Dag dames, Even een vraag aan meer ervaren ovulatieteststers. Ik heb deze maand voor het eerst een ovulatietest gebruikt, maar begrijp het niet meer. Ik had op woensdag 3 september om 19.30 uur een knal ovulatietest. Daarvoor twee dagen lichte testen en daarna ook licht. Volgens de bijsluiter (Aktion) moet je dan na 24 uur en binnen 48 uur je eisprong hebben. Dat zou dan tussen donderdag 19.30 uur en vrijdag 19.30 uur moeten zijn. Omdat ik begrijp dat de luteale fase meestal 14 dagen is had ik mijn menstruatie niet eerder verwacht dan donderdag of vrijdag. Maar ik heb vandaag ineens best veel bruin bloed en menstruatiekrampen. Ik verwacht dus dat mijn menstruatie eraan zit te komen. Is vandaag pas dag 24 van mijn cyclus terwijl ik normaal altijd een cyclus van tussen de 26 dagen en 30 dagen heb. Ik begrijp er niks meer van. Iemand misschien een idee? Alvast bedankt, Bellylife
Ik had na 12 uur al een eisprong hoor dus het kan zijn dat hij al snel gesprongen is. Of dat hij laat gesprongen is. Even afwachten of het bloeden doorzet. Daarnaast is een lf fase van 14 gemiddeld. Kan tussen de 10 en 18 liggen, met afwijkingen ervoor erna uiteraard Ook is het mogelijk dat je last hebt van bloeding bij innestellen, dit komt ook wel eens voor
Als je op 3 september een knaltest had dan is dat morgen precies 14 dagen terug, dan is het toch best verklaarbaar dat je nu je menstruatie krijgt? Op welke dag is je menstruatie de vorige keer begonnen?
Bedankt voor jullie reacties. Ik had begrepen dat je pas 24 tot 48 uur na je knaltest je eisprong hebt, dat zou dus 4 of 5 september geweest zijn. Wanneer ik dan 14 dagen verder tel kom ik uit op 18 of 19 september mijn menstuatie, dus over 2 of 3 dagen. Maar bedankt voor de info over mogelijk kortere of langere luteale fase. Dan zal dat wel aan de hand zijn. Het duurt bij mij altijd zo''n 12 uur voordat de menstruatie echt doorzet, dus vannacht weet ik pas echt of ik ongesteld ben geworden. Hoop het natuurlijk van niet. Bedankt!