nog steeds teveel flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Roosvlas, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    Hoi allemaal ,

Mijn dochtertje is nu 13 weken en weegt 7 kilo.
    alleen zit ik nog steeds!! op 8 voedingen per dag.
    ze wilt gewoon niet meer drinken dan 120 cc flesvoeding. soms drinkt ze maar 90 cc , maar hierdoor komt ze ontzettend vaak.
    nu hebben ze op het cb gezegd dat we pap bij de laatste voeding moeten doen..

ik heb echt geen idee hoe ik haar moet terugkrijgen naar wat ze op het cb zeggen ,naar 5 voedingen!

wat kan ik hier aan doen? want zo blijven we maar bezig met voeden.

aslvast bedankt

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lekker zo doorgaan, gewoon op verzoek voeden, niet elk kind gaat volgens het boekje.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Stom zeg. Mijn zoontje deed dat ook. Tot 14 weken zat hij zeker ook op zoveel kleine voedingen. Ik kwam een keer ongeveer huilend bij het CB omdat ik maar niet in hun schema kwam en mijn zoontje zoveel minder dronk. Het schema verscheurde ze voor mijn neus en ze zeiden: lekker je kindje volgen. Dat toen gedaan en warempel ineens ging hij zelf flessen laten vallen, meer drinken en morgen is hij 5 maanden en drinkt hij 5x180 (oh en nu moet hij volgens mij alweer naar 4 maar ja ik krijg er geen fles af want die van 22 of anders in de nacht wil hij echt nog)

Niet begonnen met bijvoeding, ook dat hoefde niet van het cb. Vanaf 6 maanden is prima.

Dus: volg je kindje gewoon. Je kunt het er moeilijk in gieten!

4. adi

adi Niet meer actief

Maar waarom zou je je kind moeten forceren om aantal voedingen te drinken die een wildvreemde heeft bedacht? Zo lang je kind niet over het max hoeveelheid voeding per dag gaat, is voeden op verzoek het gezondste voor je baby.
    Voor wie moet hij eigenlijk maar 5x drinken? Wie moet daar blij van worden?

En zeiden ze serieus dat je een baby van 13 weken pap moet geven??
    Mag ik aub weten welke cb dat was?

5. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie!

ja ik dacht ook dat ik haar lekker moest laten gaan maar op het cb schrokken ze er van en het was niet goed om zoveel voedingen te geven, en ze moest echt naar 5 gaan.. ze was dan niet te zwaar.. ze is gewoon al wat groter maar 8 was echt teveel volgens hun.

ik werd daar aardig van ontmoedigd alsof we het niet goed deden! maar idd ik ga haar niet dwingen om die flesjes te drinken..

6. Humava

Humava Niet meer actief

Komt idd vanzelf. Lekker naar je kindje kijken. Niet ieder kindje kan/wil al zoveel drinken ineen. Zl is ruim 5 maanden en zit nog op 5/6 voedingen. Hij zou volgens het boekje al op 4 moeten zitten.

Oh en ik zou echt nog geen pap geven hoor! Ze is nog zo klein. Ik zou daar minimaal mee wachten tot ze 4 maanden is

7. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    hi adi.

ja hier van hellevoetsluis.
    ik moest beginnen met het afbouwen van de nachtvoeding.. dus dan moest ik van hun ong 70 cc fles geven , en daarbij ook nog pap..
    om te kijken of ze dan langer zou doorslapen.

Ook moest ik dit gaan geven via de lepel..:(

zodat haar mond motoriek al kon gaan opstarten.. toen dachten wij van nou dat gaat wel erg ver!

8. Humava

Humava Niet meer actief

Noujaaaa wat belachelijk! Het is toch doodnormaal dat een kindje van 13 weken nog voor een nachtvoeding komt. Sommige cb's zijn echt zo raar in hun adviezen. Ik zou zeggen ene oor in, andere uit.

9. tuc

tuc Niet meer actief

het maakt voor een kindje van 13 weken toch geen zier uit hoeveel flessen het drinkt, zolang je je maar aan de richtlijn houdt van hoeveel ze mag hebben. Laat ze lekker kletsen.

10. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties,

wij hadden zelf ook zoiets van,, laat haar lekker haar flesjes nemen die ze wilt..

maar ze liepen er zo moeilijk over te doen!

ik ga inderdaad niet met de pap beginnen dan hoor. wij vonden het ook al vroeg om daar nu mee te beginnen.

11. adi

adi Niet meer actief

Maar wat heb je als antwoord gegeven op zo'n achterlijk advies?

Dien aub hier een klacht over in, er zijn ook ouders die op zo'n 'advies' gaan vertrouwen, arme baby's. ...

12. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    adi,

wij begonnen erg te twijfelen of we het wel goed deden.. dit is ons eerste kindje dus eigenlijk vertrouw je wel daarop dat hun het goed adviseren..
    maar thuis gekomen hadden wij het er samen over , en vonden wij het ook wel erg vroeg voor wat hun zeiden..

13. adi

adi Niet meer actief

Maar natuurlijk ga je als jonge ouder vanuit dat je op ze kunt vertrouwen, ze horen professionals te zijn.
    Destemeer mogen ze gewoon dit soort adviezen niet geven...

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb me nooit aan 1 of ander schema gehouden. Zou ik ook doodvermoeiend vinden. Mijn zoon is niet zo'n ochtenddrinker, en drinkt dan wat kleinere flesjes en in de middag/avond/nacht juist weer meer. Ik denk dat ik over de hele dag op zo'n 6 flessen zit. Ach, hij is mega vrolijk (en ik ook), dus we doen het vast goed!

15. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Idd gewoon lekker geven hoor je zit binnen de max hoeveelheid en je dochtertje is er tevreden mee.
    Ik had dat ook alleen wij zaten op 7 flesjes van 120/4 en kreeg me toch commentaar?? Als nieuwe mama wordt je daar zo onzeker van dat je echt denkt dat je het fout doet. Stond gewoon met me mond vol tanden en wist niks meer te zeggen. Met 4 maanden weer commentaar gehad omdat hij op 6 flesjes van 120/4 zat en toen heb ik wel me mond opengetrokken :D.
    Ze gaat vanzelf flesjes laten staan als ze eraan toe is.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik heb mn zoon en half jaar d borst gegeven. Daarna fles. Hij dronk ook maar kleine flesjes, vaak rond de 100 met een uitschieter naar 140. Ik ben blijven voeden op verzoek.
    Soms voelde ik 'jaloezie' op andere mensen met kindjes die wel grote flessen dronken. Er moest altijd en overal spullen mee om een flesje te kunnen maken.
    Het cb geeft advies, er staat ook advies op de pakken voeding, maar als t niet werkt bij je kindje....
    Mn zoon had ook totdat hij een jaar was nachtvoedingen...niet leuk, maar t was niet anders.

17. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    Ja ik werd er ook vrij onzeker van!
    om mij heen zijn vriendinnen hun kindje ook rond het zelfde aantal weken als Lily, en die zitten allemaal rond de 5.(zijn wel allemaal lichter kwa gewicht..)

ieder kindje is anders, dat hield ik ook in mijn achterhoofd. maar op het consultatie bureau deden ze erg alsof je aan die voedingen moet houden , en meer is gewoon fout.

maar fijn dat jullie allemaal reageren ,, want dan laat ik haar lekker haar gangetje gaan met de flesjes die ze wilt!
    mij maakt het niet uit of ik constant flesjes moet klaarmaken.:)

18. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

M'n mond valt echt open hiervan! Nu geeft het CB hier ook zo nu en dan vreemde adviezen maar dit is wel heel erg hoor.

Ik zou hier ook zeker melding van maken want een baby van deze leeftijd pap geven is echt 1 van de slechtste adviezen die ik ooit gehoord heb. En dat van zogenoemde professionals, ze zouden zich eigenlijk moeten schamen.

Maar goed, bij de eerste lette ik ook heel erg op schemaatjes van leeftijd en hoeveel flessen. Wat een gestress! Want ook ik kreeg steeds te horen "Ze zou nu deze fles moeten laten vallen, daar is ze oud genoeg voor." Ik meteen in paniek, want ons meisje dronk meer flessen. Daar werd ik na een tijdje zo moe van dat ik een keer bij het CB zei dat ik het beu was, en dat ze zelf prima aangaf wat ze wilde en ik daarin meeging. Dat ik het beu was om zo gestrest te zijn elke dag door iets wat juist fijn moet zijn (vind ik). Het ging toen over de late avondfles en het feit dat ze soms nog een flesje in de nacht kreeg.

Sindsdien hoor ik er niks meer over en vinden ze het allemaal goed hoe ik het doe. Ik zou zeggen laat die schema's voor wat het is en volg je kindje. Ik dacht namelijk dat onze dochter het niet goed aangaf, maar toen ik juist die schema's van hoeveelheid flessen en cc's losliet ging ze zelf flessen laten vallen en hier en daar meer of minder drinken. Een hele opluchting, zowel voor mij als voor haar. Ze is nu 13 maanden en krijgt nog 2 flessen, terwijl ze bij 9 maanden ook nog regelmatig 's nachts dronk.

En ik kreeg ook het advies, net als jij, om de laatste fles pap te geven zodat ze door zou slapen. Ik heb het, wel pas met 6 maanden, geprobeerd maar het hielp 0,0! Met gewoon melk sliep/slaapt ze juist beter. Sowieso is 13 weken nog veel te vroeg om dat te proberen, maar daarnaast helpt het (veelal) toch niet. Dus is het onnodig, vond ik, en ben ermee gestopt. Het is helemaal niet gek dat ze nog niet doorslaapt! Dat komt vanzelf goed, ze is nog zo jong! Het enige waar je op moet letten is dat ze niet over de liter heen gaat per dag, maar dat zal nu nog niet aan de orde zijn denk ik..

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn jongste is bijna 19 weken en zij krijgt soms ook nog wel eens zes of zeven flessen op een dag. Op andere dagen juist maar vier of vijf. Ik ga gewoon lekker mee met wat zij wil en trek me niets van de adviezen aan. Zolang ze genoeg drinkt en niet meer dan een liter is het toch goed?

En zoals hierboven ook al wordt gezegd, dat pap advies is echt getikt. Ik ben sowieso geen papfan en gebruikte het bij de oudste alleen als ik al aan de max van voedingen zat en ze evident nog honger had. De jongste krijgt nu ook nog steeds geen pap en jouw kindje is helemaal nog zo jong.

Ik zou gewoon lekker doorgaan met je kindje volgen als jij daar zelf geen probleem mee hebt!

20. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ieder kind is anders en heeft z'n eigen, unieke behoeftes.

Mijn oudste zoon sliep met 9 weken door van 19.00 tot 07.00. Zat altijd op het gemiddelde aantal flessen en vond een papfles heerlijk.

Mijn jongste zoon begint nu met af en toe doorslapen. Drinkt meer flesjes dan gemiddeld, maar met een kleinere hoeveelheid en vindt pap vreselijk.

En dat terwijl mijn oudste zoon als baby klein en licht was en mijn jongste zoon is een beer van een vent! Hoe vaak ik wel niet heb gehoord over mijn jongste 'dat hij wel snel zal doorslapen, zo'n grote jongen'.

Nu hij goed van de bijvoeding begint te eten, merk ik dat hij met minder flesjes af kan.

Deel Deze Pagina