Ja Silla, ik zou ook willen dat ik nu zwanger ben en heb ook wel enkele kwaaltjes, maar ik ben bang dat ik mezelf gek maak. En daarom vind ik dat de ongi nou maar op gang moet komen. Maar als ik morgen positief zou testen, maakt het echt mijn dag goed. Ik houdt jullie op de hoogte.
Spannend Hope... Je laat het ons toch wel even weten?! Ik hoop voor je dat er een extra streekje op je test komt en als dat niet zo is hoop ik op een snelle en regelmatige cyclus zodat je z.s.m. zwanger wordt!!!
Dankjewel meid. Hopen dat het ons snel allemaal beter gaat. Want dit is niet het thema om "gezellig" over te blijven kletsen.
Heb zo net getest, en wat denk je..... Negatief. :x Bah, dit is toch wel balen. Mijn ongi heeft vannacht ook niet doorgezet. Ik ga dalijk echt de gyn belen. Nu maar hopen dat ik niet al te lang hoef te wachten voor een afspraak. Ben me nu alweer druk aan het maken voor de toekomst. Als ik eraan denk hoelang dit nu al duurt dan ben ik bang dat het de volgende cyclus weer zolang gaat duren en dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon weer een eerlijke kans om zwanger te worden, is dat nou zo gek????
Nee hoor Hope, een eerlijke kans willen is helemaal niet gek. Echt balen voor je... Ik moet zeggen dat de term 'eerlijkheid' ook iets is wat vaak bij bij naar voren komt. Ik ben erg gefrustreerd als mensen weer eens 'per ongeluk' zwanger worden, doorroken tijdens de zwangerschap, net doen alsof het allemaal maar gewoon is dat ze zwanger zijn. Mijn man en ik willen het zo graag, zijn beiden erg gezond omwille van de zwangerschap, zijn beiden jong genoeg, hebben in ons huis voldoende ruimte voor een kindje etc etc. Alle randvoorwaarden zijn gewoon goed, vandaar dat ik het erg oneerlijk vind dat het dan bij ons mis gaat. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de toekomst. Het is allemaal zo onzeker, met een onregelmatige cyclus. Ik vind het lastige van zwanger worden ook dat er steeds (minimaal) een maand overheen gaat als het niet lukt. Het is helaas niet zo dat je kan zeggen ,,nou volgende week weer een kans". Met een beetje geluk heb je 12 kansen per jaar. Maar goed, laten we met elkaar duimen dat we allemaal snel een gezond kindje zullen krijgen Sterkte vandaag en laat even weten wat de gynaecoloog heeft gezegd... Mummy
Nou ik heb net de poli gyneacologie gebelt. Ik heb meteen naar het afsprakenbureau gevraagt, want ik was bang, dat als ik naar de gyn zelf zou vragen, hij me dan met een telefonisch advies zou afschepen. Vraagt die ass. waarvoor de afspraak is. Uitgelegd dat ik na dik 9 weken na de curettage nog niet ongi ben. Zegt ze dat ik 28 juli pas terecht kan!!!!!! Ik gevraagt of het niet eerder kan. Nee, zegt ze, want het is vakantietijd dan kun je dit wel verwachten. En trouwens het is nog maar 2 weekjes!!! Ik had het niet meer. Ik zei aan haar: nog maar 2 weekjes, weet je wel dat ik al 10 weken wacht, en hoe dat voelt? ik heb toen nogmaals gevraagd of ze niet kon kijken of er eerder plek was, eventueel in een ander ZH, want daar is die gyn ook. Uiteindelijk mag ik as maandag 17 juli komen. Gelukkig. Ik was zo boos, had en heb nu nog steeds de tranen in mijn ogen. Dan te bedenken dat die 4 weken die de gyn met mij had afgesproken om nog af te wachten tot 25 juli zou duren. Stel ik had dan pas gebeld voor een afspraak, dan had ik nog 2 weken daarna in spanning gezeten. Ik hoop nog steeds dat ik voor maandag ongi wordt of positief test, maar anders heb ik wel heel wat vragen voor de gyn opstaan. Want ik wil nu eindelijk duidelijkheid. PUNT UIT!!!!!!!!!!!!! (ben echt boos en verdrietig nu)
