Thuis of ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wendy06, 27 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy06

Wendy06 Actief lid

26 jun 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    Voor diegene die het voor het "kiezen" hebben...wat kies je?

Ik had eerst zo iets van lekker thuis bevallen, toen wilde ik ziekenhuis en nadat ik bij een voorlichtingsavond in het ziekenhuis ben geweest denk ik weer thuis...nu weet ik dat ik op het moment zelf nog wel kan kiezen..maar toch...

Wat "kiezen" jullie? en waarom?

2. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik hoop thuis te bevallen.
    Maar ik woon nog geen 5 min van het ziekenhuis vandaan, als ik verderaf had gewoond had ik misschien toch wat anders besloten.

3. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik hoop ook thuis te bevallen. Wil graag thuis bevallen omdat ik denk dat ik me thuis veel gemakkelijker voel. Alles bij de hand...ons eigen bed etc. Even afwachten of het ook echt een thuis bevalling gaat worden ;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zo denk ik er ook over. Het liefst thuis, maar anders zijn we binnen een paar minuten in het ziekenhuis.

5. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Jup hier ook thuis, je bent snel genoeg in het ziekenhuis en anders moet je voor het ziekenhuis zonder medische redenen thuis eerst ook de eerste centimeters krijgen en met weeen en al in de auto, dus dan kan je het naar mijn idee net zo goed thuis proberen, bovendien ben ik (wegens medische redenen/seroniteit) bij mijn vorige in het ziekenhuis bevallen en dat sterkt me alleen nog meer in eht gevoel THUIS ;) :D

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Vorige keer ook wegens medishce redenen in het ziekenhuis.
    en ik hoop zo dat ik deze keer thuis kan bevallen.
    In het ziekenhuis stopte acuut mijn weeën.....
    Vind het echt niets daar.
    en als er iets misgaat, je bent zo in het ziekenhuis, als je er al bent moeten ze toch ook eerst de artsen oproepen ( vaak van huis)

7. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    heerlijk thuis! hoop ik althans...
    in het begin had ik zoiets van, ziekenhuis! ze hebben daar alles.. maar een vk heeft natuurlijk ook haar koffertje met de benodigde spulletjes erin bij der....
    je zit ook in je eigen omgeving en dat is natuurlijk ook erg prettig!
    en toen ik hoorde dat je ook nog eens dik €250 moet betalen zonder medische indicatie, werd de keus alleen maar makkelijker!

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik wilde in het ziekhuis bevallen maar dat ging zo snel dat ik het niet redde (lees mijn verhaal op mijn site). moest daarna alsnog naar het ziekenhuis. moet de volgende keer in het ziekenhuis bevallen.

Groetjes en succes met je keuze
    je mag op het laatste moment nog veranderen van keuze hoor!
    Lisette

9. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Hel liefst had ik thuis bevallen. Maar omdat het stuit is mag dat niet meer. Vind het wel jammer maar ik ben nu al een aantal keer op de verloskamers geweest en vind het ook prima zo. Het is ook wel weer een veilig gevoel!

10. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

ziekenhuis :idea:

bij mijn dochter ben ik in het ziekenhuis bevallen en dat was heel fijn we wilde dat ook zelf :p
    en bij onze 2e word het ook als het goed is een ziekenhuisbevalling :p

11. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik wilden ook heel erg graag thuis bevallen maarja Wessel bleef maar zitten dus moest ik met 42 weken naar het ziekenhuis en werd ik ingeleid.

12. N22

N22 Actief lid

5 dec 2006
    119
    0
    0
    Bediende
    Antwerpen
    hier ziekenhuis, weet niet maar het geeft bij mij een veiliger gevoel, alles bij de hand.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik wilde perse thuis, maar na 14 uur weeen moesten we naar het ziekenhuis. Ik baalde enorm op het moment zelf, maar vanaf dat we weggingen en de rest in het ziekenhuis waren is het me 100% meegevallen. Een volgende keer kies ik voor het ziekenhuis.

14. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    ik hoop voor een tweede wonder op een thuisbevalling want bij nicky wou ik een thuisbevalling en dat werdt een ziekenhuis bevalling en daar moest ik een uur nadat nicky geboren werdt naar huis omdat ze mijnn kamer nodig hadden voor een volgende bevalling ( en nicky kon zichzelf toen niet warmhouden) en er zijn fouten bij mij gemaakt dus bij een volgende wonder als het ons gegunt is kies ik echt voor een thuisbevalling

Deel Deze Pagina