nog steeds veel in de box

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Moedertjevj, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    hallo dames,

mijn zoontje is nu 15 maanden en zit best nog erg veel in de box, is dit erg? hij loopt soms ook wel in huis rond maar de meeste tijd zit ie nog in zijn box, hij zeurt of huilt niet als hij erin zit, dus ik veronderstel dat ie het niet erg vindt.

kan dit kwaad? zijn er nog meer moeders met kindjes die veel in de box nog zitten?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit is toch juist de leeftijd om in de box te spelen, zodat je het allemaal even veilig af kunt bakenen en zelf nog even wat kunt?
    Prima dus, hier gaan we dat ook doen hoor! :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,188
    35,876
    113
    Als hij wel genoeg beweging krijgt lijkt me niet dat het kwaad kan. Heerlijk lijkt me dat eerlijk gezegd, mijn zoontje heeft denk ik in totaal zo'n 10 uur van zijn leventje in de box doorgebracht en dat ding staat dan ook al maanden op zolder.

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier gaat Louiza ook nog af en toe in de box. Ze kruipt en staat ook vaak maar het meest veilige is toch nog altijd in de box. Per dag gaat ze er in totaal zo'n uurtje in.

5. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje is bijna 1 jaar en zit ook nog vaak in de box, dan heb ik even de handen vrij. Hij loopt rondjes en als ik weer even kijk dan zit hij meestal te spelen met een knuffel of zijn radio... hij huilt nooit als ik hem er even in zet :D en het is helemaal niet erg hoor, mijn zoon is ook genoeg over de vloer. En de box is gewoon een plekje voor hemzelf...

6. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Onze zoon 16 maand zit ook nog steeds veel in de box en als het aan mij ligt duurt dit nog heeel lang en haal ik straks gewoon een tweede box voor de tweede.
    Ik heb mijn handen vrij en Jelle heeft zijn eigen vertrouwd plekje speciaal en alleen voor hem!
    Jelle is ook wel veel uit de box maar staat regelmatig tegen de box aan en dan wil hij erin

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Zolang hij ook genoeg tijd heeft om lopen en staan te oefenen..
    Niet dat hij maar een uurtje per dag vrij motoriek kan bewegen..

Wij hebben de box een maand geleden de deur uit gedaan. Mijn zoontje zat er al niet zoveel in, meestal tijdens het koken, en als ik even een klein klusje boven moest doen, of naar de wc moest.
    Maar dat deden we al een poosje niet meer. We konden ons beide niet herinneren wanneer we hem het laatste erin hadden gehad, en toen de box dus maar naar zolder gebracht.

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Als hij het prima vind en hij heeft genoeg speelruimte dan is het toch prima?

Ik moet ineens denken aan het feit dat we de box de laatste maanden niet meer gebruiken. Niet omdat mijn zoontje er niet leuk in vind maar omdat hij zo bewegelijk is dat ik hem liever door het hele huis laat kruipen. Lekker veel speelruimte. En ik hoef alleen af en toe kijken wat hij aan het doen is en kan gerust mijn gang gaan in het huis.

9. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

Jul 14, 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Mijn zoontje zit ook nog weleens in de box, bijv als ik onder de douch sta (is beneden) of even boven iets moet pakken. De rest van de dag speelt hij in de huiskamer. Denk dat het geen probleem is dat je kind "veel" in de box zit, hij geeft zelf wel aan of hij het nog naar zijn zin heeft of niet.

10. mootjen

mootjen Bekend lid

Mar 10, 2008
    575
    0
    0
    lijkt me juist heerlijk als je kleine uk nog ff lekker zichzelf kan vermaken op die leeftijd in de box! ik wil hem daarom ook zolang mogelijk blijven gebruiken voor Jill. ze speelt er nu erg graag en veel in, kan goed zelf spelen. of soms op een kleed op de grond maar over een paar maanden gaat ze daar ook vanaf kruipen haha
    en trouwens, sommige kindjes hebben gewoon een plekje voor hun zelf nodig hoor ik om mij heen

Share This Page