Hoeveel hapjes van fruithapje bij 4 mnd

Discussion in 'Voeding' started by Biancas, Feb 7, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Biancas

Biancas Lid

May 4, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn begonnen met fruithapjes...
    Maar meneer wil zo graag dat hij wel een halve banaan lust.
    Hij is bijna 4 mnd..
    Hoeveel hapjes gaven jullie de eerste keren?
    En hoe lang hebben jullie dit volgehouden totdat je wel hoeveelheden van olvaritpotjes gaf?

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hier gaven ze dat zelf aan..

Eerst paar hapjes en na een tijdje bleef het mondje gewoon opengaan..

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Hier keek ik ook uit naar dat mijn zoontje 4 maanden werd. Hapjes gingen er in als koek! Hier heeft hij een allergische reactie gehad op wortel dus nog even een paar weken gewacht en toen opnieuw begonnen.

Ik gaf eerst kleine borrelglaasjes maar binnen twee weken was het een half potje.

Wel heb ik met 4 maanden de flessen verhoogd (ondanks de reflux). Dit hielp ook met de honger.

Nu (6mnd vandaag) krijgt hij 4 of 5 flessen 210+7 (standaard1) een heel potje fruit (soms met verkruimelde liga) en een half tot heel potje groente. Zolang hij genoeg drinkt is het allemaal goed

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    In het allereerste begin gewoon een paar hapjes om te wennen, denk een kwart potje als ik daarmee moet vergelijken.
    Als er geen reactie op het groente/ fruit kwam dan mocht hij zoveel eten als hij wilde. Dat was in het begin een half potje, maar rond de 5 maanden at hij ongeveer 100gram vers fruit en 100gram verse groente.

Banaan kreeg hij hier eigenlijk nooit omdat hij al moeilijke ontlasting had, dus door de banaan raakte hij helemaal verstopt.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Ik begon pas met 5,5 maand maar dat waren een paar happen van een 4mnd potje. Met 6 maanden ging er al een heel potje in, met 7 maanden at ze brood en heel potje 6+ avondeten.. Bouwt zich heel snel op ;) aan t begin zou ik altijd eerst een fles geven en daarna hapjes zodat ie niet echt honger heeft, dan hoeft ie wss ook niet meteen zoveel eten

6. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Ivy eet nu iets van 10 kleine lepeltjes, gewoon om eens te kijken hoe dat gaat.

Als ze er klaar mee is geeft ze het zelf ook wel aan

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,196
    23,281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan ben je wel te vroeg begonnen! Voor 4 maanden wordt nergens aangeraden!
    En potjes, ja, dat slobbert wel weg. Vers vult meer.
    Ik ben met 5 maanden begonnen en toen was het maar een ijsblokje. Nu is ze bijna 1 en eet gewoon met ons mee zover het kan. Anders haal ik een prakje uit de vriezer.

8. Biancas

Biancas Lid

May 4, 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laten we de discussie wanneer ik begin met de hapjes, maar mijn keuze zijn en blijven. Scheelt weer he.
    En zoals je kunt lezen geef ik vers (lust wel een halve banaan).

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik ben op vier maand begonnen, en ik heb haar altijd gewoon gegeven wat ze wou. Dat betekende dat ze al behoorlijk snel 100 à 200 gram at. Op zes maand at ze zo'n 300 gram fruit en evenveel groente per dag.

Share This Page