Nog steeds twijfel over jongensnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door SD90, 25 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Scott vinden we leuk, maar vriendliefs achternaam begint met S en we willen absoluut niet dat zoontjes initialen S.S. zijn dus dat wordt 'm niet.

@Maankindje Ik ben Belgische en hier komt James niet zo heel vaak voor eigenlijk. Lewis staat in de top 10, James zelfs niet in de top 100 van de afgelopen jaren blijkbaar. Wil echt niet dat het een situatie van 'twee kindjes met dezelfde naam in 1 klas' wordt dus die populariteit vinden we niet onbelangrijk...

@hummeltje5 Voor die associatie van 'bekakt' ben ik dus zelf ook bang als we voor James zouden kiezen... Charlie voelt als een vrij speelse naam en daarnaast klinkt James veel te chic ofzo. Al blijf ik 'm zelf wel erg mooi vinden, maar ik knap dus ook af op die associatie...

2. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    O wat grappig dat er zo’n verschil zit tussen Nederland en België! Ik was inderdaad uitgegaan van de Nederlandse situatie. In dat geval, zou ik lekker voor James gaan! Succes met jullie keuze :thumup:

SD90 vindt dit leuk.
  3. Loganjameslori

Loganjameslori Nieuw lid

6 mrt 2023
    1
    1
    3
    Vrouw
    Mijn zoons heten Logan en James, wij verwachten ons derde kindje (geslacht is niet bekend) en Charlie vind ik erg leuk. James heeft zijn knuffel alleen toen hij klein was al de naam Charlie gegeven.

SD90 vindt dit leuk.
  4. Mrs1

Mrs1 Actief lid

10 jan 2017
    285
    107
    43
    Bij Charlie vind ik Logan & James allebei super!

SD90 vindt dit leuk.
  5. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Logan
    Oliver
    James

6. kimmv2

kimmv2 Fanatiek lid

7 mei 2015
    1.067
    447
    83
    Hier zit in elke klas wel een James, en bij ons is de naam James eigenlijk altijd de naam van de butler in films, wanneer een van de ouders dus James roept op het schoolplein moet ik altijd aan de butler denken.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.751
    964
    113
    Vrouw
    Deze associatie heb ik dus ook altijd bij James!

kimmv2 en hummeltje5 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina