Tractatie kdv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van 2 meiden, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgende week wordt Iris 1 jaar en dat wordt natuurlijk ook gevierd op t kdv!!
    Ik heb al iets leuks gezien om te knutselen, maar wat als traktatie??
    Ze hebben daar liever geen koek / snoep (ik ben ook niet zo blij als Iris dat bij elke verjaardag krijgt), dus wat als traktatie?? Ik kom niet verder dan rozijntjes....jullie ideeën?? Fruit krijgen ze natuurlijk zowiezo al, dus dat vind ik niet echt speciaal...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou geen eten doen maar als je echt wilt traktere een kleinigheidje van de HEMA ofzo... Ik word helemaal gek van de 'troep' die we krijgen van alle jarigen in het KDV.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ga gewoon naar de hema inderdaad. Daar kom je vast wel iets leuks/kleins tegen. Maar over het algemeen is het vreselijke troep. Ook hier al wat dingetjes gehad, maar wat heeft ie er aan?

4. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Vaak als je geen eten wil geven kom je op badeendjes, washandjes, bellenblazen of kleine boekjes uit. Weet niet hoeveel je er moet hebben wat ook kan is een soepstengel met een figuur (bloem ofzo) van kaas er op. Wat je ook kan doen is een nijntje koekje leuk inpakken en bijv een nijntje knijpertje eraan met hoera Iris 1jaar. Meer ideetjes hebben ik even niet hopelijk heb je er wat aan.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

En wat doen jullie qua eten (traktatie dus)??

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

niet. Naar mijn idee nergens voor nodig. Hij zit nog in de babygroep, heel veel kindjes krijgen alleen melk. Een traktatie in de vorm van eten doe ik wel als hij in de peutergroep zit.

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Over 2,5 week is ons kleine meisje ook jarig en wij gaan 2 traktaties maken, 1 voor op de opvang en 1 om mee naar huis te nemen.

Voor op de opvang;

En om mee te nemen;
    Van karton 2 nijntjes knippen, een wc rol beplakken met leuk papier onder kant van de wc rol dichtmaken zodat ik er een bellenblaas ik kan stoppen. Vervolgens aan een kant van de wc rol een pakje nijntje-koekjes en hier tegen aan een Nijntje van kartoen en aan de voorkant ook het zelfde Nijntje.
    Op de buik van Nijntje; "Hoera Jamila 1 jaar"

En voor op de bellenblaas heb ik ter grote van het etiket een foto-tje van Jamila geprint met ook hierop "Jamila 1 jaar".

(hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en hoe het eruit moet komen te zien ;))

8. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ik doe denk ik die kleine boekjes, van dikkie dik of sesamstraat.
    Had gevraagd aan de leidsters wat toegestaan was en wat de meeste deden. In elk geval geen snoep (duh) en verder deden sommige iets voor de groep, vind ik ook wel een goed idee, maar zou niet weten wat ik dan moest geven. En die boekjes zou ik zelf ook leuk vinden als Dana daar mee thuis kwam.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Zo een boekje heeft Jamila gisteren gekregen, inderdaad erg grappig idee.
    (alleen probeerde ze dat hele boekje op te eten ;) dus hij is nog niet echt geschikt om aan haar te geven maar die laten we nog even liggen tot de "ik stop alles in mijn mond" fase voorbij is)

10. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    @blablabla als je iets voor de groep koopt kan dat een mooi prentenboek zijn, een leuke kindercd of gewoon een leuk speelgoedje.

Wat nu ook leuk is om te geven zijn strandballen soms heb je die al voor 50 cent per stuk en dat is voor bijna alle leeftijden leuk en anders neemt het weinig plek in in de kast.