Ach hope-je wat naar toch allemaal! Dat is altijd zo in een ziekenhuis ze doen allemaal zo luchtig van , maar 2 weken! Die hebben geen idee hoe lang 2 weken zijn !! Het heeft allemaal met emotie & gevoel te maken, maar dat vergeten ze voor het gemak even. Ja, een kast die 2 weken later bezorgd wordt : Lekker belangrijk!! Alleen jammer als je je erop verheugd had, maar dit... is wel even anders!! Gelukkig kan je maandag al terecht! Dan heb je iets om naar toe te werken. Knuffel een OOK verdrietige Mirre
Ach Hope je wordt ook echt van het kastje naar de muur gestuurd he??? Ik vind het echt heel vervelend voor je!!! Misschien kun je al je vragen op papier zetten. Bij mij helpt het wel om dingen goed te kunnen verwoorden. Maar ik hoop dat je het niet nodig hebt en dat je 'gewoon' ongi wordt.
O Hope, wat irritant. Ik herken je frustratie en boosheid! Ik stond er hetzelfde bij toen ze mij doodleuk zeiden dat die curettage wel een weekje kon wachten. Geen spoedgeval noemen ze dat... Ik geloof dat ze niet helemaal weten hoe hoog emotionele nood kan zijn! Wel bizar, dat een gynaecoloog (die toch regelmatig hiermee te maken heeft) zo weinig inlevingsvermogen heeft. Gaan wij soms naar hetzelfde ziekenhuis, of zijn het overal zulke botte mensen ?? Succes iig.
Hallo, Ik lees dat je al 4 weken aan het vloeien bent na de curritage. Ik heb dit inderdaad ook gehad en werd na 4 weken ongesteld erger dan voor de curritage en eindelijk na 6 weken was het bloeden gestopt. Mijn 1e miskraam was hellemaal vreselijk er was gezegd dat ik niet gecurriteerd hoefde te worden maar bleef nog 2 maanden lang bloeden er is uiteindelijk besloten om dan toch maar te curriteren ook daarna weer dikke 4 weken bloedingen gehad en ook gelijk weer me menstuatie erachter aan. Ik snap dat je die lappen tussen je benen en het vervelende gevoel wel zat bent. Mijn ervaringen met huisartsen, huisartsposten en vk's zijn niet best geweest in deze periodes en ga dus ook niet snel meer hiernaartoe wanneer het bloeden toeneemt of niet stopt neem dan contact op met de gyn. die jouw heeft gecurriteerd om je vragen te stellen en laat je niet in het riet sturen maar houd je poot stijf en eis iets als het echt niet anders gaat. Anders ben je gewoon nummer zoveel die geholpen is. Groetjes yvon
Dankje meiden, voor jullie reacties. Gelukkig was het niet de gyn, die zo bot deed maar de ass. die alleen afspraken maakt. Maar dat mens zou toch ook gevoel moeten hebben. @Yvonne, ik vloei niet meer dagelijks, maar nu is het punt dat mijn ongi niet op gang komt, en idd ik ben het helemaal zat. Steeds denk je van: ik voel iets, gauw naar de WC, en dan wederom niks te zien. Vandaag met een vriendin "meidendag" gehad. We zijn lekker naar Valkenburg geweest en wat hebben we gedaan........ Lekker niks, terrasje gezeten, wat gegeten, weer terrasje gezeten, ijs gegeten, enz. Heerlijk. Voor even is de boosheid van vanmorgen verdwenen.
