Rust en regelmaat, maar wat nou als....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ElleE, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    We zijn sinds deze week heel bewust bezig om de rust en regelmaat 'regels' in te voeren maar we blijven met een probleem zitten; we leggen Sven wakker in bed maar hij blijft gewoon doodleuk wakker! Soms huilt hij dan en dat houdt hij ook wel anderhalf uur vol als het moet en soms gaat hij om zich heen liggen kijken, maar slapen ho maar!

Dit gebeurt nu ongeveer drie van de zeven keer dat hij gevoed is (BV) en ik vind dat eigenlijk te vaak! Bovendien is het iedere keer op dezelfde momenten van de dag; na de twee eerste voedingen van de dag en na de voeding van ongeveer vier uur 's middags...

Nu pakken we hem er na een uur of anderhalf uur maar weer uit en leggen hem in z'n hangmatje, daar wordt 'ie vaak wel rustig van en soms slaapt hij dan ook gewoon in... Maar dat is dan dus niet volgens de regels!

Wat zouden jullie doen / wat deden jullie in zo'n geval? Wie heeft dit ook al eens meegemaakt?

ElleE

2. Haha ik heb precies hetzelfde met mn dochtertje.die blijft dan ook wakker en geluidjes maken en dat kan ook wel een uur tot anderhalf duren.Ja weetje ik ben ook van de rust en regelmaat maar ik ga lekker tegen dr kletsen, kriebel dr lekker en dan valt ze gezellig en rustig in slaap.ik doe dat omdat dat voor mij goed voelt.dus luister gewoon naar je gevoel!

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    je kunt inderdaad proberen bij hem te blijven..beetje sussen..misschien muziekje aan..
    Ik zou hem zo klein dus echt geen 1.5 uur laten huilen! Hij is nog zo klein hij heeft je echt nodig..

4. Jahoe oud is sven?Mijn dochter is 7 weken.dus ik weet ook als ze blijft huilen dat ze lekker bij mama wilt zijn!is echt niets mis mee om je kind lekker bij je te laten!

5. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

luister na je eigen gevoel, regles zijn er voor een hou vast maar geld echt niet voor elk kind, elk kind is anders, helaas je krijgt er geen beschrijving bij. Maar luister na je zelf en na je kind en doe dan waar jij je goed bij voelt.
    Wakker in bed liggen is niet erg. Krijgt hij toch zijn rust. Maar ander half uur huilen is veel. Mijn dochter was ook een moeilijke slaper toen ze baby was en de regels waren niet voor haar van toepassing.

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Joh, ik zie dat Sven nog maar 3 weken oud is! Dan lukt dat echt nog niet hoor... lekker dicht bij jou houden, dat rust, reinheid, regelmaat komt vanzelf!

7. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Hoi meiden,

Anderhalf uur laten huilen doen we ook niet hoor! Het gaat dan af en aan, minuutje huilen, tien minuten stil om zich heen kijken etc. etc. etc... Luisteren naar m'n gevoel probeer ik wel, maar vind dat nog wel moeilijk (tja, eerste kindje he?!)! Hij ligt nu lekker bij me in de draagdoek te slapen, en eeej slapen is slapen en dan is mama allang blij!

Dus die rust en regelmaat regels is dan meer voor wat oudere kindjes? Dat idee had ik ook al een beetje (zie je, toch beter luisteren naar m'n gevoel :) ) want in het boekje hebben ze het ook steeds over spelen in de box, nou daar kom je met zo'n kleintje echt niet aan toe... Hij moet straks met 12 weken wel naar de creche, wanneer zal ik dan beginnen om wat strenger te zijn?

ElleE

8. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volg je eigen gevoel, ook al is het je eerste je weet vaak toch zelf het beste wat goed is voor jou en je kindje. En nu nog geen zorgen maken over hoe het moet op de kinderopvang, dat regelt zich vanzelf hoor.

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Met 3 weekjes is ze idd nog best jong voor regelmaat. Ik liet Devon in het begin alles zelf aangeven en ik voedde op verzoek. Pas met 2 maandjes toen ik op FV overging begon ik met regelmaat, en hij pakte het snel op :)

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik heb het boek ook (ooit) gelezen, en ben er toen ook mee bezig geweest. Leuk boek, goed bedacht en iets waar ik helemaal achter kan staan. Maar.... mijn dochter deed het ook niet volgens de regels. Die huilde bv 2 uur aan-een-stuk, zonder adempauze....En wat dan? Daar geeft het boek geen antwoord op!

Mijn advies, is net als dat van de andere mama's: volg je gevoel. Ik ben uiteindelijk met een draagdoek aan de gang gegaan, en dat werkte voor ons. Ieder kind is toch weer anders, en 'past' nu eenmaal niet in een boekje!