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    owja een kindercd is mischien idd wel leuk, ze dansen daar veel op kinderliedjes, en ook al zijn de kleinste daar te kklein voor die vinden het vaak wel heel leuk om te zien :)

Naja ik kijk wel, vooralsnog vind ik die boekjes t leukste :)

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb die uitdeelboekjes van Dikkie Dik gedaan en tasjes laten bedrukken met Dikkiedik erop.
    Wasd erg geslaagd ook

Misschien als je iets eetsbaars doet vragen naar allergiën op de groep
    Merk bij ons dat er weinig rekening mee word gehouden

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wanneer is deze trend om zo uitbundig uit te delen ontstaan? Ik vind het maar vreemd. Vroeger deelde ik uit op school en deed dat met kaas en worst. Nu moeten er hele projecten geknutseld worden. Ik vind het persoonlijk allemaal erg overdreven. Het lijkt wel alsof alle mama's elkaar proberen af te troeven met traktaties en partijtjes. We hebben het hier over een 1-jarige, ze hebben niet eens door dat ze jarig zijn.. voor wie doen we dit allemaal? Nee, als mijn zoontje in de peutergroep zit, is het een andere zaak maar in de babygroep doen we lekker helemaal niets

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wat dacht je van een vlinder en dan achter dus dat is zn lijfje een stoepkrijt?
    Is erg leuk. Hier een voorbeeld: http://www.party-kids.nl/traktatie.asp? ... Nummer=126

En ja in mijn tijd was het ook vaak kaas en worst of chips maar het is toch juist leuk om iets te maken! Vooral als je daar de tijd voor hebt. Ik vind het juist altijd super om te zien hoe origineel mensen zijn met dingen knutselen :D

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het ook leuk hoor, begrijp me niet verkeerd maar niet voor een éénjarige en niet overdrijven: EN knutselen EN trakteren... Dat je om de traktatie wat heen maakt, prima

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het ook vooral leuk voor later, ik heb foto;s gemaakt van de traktatie's.
    Tuurlijk snapt de kleine er nog niks van, ach de moeders hebben weer wat te doen ;)

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben badspeeltje gehaald toen ons zoontje naar de volgende groep ging. Dat was een groep van 0 tot 1,5. Op zijn dag mochten maar 2 van de 8 kindjes snoepen, de rest was te jong voor zoetigheid. Zo'n badspeeltje is wat meer geschikt voor alle leeftijden. De leidster vonden dat ook een leuk idee.

Voor de groep waar hij heenging hebben we wel rozijntje gehaald, en het doosje versiert met een foto. Maar die waren 1,5 tot 2,5.

18. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier over twee weken ook een jarige job.

Ik maak van bladerdeeg reepjes. Een paar met kaas en een paar met niks. Geen speelgoedjes erbij. Vind ik niet nodig.

Wat een aantal anderen al zeiden. Traktaties worden wel erg uitgebreid de laatste jaren ( ik werk op een basisschool). Kinderen (lees ouders) proberen elkaar elke keer weer te overtreffen lijkt het.

En inderdaad op de babygroep zitten er heel wat die toch nog niets eten en nog weinig aan speelgoed hebben. Tijn begint het nu wel door te krijgen. Ze geven trouwens bijna alles gewoon mee naar huis van de traktaties. Ik heb al een hele la met nijntjekoekjes en dat soort spul hihi.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb zo'n hekel aan al die overdreven in elkaar geknutselde traktaties. Dat overtreffen van elkaar is echt vreselijk. Je laat je kind toch niet aankomend met een simpele traktatie terwijl al die andere ouders de meest fantastische dingen in elkaar zetten?

Nu weiger ik nog steeds om er heel veel werk van te maken, maar onwillekeurig ga je er toch een beetje extra je best op doen. Irritant.

20. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind het wel erg leuk al ie traktaties! Leuk om over na te denken en uit te delen.

Je kunt bijv wel rozijntjes doen en dan met rood papier een rond dak maken met witte stippen, je snapt het al, een paddestoel :)

balonnen vullen met helium, lint eromheen, de ballon versieren, waar je het vast kan houden aan het lint een zakje koekjes (die baby's/derumessen mogen)

be creative :)

Deel Deze Pagina