Fijn Hope, dat je weer even een goede dag hebt gehad! Moet je maar vaker inplannen... Ik vind ook dat de assistentes in het ziekenhuis iets meer gevoel mogen hebben, maar helaas had die van mij het ook niet. Ook ik ben een klein beetje opgewekter. Heb net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb binnen dezelfde organisatie, maar dan heel dicht bij huis en bij de creche van mijn dochter. Bovendien vind ik de inhoud van deze functie leuker! Groetjes!
He meid, ik wil je nog even een hart onder de riem steken!! Ik hoop dat je Maandag wat duidelijkheid hebt, of idd nog beter, een posi test. Probeer idd lekker wat andere dingen te doen en voor je het weet is het Maandag. Veel sterkte meid. liefs patje.
Hi Hope, mummy, fijn om te horen, gebeuren gelukkig ook nog prettige dingen. Voel me vandaag lichamelijk ook een stukje beter.... het gaat de goede kant op meiden knuffies mama van Nino en * 10 juli 2006
Dankjewel meiden. idd nog even volhouden en dan is het maandag. @mummy, gefeliciteerd met je nieuwe functie, echt te gek. Liefs Hope
Gister zag ik het weer even niet zitten. Ben het internet af gaan zoeken voor antwoorden, die ik uiteindelijk toch niet krijg, maar goed. Heb gezocht waarom een ongi uit kan blijven na een curettage. Heb toen iets gelezen over het asherman sydroom, dat te maken heeft met verklevingen in de baarmoederholte. Ik zie het meteen alweer somber in, bang dat ik dat heb en dat ik daardoor niet ongi wordt. Mijn zorgen uitgesproken bij mijn man en die vond dat ik me zelf niet gek moest maken. Daar was ik wel boos om. Maar goed, nu een dag later, besef ik ook wel dat het geen zin heeft om naar iets te gaan zoeken wat toch nergens toe lijdt. Maar ik weet soms van gekheid niet meer wat ik moet doen of denken van de situatie. Het ging de afgelopen 2 weken best redelijk, maar nu slaat de onmacht weer toe. Ben blij dat ik maandag naar de gyn mag en ik ga daar ook niet eerder weg tot dat ik duidelijkheid heb. Ik heb nu een vrij weekend en vanallerlei leuke dingen gepland staan, dus laten we hopen dat het snel maandag is. Sorry wederom voor het gezeur, maar ik vindt het gewoon niet leuk meer. En zeker als ik verhalen van anderen lees dat ze vrij snel ongi worden, ben ik weer verdrietig. Hoezeer ik het jullie ook gun dat jullie verder kunnen, maar voor mij is en blijft het een tegenslag.....
meid, je zeurt niet en ik kan me voorstellen dat je nu heel erg onzeker en bang bent waarom je niet ongi wordt. Ik hoop dat je een leuk wekend hebt en heel veel succes maandag!! liefs patje.
Hope je zeurt echt niet hoor !! Wij zijn er voor je. Hier ook zijn ups en downs was vandaag ook weer janken hier. En natuurlijk wil je graag antwoord op het waarom je niet weer ongi wordt. Maar ik denk dat de gyn die vragen beter kan beantwoorden. Dus meid niet meer naar enge dingen zoeken op het net !! (al snap ik je wel hoor) Knuf
Hoi... Tuurlijk zeur je niet. Tenminste, of we zeuren allemaal, maar dan is het ook niet erg Haha. Dat van die verklevingen kunnen inderdaad een verklaring zijn. 1 Troost: als dat het is weet je tenminste waar het aan ligt en volgens mij is dat vrij makkelijk verholpen. Ik weet het niet zeker. Een vriendin van mijn zus had zoiets dergelijks en dat was achteraf zo verholpen en werd ze wel ineens redelijk snel zwanger. Maar goed, het is niet mijn eigen vriendin, dus het is via via info (dus misschien wat onbetrouwbaar door mijn eigen interpretatie...) Lekker dat je nog 2 leuke dagen voor de boeg hebt en daarna eindelijk naar de gynaecoloog mag! Hou ons op de hoogte.