Hoe lang duurde het voordat jullie menstruatie weer was zoals vóór de zwangerschap? Ik was voor mijn zwangerschap altijd vrij regelmatig ongesteld. Na mijn bevalling - een geplande keizersnede - werd ik netjes 6 weken later weer ongesteld. Inmiddels zijn er wederom 6 weken verstreken en nog niks.... 2) Ik heb dus een geplande keizersnede gehad, geen weeen gehad. Toch heb ik sinds de keizersnede pijn bij het vrijen. Niet aan het litteken of in mijn buik, maar in mijn vagina. Herkent iemand dit? Dank voor jullie reactie.
He Suzan, Vraagje 1: Ik ben nog steeds niet ongesteld maar had voor de zwangerschap een onregelmatige menstruatie maar dat duurde nooit langer dan 60 dagen alleen zitten we nu op 84 dagen??! Misschien moet je cyclus gewoon weer even op gang komen! Ik zou me nog niet te druk maken. Vraagje 2: Hier kan ik niet over mee praten. Heb wel nog steeds pijn bij het vrijen maar heb geen geplande keizersnede gehad maar een spoedje! Je kunt het beiden nog even aan kijken en anders over een week of 2 naar de huisarts?! liefs Luna
He Suzanne! 1) ik was 8 weken na de bevalling ongesteld en toen meteen aan de pil begonnen......maar zelfs dat loopt nog niet zoals het hoort! Bij de 1e strip kwam het op de dag dat ik de laatste pil moest nemen en bij de 2e strip kwam het 5 dagen te vroeg.... Ik wil daarmee zeggen dat je lichaam echt even nodig heeft om weer 'normaal' te functioneren! 2) Bij de 1e (spoedks) vele pijn bij het vrijen, maar 'men' zei dat dat kwam door de druk die de baby heeft gegeven op het bekken. Ik had toen ook echt persdrang en ze paste niet, dus wel veel druk erop gehad. Veel pijn gehad en heeft ook een paar maanden geduurd! Tweede keizersnede (gepland) minder druk, omdat ze niet ingedaald was....maar wel een zware baby die op het bekken drukte......minder pijn nu, maar nog niet pijnloos dus..
Hoi Suzanne, Vraag 1; ik was na 10 weken nog aan het vloeien dus toen ben ik maar gewoon aan de pil gegaan, daardoor werd alles weer geregeld zoals voor de zwangerschap maar dan kun je dus niet echt spreken van menstruatie. Ik weet wel dat je het echt een tijdje moet 'aankijken' omdat je lichaam echt tijd nodig heeft om weer in het oude ritme te komen. Vraag 2; ik heb ook een geplande keizersnede gehad dus zonder weeen, ik heb geen pijn gehad bij het vrijen, afgezien van de spanning van de eerste keer sinds de geboorte zeg maar. Wij zijn er ook pas 4/5 maanden na de geboorte weer mee begonnen dus misschien speelt dat mee. Ik zou het even voorleggen aan je gynaecoloog. Veel succes!
1: ik ben nu ruim 8 maand geleden bevallen en afgelopen maart voor het eerst weer ongesteld geworden (ik gaf borstvoeding). Maar nu wacht ik al weer een tijdje op de volgende menstruatie... inmiddels is het 6 weken terug. Ik heb geen idee of ik een regelmatige menstruatie had voor de zwangerschap, want toen was ik maar 1 keer ongesteld en toen zwanger. Maar dit duurt wel lang als je er op wacht...