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Bij Sarah begon ik met RRR toen ze 6 weken was, dan legde ik haar telkens volgens het schema van het CB in bed, en dan liet ik haar 5 a 10 minuten huilen, en dan haalde ik haar er weer uit. Dat ging een paar dagen/weken zo, en toen had ze m ineens door.

ALTIJD JE GEVOEL VOLGEN, het is JOUW kindje!

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ga eens stofzuigen, toen Steven nog kleiner was, werd hij daar heel slaperig van.
    Onder de 3ren versta ik eigenlijk meer.
    Elke dag het zelfde ritme, lekker wandelen,
    en niet het kind van schoot op schoot doen.
    Steven wil tussen de middag ook wel eens niet naar bed, dan leg ik hem in de buggy en ga ik wandelen, 9 van de 10x slaapt hij dan wel....

13. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee slaapt ook altijd tijdens een wandeling, zo gauw ik de sleutel in de voordeur doe is ze wakker :(
    Ik hoop dat hoe ouder Esmee wordt hoe makkelijker het slapen gaat.. Ik loop me nu suf naar boven om de speen erin te doen. 's Avonds slaapt ze nooit en ligt dan uiteindelijk in de kinderwagenbak.

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk dat je iets minder streng moet doen met die regeltjes nu hoor;) Sven is nog te klein daarvoor! Een kleintje van een paar weekjes oud wil lekker nog bij mama zijn enzo!

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja ik heb aan de ene kant dat gevoel ook, ik word zo onzeker gemaakt door het cb met die regeltjes.Mijn man neemt alles aan van het cb, maar ik merk dat hij nu wel wat losser wordt met het huilen. Hij laat haar nu minder huilen en haalt haar sneller naar beneden gelukkig. Ik ben alleen bang dat wanneer wij Esmee nu te veel uit bed halen dat ze als ze wat ouder is helemaal niet meer wil slapen. Of komt dit vanzelf.

16. BabyDreams

22 mei 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    :confused: Oh.... ben blij dat ik niet de enige ben. Heb ook zoiets van: Waar ligt die grens? Ik wil idd geen kind hebben, wat heel snel gaat huilen, alleen omdat ze graag uit bed gehaald wil worden. Wij hadden in het begin zoiets van: "Lekker laten huilen" anders huilt ze strax om niks, hoeft ze maar te kicken en we komen wel. Maar haal haar nu na een paar minuutjes er al uit, als ze echt wakker is. Ik doe het idd meer op gevoel. Maar heeft CB regels? Ben vd week voor het eerst geweest en heb ze nergens over gehoord?!? Maar is toch per kindje verschillend vind ik. Wat voor die van jou wel werkt, hoeft voor die van mij niet perse te werken :rolleyes:

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik ben rond 7 weken begonnen met rust en regelmaat. Eerder had ik het idee dat Tymen daar nog niet aan toe was. Maar ook dat verschilt per kind. Net als wat de anderen ook zeggen, luister lekker naar je iegen gevoel.

18. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ze hebben mij toen Esmee 1,5 week oud was gezegd dat ik haar rustig een uur kon laten huilen. Dan kon ik de tv wel wat harder zetten. Ja daahaag. Ik ga nu als ze jengelt regelmatig naar boven voor de speen en als ze echt krijst neem ik haar mee. Mijn man is nu ook druk aan het schudden met de kinderwagen beneden om te rekken tot de voeding van 15 uur. Ze doet haar oogjes wel steeds dicht maar komt niet in die diepe slaap. Ze doet veel van die hazeslaapjes, gaan kinderen trouwens beter en vaster slapen naarmate ze ouder worden?

19. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ja precies, dat heb ik nou ook! Aan de ene kant wil ik Sven niet te weinig aandacht geven, want als je de rust en regelmaat regels volgt is je kleintje alleen aan het slapen en aan het drinken en dat is ook niks vind ik! Aan de andere kant wil ik ook niet zo'n moeder zijn die haar kind bij iedere kik uit bed haalt, en ik vind het ook belangrijk dat Sven een beetje een ritme krijgt! Maar dat kan dus nog niet echt met drie weken begrijp ik...

Ik had inderdaad ook deze adviezen van het cb gekregen, het werd een beetje gebracht alsof dit is hoe het hoort te gaan! En daar word ik dan ook weer onzeker van, want bij ons werkt het dus niet...

20. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Hebben ze dat gezegd? Jeetje, daar heb ik nou geen woorden voor, dat gaat toch nergens over...!

Deel Deze Pagina