Ik vraag me af welke blijvende of langdurige lichamelijke klachten jullie hebben gehad na een ruggeprik (keizersnee) Een collega sprak erover dat je daar ook nog klachten van kunt blijven houden maar ik vraag me nu af welke dan eigenlijk?
Mijn linkeronderbeen voelt nog steeds een beetje verdoofd aan. Het doet geen pijn, heb er geen last van bij het stappen maar het voelt gewoon raar, niet normaal. Ben onderzocht in het ziekenhuis maar er is niks mis. Dus geen idee hoe dit nu komt maar moest me er geen zorgen over maken.
Zei je collega niet wat voor klachten ze bedoelde?? Bij mij is het gaatje van de ruggeprik niet goed gedicht na de ingreep. In dit document is dit goed uitgelegd; http://www.antoniusziekenhuis.nl/1822865/1850369/bloedpatch Ben in de nacht van dinsdag op woensdag bevallen en op zaterdagavond heb ik eindelijk die bloodpatch gehad, toen was ik eindelijk verlost van die vreselijke hoofdpijn.
Ik heb nu al sinds de geboorte van mijn jongste dochter ontzettend last van duizelingen. Het is nu al wel wat minder, maar nog niet weg. Ik moest het van de gyn nog een maand aankijken en anders via de HA een afspraak maken met de internist. Kan zijn dat ze iets geraakt hebben met het zetten van de ruggeprik of dat er iets gebeurt is tijdens de KS (heb eerst een ruggeprik gehad toen ik 2 cm ontsluiting had en later kreeg ik toch een KS).
Je kunt er volgens mij flink hoofdpijn van krijgen als hij gaat 'lekken', maar dat komt niet heel erg vaak voor geloof ik. Ikzelf heb alleen een paar dagen een stijve plek op mijn rug gehad, verder nergens last van.
geen verschijnselen van de ruggenprik zelf. ik ben met spoedks geholpen (niet eerst bevalling ingezet) en de ruggenprik zelf vond ik vreselijk! had me er niet op voorbereid natuurlijk en het voelde erg vervelend. m'n lijf ging vanzelf schokken en dat is heel lastig voor de arts. gelukkig goed gezet. meteen daarna (ik lag op m'n zij, niet aan te raden) steeg de verdoving enorm naar m'n hoofd en dacht ik dat ik wegraakte. ik werd enorm duizelig en waarschijnlijk was 't gewoon een flauwvallen, tot twee keer toe. hartslag kleine ging omlaag, snel met spoed gehaald en na de 'bevalling' trilde ik van top tot teen. dit kan ook bij 'n gewone bevalling gebeuren (m'n moeder had het destijds ook) dus denk niet van de ruggenprik. op 't moment zelf voelde ik helemaal niks en was ik super helder. op de 'uitslaap'zaal trilde ik steeds maar, klappertanden. dat vond ik het vervelendst. maar al snel kon ik m'n benen weer bewegen. het trillen hield tot in de avond aan (ik ben om 12.40u bevallen). verder heb ik nog best lang een doof gevoel bij het litteken van de KS gehad maar dat is nu na 13 maanden zo goed als over...niet echt positief maar een tijd na de bevalling heb ik echt geen klachten gehad hoor!
Ik heb op 20 juni een epiduraal gehad, en op 21 juni een spinaal. Ik heb last van doof gevoel in tenen, voeten en onderbenen. Ook voelt het soms heel naar aan. Soms als ik loop dan verzwik ik mijn enkel. Ik heb dit aangekaart bij de nacontrole bij de gynaecoloog, en ik moet 10 aug naar de neuroloog op de pijnpoli,en 12 aug terug naar de anesthesist.
Angela, wat een vervelende klacht! Hebben ze een idee hoe dat kan komen? Ikzelf heb een doof gevoel in mijn kont/billen. In het ziekenhuis ook wel gevoeld maar ik dacht dat dat kwam door het steeds in dezelfde houding zitten/liggen. Nu (3maand later) is het nog zo
Ik heb er geen klachten aan overgehouden. De week na de prik wel een beetje een beurs gevoel op en rondom de prikplek gehad.
Ik heb niet echt lichamelijke klachten ervan gehad. Alleen de plaats van het prikken voelde ik nog een week lang een beetje. Net zoals het voelt als je ergens anders een wondje hebt. Voor het zetten kreeg ik een verdovingsprik. Dat was een korte nare prik en daarna werd de ruggenprik gezet. Die voelde ik totaal niet. En vanaf dat moment zakte de pijn van de weeen tot het nulpunt. Ik heb zelfs gewoon 1,5 uur geslapen! Het was fantastisch. Maar dit is helaas niet bij iedereen zo, zoals ik hier lees.
Wat naar die bij/nawerkingen! Heb ik gelukkig helemaal geen last van gehad. Prikken ging wat moeilijk want mijn wervels zitten erg dicht op elkaar, maar verder vond ik het allemaal heel goed gaan (was een geplande ks)
Hier gelukkig ook geen vervelende klachten, alleen (zoals hier al eerder genoemd) een paar dagen een beurs gevoel.
Niks gevoeld van het prikken, toen ie gezet was kon ik alles nog bewegen maar de pijn was weg. De dag daarna wel kotsmisselijk en ik had overal jeuk daarna, en dat heeft een paar dagen geduurd. Voor de rest niks.
ja nu herinner ik het me weer:die jeuk! in het ziekenhuis daarna niet meer. ik heb die dag wel overgegeven maar vrij normaal schijnt
Ik ben gister bij de neuroloog op de pijnpoli geweest, en het komt ws niet van 1 v/d ruggenprikken, maar het is wel iets neurologisch. Ik moet 18 aug terug voor vervolgonderzoek (magmeetstimulatie, emg en ep).
Geen pijn ondervonden aan het zetten van de epiduraal en ook geen na klachten gehad. Zou het zo weer doen...
Door de ruggeprik kon ik na de bavalling niet meer plassen. Ik heb een week een kathether gehad om mijn blaas rust te gunnen. Na een week kon ik pas weer plassen. Erg naar kan ik je vertellen!
Dit is dus de reden dat ik nooit een ruggenprik wil (durf). Geef mij maar een natuurlijke bevalling, die pijn hoort er bij.