We dachten eigenlijk dat we eruit waren... En toch slaat de twijfel weer toe Hieronder de shortlist van jongensnamen die voorlopig nog overblijven. Willen jullie eens een top 3 geven van welke van onderstaande namen jullie het leukst vinden samen met C.harlie? Logan Dexter James Lewis Felix Oliver Robin (Favo's voorlopig zijn James - maar bang dat het te fancy/chic klinkt - en Lewis - maar daarbij de schrik dat het te populair is nu)
Oef, dat is lastig zeg om een top 3 te maken uit deze! Ik hou doorgaans helemaal niet van overduidelijk Engelse namen, maar met dit rijtje heb ik er maar één die ik 3x niks vind Dat is James. Te koninklijk / bekakt, te ouwelijk, te geweest en te 13 in een dozijn zijn mijn associaties, sorry! Felix, Dexter en Robin klinken al tamelijk hollands. De rest vind ik gewoon móóie Engelse namen. Naast James zou ik af laten vallen: Oliver, omdat ik denk dat teveel mensen (vooral de oudere generatie) niet eraan kunnen wennen dat het géén Olivier is. Of je moet daartegen kunnen, dan is het geen probleem natuurlijk Logan wordt net als Ch.arlie vaker gegeven de laatste jaren. Wat dat betreft zou die er dan het beste bij passen. En Robin is net als C.harlie een unisex naam, dus ook die past er heel goed bij. Ga ik nu dan eindelijk m’n top 3 neerzetten : 1. Dexter, omdat ie méga stoer is én heel goed matcht naast het stoere van Ch.arlie! 2. Lewis, blijft gewoon een frisse en leuke naam 3. Robin, vanwege de eerder genoemde reden én de betekenis vind ik gewoon heel mooi (roodborstje) Succes met kiezen!
Logan vind ik echt niet mooi 5de keuze auto associatie Amerikaans Dexter 6de keuze ik heb niks met dex daxx jaxx namen en dexter valt daarbij. Was ooit zo'n tekenfilmfiguur van kartoon netwerk toch? James 1ste keuze leukste van allemaal Lewis 4de voor mij al minder leuk, vibd de spelling niet mooi. Felix 3de felix prima jongensnaam enige associatie is felix de kat (miauw) maar dat is geen echte reden om het niet te doen. Oliver 2de keuze mensen wennen er echt wel aan dat het geen olivier is.
James, de rest vind ik niet zo. In deze categorie vind ik Jack en archie leuk. Die laatste niet in combi met Charlie.
Mijn top 3 is geloof ik anders dan gemiddeld, vergeleken met de eerdere reacties 1. Felix. Vind ik heel leuk klinken en lekker origineel. 2. Logan 3. Lewis James vind ik ook leuk. Maar als je je zorgen maakt over een te populaire naam, James staat geloof ik in de top 10. En ik ken meerdere James’en in de leeftijd 0-7 jaar in mijn omgeving.
James! En anders Oliver (ik heb geen moeite met oliver of olivier, het zijn voor mij heel andere namen). Oliver= olivur (fonetisch) Olivier= oolievier (fonetisch)
Logan Dexter James Lewis Felix Oliver Robin Ik kies voor Oliver, James en Felix In willekeurige volgorde trouwens. Logan, Lewis en Dexter zijn me té. Robin is ook een prima naam trouwens. En omdat het net als Charlie unisex is, misschien juist wel geschikt, maar ik heb bij Robin gewoon geen gevoel. Niet positief maar ook niet negatief, gewoon niks zegmaar.
Ik vind James een leuke naam, maar zou totaal niet bij ons passen. Als hij wel bij jullie past, doen! Lewis vind ik leuk, maar laatst vertelde iemand dat haar zoontje Lewis heet en toen dacht ik eigenlijk aan Louis. Je spreekt het wel anders uit, maar ik zou daar toch moeite mee hebben. Zou je Scott nog leuk vinden?