Onze dochter van negen maanden krijgt opvolgmelk 2. Maar ze drinkt eigenlijk teveel hiervoor. Ze heeft echt minimaal vier flessen nodig. Wat kan ik doen, terug naar nr 1?
Is eigenlijk altijd, maar het valt me nu op dat ze wel erg veel drinkt. Ze krijgt smorgens fruit, smiddags groenten en een cracker of rijstwafel. Verderbwat groenten uit dr vuistje, komkommer, courgette. Ik zou eigenlijk niet weten wat ik dr verder aan moet bieden... Tips?
Wat bedoel je met terug naar 1? Terug naar de zuigelingenvoeding? Dat lijkt me niet de bedoeling... Ik zou ander drinken aanbieden en niet boven de max. zuivel gaan zitten.
Het maximum ligt bij nr2 opvolgmelk op 800cc/24 scheppen... Dus 4 flessen van 180/6. Doe desnoods wat extra water erbij zonder er meer scheppen bij te doen. Of inderdaad gewoon water of thee geven tussendoor, evt eerst vermengd met wat opvolgmelk...
Op het pak staat dat ze maar drie flessen mag. Ze zit meestal op vier maar soms op vijf. Chiggy: ja dat vertelde iemand mij, dat dat niet zo erg is. Maar goed vandaar hier de vraag, het leek mij een vreemde omschakeling. We doen nu meestal dan vijf scheppen erin, en wanneer ik denk dat ze alleen wil sabbelen 1 schepje op 150. Maar ja ik merk dat ik het soms vergeet en dan ben ik bang dat ze teveel krijgt en dat dat slecht is.
Jolisa is 16 maanden en krijgt nog 3 flessen. Ze geniet gewoon van d'r melk momentje. In de ochtend 210+7en rijstebloem om 13uur 180+6 en als ze gaat slapen 210+7. Kan geen kwaad hoor
Daar moet je niet naar kijken, die hoeveelheid flessen. Houdt gewoon 24 schepjes per dag aan en hoe je die verdeeld moet je zelf weten... (over 3 of over 5 flessen bijv) Hier ging ze met 8 maanden over op 3 flessen van 180/6, die vierde heb ik toen een tijd gemengd met thee en dan steeds meer thee en minder melk. Houdt er wel rekening mee dat je met 1 jaar op ongeveer 300cc zuivel per dag zit (dus incl melk/kaas/yoghurt/kwark). Een teveel aan zuivel kan anders slecht zijn voor de nieren die dit allemaal moeten verwerken. En daarnaast vult zuivel goed waardoor ze weer minder goed kunnen (gaan) eten... de melk wordt dan gewoon drinken ipv een voeding!
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga het morgen eens proberen te vermengen met thee. Ze was de laatste tijd ook niet zo lekker (tandjes) dus dan drinkt ze nog meer! Ik ga iig schepjes tellen Ze krijgt sinds deze week af en toe een slokje yoghurt, om alvast wat te wennen.
Maar wat krijgt ze als ontbijt en lunch? Krijgt ze wel voldoende granen? In de vorm van een boterham/pap enz? En krijgt ze alleen groenten of echte maaltijden (groente/rijst/aardappel/vlees) Wat jij boven beschrijft vind ik heel weinig bijvoeding voor een kindje van 8 maanden, maar misschien heb je niet alles genoemd.
Ze krijgt als ontbijt een halve boterham, maar dat vind ze niet lekker. Tussen de middag een rijstwafel, of een cracker of pap. Ook da vind ze niet zo lekker, dus eet ze erg weinig van. Ze krijgt wel aardappelen of rijst, groenten en soms vlees of vis. Haar fruit bestaat meestal uit twee soorten.
Vanmorgen 7 uur de eerste fles, daarna om 9 uur de 2e. (Dat is altijd zo) De tweede heb ik nu half thee, half voeding gedaan, dat vond ze heerlijk en heeft er lekker op geslapen. Nu heeft ze net pap op, dat geef ik normaal nooit, maar dat vond ze ook wel lekker. Vult misschien wat meer. Nou ja, we zullen het zien.
Je kunt de dag ook beginnen met een fles granenpap, als ze dat toch ook lekker vindt! Dan heeft ze een goed begin van de dag en waarschijnlijk die fles van 9u niet meer nodig... Zitten ook wel erg dicht op elkaar, dus waarschijnlijk is ze ook toe aan een steviger ontbijt. Dan kun je halverwege de ochtend fruit geven met evt wat thee/water en dan tussen de middag brood met een fles melk. Dan 's middags na het slaapje een fles thee/melk+broodkorst/soepstengel/rijstwafel oid, samen met jullie avondeten en dan voor het slapen gaan nog een fles melk. Op die manier heb je eigenlijk 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes....
Dank je, voor de tips. We hebben best wat moeite met een ritme vinden, omdat ze erg onregelmatig slaapt. Dat kan ik dus niet timen, maar de rest wel. Ik zal eens een papfles proberen, das wel een goede. Morgen weer aan de gang Nu alleen dr groenten nog en vanavond een fles, dan redden we t precies
Ik vind het ook veel melk en weinig bijvoeding. Nu maakt dat in dit stadium overigens nog niet zo heel veel uit hoor, maar het is fijn al ze lekker leert eten. Geef je eerst de fles 200cc en dán pas brood? Dan begrijp ik dat ze vol zit en dus lijkt het alsof ze die melk nodig heeft omdat ze verder weinig eet. Ik zou het dus omdraaien: eerst brood, groenten/aard/rijst/pasta/vlees en toetje (Griekse yoghurt is lekker vol) en dan pas de melk.
Ja we proberen beide uit, soms heeft ze zoveel honger dat ze alleen maar melk wilt, en dan hoeft ze idd daarna niets meer. Eerst brood lukt af en toe, wanneer ze zin heeft, maar ze lijkt het ook gewoon niet zo lekker te vinden.