Mijn zoontje werkt op school heel erg tegen met tellen , alfabet leren, naam schrijven. Hij is ontzettend bang te falen. Nu wil hij het wel graag kunnen maar hij laat mij niet toe. Nu dacht ik aan leuke leer dvds. Maar zie voornamelijk Engels leren. En dat is nog niet van toepassing. Weet iemand leuke dvd's?
Moffel en piertje is erg gericht op kleuters, ik mik loreland , leesdas lettervos Veel afleveringen staan ook op youtube Misschien leuk om het tellen juist te doen door middel van bordspelletjes. Zijn ze minder bewust van het moeten tellen. (Minder druk dan je moet nu tellen tot 10/20)
Vindt hij Team Ummizoomi nog leuk? Daar gaat het heel veel over tellen, beginnend rekenen, vormen etc.
Heb je een iPad ? Dan zou k eerder leuke apps installeren dan een dvd aanschaffen . Juf Jannie heeft leuke apps om letters en cijfers te oefenen . Of samen een boekje lezen of een werkboekje uitprinten
ik had van die boekjes van de action gekocht leren schrijven enzo maar hij laat het liggen en weigert. zo ontzettend bang dat hij het niet goed doet.mijn moeder heeft een tablet.wij zelf niet. ( willen we wel voor zijn verjaardag gaan geven, alleen nog even zoeken naar een geschikte en niet te prijzig ik zal mijn moeder eens op laten zoeken juf jannie.
ik ga het opzoeken op youtube ik had een klein school magneet bordje gekocht waar je met stiift op kan schrijven en kan uitwissen. maar hij heeft er nog niet echt interesse in getoond. of bedoelde je echt spelletjes? welke zijn aan te raden? hoorde pas iemand over knappe koppen spel.
Alle spelletjes waar je een pion moet verzetten, we hebben laats een spelletje gekocht van peppa pig voor 1.75 in de aanbieding bij de trekpleister. Ouderwets mens erg je niet, ganzenbord. Ik zou beginnen met iets simpels wat je misschien thuis nog op zolder hebt staan of je kijkt bij de kringloop voor je een duur spel koopt wat hij niet wil spelen.wij hebben van het weekend een spelletje gekocht van winnie de poeh voor 1.50 wat nog nooit gespeeld is. Bij de action hebben ze soms ook simoele bordspellen. Als het maar een spel is met dobbelstenen moet je toch wel tellen, een leuke manier om te tellen en gezellig samen te zijn. Regenwormen is trouwens ook een leuk spel. Wij hebben de volwassen versie maar je hebt ook een kinderversie wat makkelijker is.
Geen idee. Wij hebben ooit per ongeluk meegelift op andermans abonnement van het één of ander en hadden toen van die kinderzenders. Daar kwam het op. Nick Jr. ofzo.
Moffel en piertje, veel van te vinden op YouTube Sesamstraat, komen ook vaak letters in voor Letter stempels Klei, spelenderwijs van klei letters maken Boekjes lezen, zoals de boekjes van Borre Spelletjes met een dobbelsteen of bv Rummikub junior Electro Maar ook bv dingetjes van LEGO nabouwen (waarbij je dan weer blokjes moet tellen bv) Je hebt ook nog de "ik leer lezen" en "ik leer rekenen" koffers, volgens mij zijn die van Jumbo. Dat is al wat schoolser. Als hij bang is om te falen zou ik het zoeken in materiaal waarin deze dingen spelenderwijs aan bod komen, des te minder druk zal hij ervaren.