nog steeds teveel flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Roosvlas, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben van mening dat je naar de totale hoeveelheid kan kijken en niet naar hoeveel flessen. Want wat maakt het uit of je 5x 180/6 geeft of, bij wijze van 10x 90/3. Beide geeft een totaal van 30 schepjes, ofwel 1 liter voeding.

Kleine flesjes zijn vaak juist beter voor babys!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Helemaal mee eens. Zucht CB's.... :(

Lekker op verzoek voeden. Is helemaal niets mis mee. Niet elk kindje kan grotere hoeveelheden aan.

3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jezus wat een debielige advies!

Mijn zoontje dronk (oke 1 fles minder) veel meer.
    Hij kwam dagelijks over de liter! Zo rond de 1,2liter (Advies kinderarts) daarnaast was mijn zoon nog eens een stuk lichter.. Als een kind honger heeft moet het eten toch?
    Boeiend of hij die 120cc nu in 2 flesjes drinkt of in 1 fles.. De hoeveelheid is toch hetzelfde?
    Over de pap en de lepel nog maar niet te spreken..

Volg je kindje!

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Ik vind het toch zo raar hè dat ze het aantal flessen adviseren...bij de borst drinken ze toch ook zo vaak ze willen? Ik zit op 6 flessen met 4,5 maand. Soms zelfs geef ik nog een toetje (60cc ofzo) voor bedtijd met een kleine speen...vind ze heerlijk lekker warme melk en dan slapen! Boeiend?!

Ik snap het verschil niet hoor?! Ja misschien als je structureel over een liter gaat (voor nieren) en in het begin oppassen met overvoeden en klachten Vandien maar voor de rest gewoon is er toch geen verschil met borst?! Ik geef wanneer ze wil...en er lijkt zelfs een ritme in te komen nu: helemaal vanzelf!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dit echt met open mond. 13 weken en dan al 5 flessen moeten ipv verzoek. Ze drinkt toch niet meer dan ze mag. En pap met 13 weken....met een lepeltje. Sorry, maar ik dacht dat ze op ons cb rare adviezen gaven, maar dit slaat alles.

Mijn dochter dronk ook altijd kleine flesjes, ze kreeg ook gewoon niet meer weg. Wat moet je dan, het erin proppen zodat het er na 2 tellen weer ujtkomt.

Laat ze maar lekker, ja en amen knikken en je gevoel volgen. Je kleintje is pas 13 weken.

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu 14 weken en ik zou willen dat ik elke dag maar 8 flessen had! ;)
    Ik geef ook flesvoeding op verzoek en kijk een beetje naar hoeveel tijd er tussen de voedingen zit en dan bepaal ik wat ik in die fles doe. Ik houd steeds hetzelfde ritme aan (wakker worden - voeden - knuffelen -even in de box - slapen), maar omdat meneer overdag alleen maar hazenslaapjes doet en ook na een uur weer moe is, krijgt hij dus tussen 7.00 en 19.00 heel veel flesjes. Als ik daar meer dan 100cc in zou doen, zou hij veel te veel binnenkrijgen, want hij wordt hoe dan ook echt niet later wakker. Gemiddeld geef ik 100, maar als hij een paar keer achter elkaar maar 2 uur ertussen doet geef ik ook wel eens 65 en als hij 's nachts heel soms ook wel eens 5 of 6 uur pakt, doe ik ook wel eens 130. De ene dag kom ik (afhankelijk van hoe de avond- en nachtvoedingen vallen) wel eens op 8 flessen, een andere dag op 10. Zo lang ik niet over de liter ga, vind ik dit voor iedereen het meest relaxte systeem! Zo gaat het met borstvoeding toch ook? Toen ik met de eerste na weken op instorten stond omdat mijn kind nog steeds 12 of 13 voedingen per dag dronk, verzekerde iedereen me juist dat dat heel normaal was...

7. Roosvlas

Roosvlas Lid

5 feb 2015
    10
    0
    0
    Nou fijn dat jullie er ook zo over denken! Ik ga haar inderdaad niet dwingen om te drinken of heel erg lopen rekken! Dat doe je zelf natuurlijk ook niet als je heel erg honger hebt. Het maakt mij ook niks uit of ik 5 keer of 10 keer een flesje moet geven. Het het lijkt me dat het geen verschil geeft of ze inderdaad 1 x een fles van 200 neemt of 2 x 100. Ik ga gewoon lekker Door met wat ik deed.. en laat haar zoals ik al vanaf het begin gedaan heb, op verzoek komen.

8. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wat een achterlijk cb! Dien aub een klacht in! 😳

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    De ene volwassene leeft op 3 grote maaltijden en de ander op 6 kleintjes! Kijk hoe je kind zich voelt en dat is je belangrijkste leidraad! Ze gaan vanzelf grotere flessen drinken als ze meer actief worden!
    En heel goed dat je er nog over nagedacht hebt!

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Belangrijkste lijkt mij dat je kind gelukkig en gezond is. En voldoende groeit.

Leuk adviesje misschien voor sommige kinderen, maar je kind is verdorie nauwelijks 3 maanden oud! Nog tijd genoeg dus om naar 5 à 6 voedingen toe te werken.

Volgende maand beginnen ze overigens waarschijnlijk te zeuren over "verplichte" bijvoeding terwijl je kind er misschien helemaal nog niet klaar over is ... Zet je almaar schrap!
    (Ik zeg hierbij niet dat je het niet mag proberen, maar wel ... kijk naar je kind!)

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.972
    3.978
    113
    Hoezo teveel, gaat om de totale hoeveelheid, aantal flessen is alleen voor jezelf hooguit lastig.
    Mijn zoontje heeft ook wat een afwijkend ritme, hij drinkt 6 flessen van 150/5 met steeds 2-3 uren ertussen, maarja hij slaapt wel bijna klokje rond, dus mij hoor je niet!
    Wel geprobeerd om hem op 5 flessen van 180/6 te krijgen, maar dan drinkt hij ze niet op. Of de eerste wel, om daarna gewoon na 2 uurtjes weer een fles te willen waarvan hij dan 120 drinkt ofzo, dus dan lekker weer gemiddeld op 150 uitkomt... Niks niet dat hij er dan langer tussen laat..
    Op het cb reageerde de arts gelukkig heel relaxed, och zei ze dan is hij daar nog niet aan toe. Helemaal mee eens en tja je kunt er moeilijk een trechter in hangen he, en rekken zodat ze daarna meer drinken vind ik helemaal zo zielig. Als je zelf honger hebt ga je ook niet een uur wachten om daarna maar jezelf vol te proppen?

Deel Deze Pagina