Moeite met ontlasting 7 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mam2, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam2

mam2 Lid

6 feb 2015
    55
    0
    6
    Hallo, mn baby van 7 weken heeft sinds het overgaan van borstvoeding naar flesvoeding, moeite met ontlasten. Voordat ik bv ging afbouwen heb ik contact gehad met het cb en die adviseerde mij om te beginnen met standaard voeding. Hij krijgt daarom nu standaard kruidvat voeding sinds 2 weken. Flesjes gaan nooit op en in het begin dronk hij redelijk tussen de 90 en 110cc per keer, maar dat wordt nu alleen maar minder sinds een week. Hij drinkt soms maar 70cc en komt om de 3 a 4 uur. En over een fles doet hij 15-20min. Hij boert goed na het drinken en laat hem goed rechtop zitten en na het drinken een tijdje omhoog om de voeding te laten zakken. Maar nu, tijdens het drinken is hij meer bezig met persen en huilen en angstig kijken, dan echt lekker drinken. Hij woog vorige week 5100gr.

Wat betreft het poepen, daar doet hij erge moeite voor en poept om de 2 a 3 dagen nadat hij die dagen alles bij elkaar heeft gekrijst en nu heb ik vaak de neiging om een tikkeltje heel voorzichtig te helpen met de termometer, dat helpt direct maar het is natuurlijk niet de bedoeling om dit vaak te doen. Zijn poep is stevig maar redelijk zacht eigenlijk. Is het dat hij moet wennen aan de voeding of is er meer aan de hand? Ik geef hem trouwens wat water tussendoor. En water door de fles doe ik niet, want dan komt hij al helemaal niet aan de marge voeding die hij moet binnen krijgen.

Wat is jullie tip/advies.
    Dank.

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Wij zijn forte voeding gaan geven en daar wordt zo goed op gepoept😸
    Als er nu iets anders wordt gegeven, bijvoorbeeld bij m'n moeder, merk je dat meteen de dag(en) erna

3. Me82

Me82 Actief lid

28 nov 2015
    144
    0
    16
    Tip van mijn vk; knijp een cherrytomaatje uit, even zeven en alleen wat sap op een lepeltje geven. Kunnen ze beter van poepen.
    Misschien helpt het? Kwaad kan het iig niet...

4. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Mijn dochter had precies hetzelfde na de overgang op flesvoeding. Ik heb haar gewoon voorzichtig steeds geholpen met de thermometer (in vaseline) als ik zag dat ze er moeite mee had.
    Het is natuurlijk niet ideaal maar als het werkt..het heeft een aantal weken geduurd en toen lukte het weer zelf en ben ik ermee gestopt.

5. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    En misschien drinkt hij nu minder omdat je hem tussendoor water geeft?

6. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Klein lepeltje olijfolie, werkt super!

7. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Wij deden bij ons dochtertje altijd 10cc meer water in de fles, dat werkte erg goed!

Sorry, ik lees nu pas dat je dit niet wilt...
    Maar ik zou dit eerder doen dan tussendoor water geven. Gewoon 10cc extra in de fles en naast de flessen nix anders.

8. Dracaena

Dracaena Fanatiek lid

27 dec 2014
    1.462
    187
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter had er ook last van met de kruidvat voeding. Daarna over gegaan op Hero en haar ontlasting is super. Het komt echt door de overgang van bv naar fv daar hebben ze even moeite mee omdat die samenstelling anders is.

Ben toen voor de verstopping wel naar de ha geweest en die heeft toen een soort laxeermiddel (iets op zeepbasis, niet schadelijk in ieder geval, ben de naam kwijt) voor geschreven. Na toedienen kwam de ontlasting meteen en de darmen worden er niet lui van. Omdat ze nu bijvoeding krijgt wordt de ontlasting wat harder dus als ze echt weer een paar dagen niet heeft gepoept en het haar dwars zit stop ik er zo'n ding in en daarna is het weer over.

9. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Weet niet welke vit d je gebruikt
    Maar die op olie basis kan evt helpen als je die niet gebruikt.

Deel Deze Pagina