Mijn verdriet verwerken in mijn blog. (pleegmama)

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door lalalindsay, 9 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Hallo dames, 10 jaar geleden was ik hier al lid om lotgenoten te vinden die net zoals ik een kinderwens hadden. In die 10 jaar ben ik helaas nooit zwanger geraakt. Ik ben ondertussen trotse pleegmama en heb al veel geluksmomentjes mogen meemaken.
    Ik merk dat het me helpt om alles op een rijtje te zetten door middel van mij af te schrijven en ben daarom een blog begonnen. Niet altijd het treurige, maar juist op een luchtige manier en een korreltje humor hier en daar. Misschien dat sommige mama's herkenning vinden in mijn blog? Laat me zeker weten wat jullie ervan vinden!
    Veel liefs Lindsay.

https://www.facebook.com/Luid-Verlangen-176457006251141/

2. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wat verdrietig dat je kinderwens nooit is vervuld, maar wat zijn jullie een mooi gezinnetje zeg. Er zijn zoveel kindjes die zo'n rotstart in het leven hebben gehad. Wij hebben een tijdje geleden ook een informatiebijeenkomst bijgewoond over pleegzorg en willen daar verder in gaan als onze jongste zoon iets ouder is. Ik ga je volgen!

lalalindsay vindt dit leuk.
  3. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    @lalalindsay wat mooi! Ik ga ze zeker lezen! We willen zelf ook graag kijken of pleegzorg iets voor ons is, ondanks we 2 lieve eigen dochters hebben.
    De jongste is nu 15 weken, maar willen toch graag over ongeveer een jaar eens naar een informatieavond.

Enige wat we moeilijk vinden is beslissen of onze dochters er om mee kunnen gaan en we ze niet (vooral als ze iets ouder zijn) in iets betrekken waar ze niet mee om kunnen gaan

4. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wat mooi dat jullie dat overwegen op zo'n infoavond wordt jullie vast veel duidelijk en je hebt uiteraard niks verplicht he. Begrijp je zorgen wel hoor.

5. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Ik heb even rondgesnuffeld op de Facebook pagina en een paar stukjes gelezen.
    Wat schrijf je leuk, eerlijk en liefdevol.!
    Dit kleine stukje raakte me, (waarschijnlijk omdat mijn kinderen ook een ouder hebben die niet voor ze kan zorgen) mooi dat je er zo naar kunt kijken en probeert niet te oordelen, dat zal niet altijd gemakkelijk zijn.

Ondertussen hebben we met hen al veel goede maar ook slechte dingen meegemaakt. Het heeft geen zin om het proberen te begrijpen, dat lukt toch niet. Het is niet altijd een kwestie van niet willen, sommige mensen kunnen nu eenmaal niet en dat hebben we maar te accepteren. Het is onze taak om Lotte een goede thuis te geven, niet om te oordelen over hoe en waarom.

6. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Oh dankjewel voor deze lieve reactie

7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ik loop ook al jaren rond met het idee van een pleegkind op te vangen. Maar het idee dat het kind evt weer terug kan gaan, vind ik erg moeilijk. Ook qua ruimte en tijd is het erg lastig. De jongste (4jaar) is een pittige kleine meid, dat maakt het niet makkelijker op.
    Maar wie weet..

Ondertussen ga ik volgen op FB en lees ik je blog

lalalindsay vindt dit leuk.
  8. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Lief dat je meeleest

9. lalalindsay

lalalindsay VIP lid