Lege vruchtzak maar niets is nog zeker?

Discussion in 'Miskraam' started by Dorah, Jan 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorah

Dorah Lid

Jan 13, 2008
    12
    0
    0
    Ik was ongeveer 8 weken zwanger op basis van laatste menstruatie.
    Of iets korter, want ik menstrueer na 30 à 35 dagen. Ik ging naar het ziekenhuis voor echo en er was alleen een vruchtzak, geen embryo, geen placenta.
    Werd mij verteld door persoon die echo deed dat ik me maar moest voorbereiden op miskraam. Ik heb een verschrikkelijke week doorgebracht en erover nagedacht voor welke optie ik zou kiezen. Afwachten, pilletjes, curretage, dingen die nog niet eens met mij waren besproken in het ziekenhuis want ik moest de volgende week terugkomen voor nog een echo.

Met 9 week ben ik weer teruggegaan. Iemand anders deed de echo, een veel aardiger iemand. Die zag nu op de echo een placenta die er de vorige keer nog niet was. Nu moet ik volgende week weer komen.
    Betekent dit dat er dan toch nog een embryo kan gaan groeien (ik bedoel is dit de normale ontwikkelingsvolgorde en is het bij mij gewoon een beetje vertraagd) of had die embryo al lang zichtbaar moeten zijn?

Graag hoor ik wat reacties van jullie of soortgelijke ervaringen.

Groetjes!

2. jent

jent Fanatiek lid

Jul 12, 2007
    1,850
    0
    0
    Limburg
    Normaal gesproken moet er met de 9 weken echt al wel een vruchtje te zien zijn met een kloppend hartje als je tenminste een inwendige echo hebt gehad. Met een uitwendige echo weet ik niet wanneer je wat ziet.
    Heel veel sterkte. xxx Joyce

3. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    alle skan natuurlijk...voor hetzelfde geld was je laatste cyclus helemaal lang, en was je er nog maar net een eitje bevrucht en ingenesteld...

zodra je gene bloedingen hebt en mega krampen, is er nog hoop meid!

Wanneer mag je weer komen?

Ik duim voor je!

4. Dorah

Dorah Lid

Jan 13, 2008
    12
    0
    0
    Moet volgende week vrijdag weer komen.
    Als het 100 % mis was hadden ze toch wel direct gezegd neem ik aan.
    Volgens de persoon die de echo deed was er nog een kans dat het goed komt.

Ik lees alleen veel dingen op Internet en volgens mij is die kans dat het nog goed komt wel heel klein.
    Verder geen bloedverlies of iets dergelijks. Voel me zwanger.

groetjes

5. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Wat vervelend voor je dat je zo in onzekerheid moet zitten. Ik duim voor je dat het alsnog goed komt.. Sterkte en veel succes met de volgende echo.

6. Dorah

Dorah Lid

Jan 13, 2008
    12
    0
    0
    Nou de echo wees uit dat de vruchtzak zich al een beetje aan het loslaten was. Ik heb er voor gekozen om met medicijnen de miskraam op te wekken. Heb gisteravond twee pilletjes Cytotec vaginaal ingebracht. Heb een paar uur krampen gehad, mijn man was er gelukkig om mij te masseren in mn rug wat heel erg hielp. Er kwamen grote bloedklonters uit en ik zag ook witte vlokjes, waarvan ik vermoed dat dat iets van vrchtzak ofzo moet zijn geweest.

Uiteindelijk viel ik in slaap en nu is het als een menstruatie maar bloed ruikt anders. Ik voel me vandaag best wel weer goed al, lig lekker op de bank films te kijken die ik had gehuurd om de tijd door te komen.

Maandagmorgen moet ik voor echo om te kijken of het zakje weg is. Zoniet, dinsdag curretage, maar heb wel gevoel dat het eruit is nu.

Ik ga er gewoon weer voor. Ben in ieder geval blij dat ik uitmezelf zwanger was geraakt we waren toch al wel een jaar bezig namelijk (niet heel erg intensief hoor).

Groetjes

7. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dorah, veel sterkte.
    Hopelijk kun je het goed verwerken samen en ben je snel weer zwanger van een gezond kindje.
    Anna

8. Dorah

Dorah Lid

Jan 13, 2008
    12
    0
    0
    Bedankt Anna,

Ik probeer positief te blijven al komen er soms nog wat negatieve "vlagen" langs....

Groetjes

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Poeh wat heftig zeg. :(
    Heel veel sterkte met alles.

Share This Page