Hey! precies 12 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. Sinds een paar weken valt mijn haar erg uit, niet raar was het gewend en las dat dit normaal kan zijn vanwege hormonen. Nu vind ik het wel erg extreem worden! Na het douchen kan ik er een half barbie hoofd mee bekleden!! ik heb boven mijn oren aan beide kanten werkelijk gewoon kale plekken, ik heb al dun haar dus het voelt nu alsof er nog minder haar op zit, vond mijn ma ook. Mijn man vind dat ik naar de dokter moet gaan. Ook heb ik altijd last gehad van roos maar ook dit is zoooooveel erger op het moment, werkelijk overal witte velletjes! Ik kan wel 2 keer op een dag gaan stofzuigen! Mijn (stief)vader heeft psoriases en die kale plekjes boven mijn oren zien er net zo uit rood geirriteerd en schilferig (mijn hele hoofd is schilferig) Is dit herkenbaar? Gaat dit over? Ik wil niet voor niets naar de dokter gaan namelijk.. ik geef overigens borstvoeding.
Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan. Het is namelijk normaal dat de plekken dunner worden, maar echt kale plekken met die roodheid zou ik even langsgaan. Ik heb het zelf ook met precies 12 weken gehad, echt inhammen, maar op die dunne plekken zaten allemaal kleine haartjes. Voor de zekerheid mijn bloed laten testen en mijn hormonen waren nog compleet van de kaart. Maar ben blij dat het gecheckt is. Ook slik ik supplementen huid, haar, nagel Van de Kruidvat en ik heb het idee dat dit ook helpt. Succes! Edit: overigens kan die droogte op het hoofd ook hormonaal zijn.
Herkenbaar.. Ik had aan beide kanten van mijn hoofd hele inhammen. Was echt bang dat het nooit meer goed zou komen! Gelukkig is het wel helemaal goed gekomen en je ziet er nu bijna niks meer van. Even je schildklier en vitamine B laten testen bij de huisarts is geen slecht idee. Succes meid, het is niet leuk, maar het komt echt goed!
Je hormonen zijn helemaal uit balans, tis onvoorstelbaar hoeveel haren je kunt verliezen. Via de huisarts kun je bloed laten prikken. Als je echt last hebt van roos is t enige wat hier helpt head en shoulders. Heb je verschillende soorten van,passend bij jouw haar/hoofdhuid. Als je ook veel jeuk hebt is degene met menthol erg prettig
Ik heb het ook gehad.dacht ook aan psoriasis mijn vader heeft het namelijk ook Dokter geweest en heb een shampoo gekregen ketoconazol werkt perfect. De eerste week om de dag wassen in laten trekken en uitspoelen. Beetje conditioner aanbrengen niet op je hoofdhuid. En daarna nog maar 1x in de week wassen. In het begin denk je dat het uitval erger word maar dan houd het op. Echt top
Bedankt voor jullie reacties, ik ga een afspraak maken met de dokter en vragen om mijn bloed eens na te kijken. Babyhope ik denk dat ik weet welke shampoo je bedoelt maar ik mag dit niet gebruiken zolang ik borstvoeding geef. Als bloeduitslag goed is zal ik er maar even mee moeten leven, maar voel me niet bepaald sexy... lol zei al tegen mijn man zou me hoofd kaal willen scheren ik heb eigenlijk alle anti-roos shampoo's al gehad behalve head en shoulders omdat ik meestal negatieve dingen ervan hoor, misschien toch eens proberen
Hier ook vanaf 3 maand hele erge haaruitval gekregen en helaas nu nog steeds. Heb geen inhammen oid maar idd met douchen had ik mijn hele hand vol en overal in huis vliegen haren rond. Vorige week bij de kapper geweest en er een flink stuk af laten knippen, hierdoor voelt en lijkt het alweer veel voller. Ook zie je alweer allemaal nieuwe haartjes groeien gelukkig. Het gaat bij mij nu dus weer de goeie kant op maar het heeft echt wel een paar maanden geduurt dus. Ook is mijn hoofdhuid heel erg geirriteerd, ik denk ook door de hormonen. Het is bij mij geen roos maar het jeukt wel en je voelt schilfertjes op mn hoofhuid zitten. Oppassen met antiroos shampoo gebruiken als je niet zeker weet of het roos is. Hierdoor wordt je hoofdhuid nog droger of geirriteerder. Succes!
Afgelopen vrijdag naar de ha geweest. Hij zei dat niet echt normaal was en ik moest bloed laten prikken om te kijken of ik tekorten had. Vandaag gebeld en niets van tekorten dus nu doorgestuurd naar dermatoloog
Ik heb het ook zo extreem gehad. Echt elke keer bij het douchen plukken haar zoveel als inderdaad een barbie. De gehele dag door oook steeds plukken en in bed van het draaien veel haar. Ik had ook erg last van droge huid en op sommige plekken roos. Ben er niet voor naar de huisarts geweest. Vitamine B slikken kan ook goed helpen. Uiteindelijk is het bij mij over gegaan. Na de uitval naar de kapper geweest om te knippen en nu voelt het weer als normaal.