Ik ben Zo'n 8 weken geleden bevallen en ik vraag me steeds af wat nou normaal is qua onderkant . Ik heb het idee als ik sta en in de spiegel kijk ik tegen ' iets' aankijk ( misschien verzakking?) daarnaast vraag ik me echt af hoe het qua seks bij anderen is... Ik heb toch het idee dat het wat minder strak is als voorheen Eerder was het bij het naar binnengaan aan het begin van de seks toch altijd wat ' rek en strek werk' Zijn er meer mensen die dit hebben/hadden? En is dit nog goed gekomen? Ps: ik doe braaf bekkenbodemoefeningen.... Sorry voor de gênante vragen maar ik heb echt even behoefte naar ervaringen van andere mama's!
Tja, er is een kind doorheen gegaan dus op zich is het niet heel raar dat het er wat anders uit ziet dan voorheen Of je een verzakking hebt weet ik niet, misschien even laten kijken door de HA of VK? Bij mij is het juist nu wat rek en strek werk ipv voor de bevalling. Beetje te strak gehecht misschien haha.
Ik weet bij mijzelf niet of het er ''anders'' uit ziet... En qua seks heb ik nergens geen last van, het is hetzelfde als voorheen... Ben na de bevalling ook wel gehecht, maar geen last van gehad verder. Als je je zorgen maakt kun je altijd naar je huisarts toe, om even te laten zien...
Zo ziet het er bij mij ook uit ja.. Weet nog van de oudste dat het wegtrok ongeveer toen ik ongesteld werd. (8mnd) sex nog niet gehad dus dat weet ik niet.
Even nog iets, dat het nu wat ''uitgerekter''is dan voor je zwangerschap is opzich ook niet zo raar....
Heel gek, maar hier is het qua seks alleen meer geworden wat rek en strekwerk betreft ik ben daar niet uitgescheurd en ook niet gehecht, dus hoe het komt weet ik niet. Maar het ziet er anders uit dan vroeger, dat is ook helemaal niet raar natuurlijk. De gyn zei wel dat mijn baarmoeder meer naar achteren lag dan voorheen, maar dat was niet erg.
Als je een verzakking oid vermoed zou ik een afspraak maken bij ha of vk. Ik ben ingeknipt bij de bevalling (vaccumbevalling). Ik had bij de eerste keer seks na de bevalling het gevoeldat het te strak was gehecht. Nu na een tijdje gaat het weer beter. Deed erg zeer in het begin, nu helemaal niet meer. Hoe is jullie libido na het krijgen van kids? Ik gebruik geen pil oid, wij gebruiken cd. Mijn libido is daar behoorlijk van opgeknapt.
Ik had maar drie hechtingen van een scheurtje en daar voel ik gelukkig niets van tijdens de sex. Eergisteren weer seks gehad en het voelde alweer een stuk strakkr moet er wel bij zeggen dat we voor de zekerheid erg veel glijmiddel gebruiken dus misschien dat het daardoor ook voelt alsof het makkelijker gaat! Enne... Hier gebruiken we ook nog condooms tot de eerste ongesteldheid is geweest maar ik heb ook echt een verhoogd libido! Ik ga zeker niet meer aan de pil! Ik denk een koperspiraal dan maar ofzo.... O ja, ik moet van de week op nacontrole dus dan vraag ik wel even of ze wil controleren of ik geen verzakking heb... Ik heb in elk geval geen klachten die ze bij een verzakking omschrijven op internet...
Libido is gewoon zin in sex of niet.. Nu ruim 8 mnd na de bevalling is mijn libido nog steeds ergens rond het nulpunt.. Ook omdat ik gelijk moet douchen daarna ivm nachtvoedingen.. Daar heb ik dan vaak al geen zin in omdat ik gewoon wil slapen..
Na 4 bevallingen ben ik nog even strak als voorheen, godzijdank Bij mij hangt er niets uit hoor, en mijn vagina is niet verandert door het baren van kids. Dus ik weet niet, mij lijkt het niet helemaal juist als er iets uit komt te hangen. Zou er toch even mee naar de HA gaan.
Ooo vanwege geloof.. Als je moslim bent mag je na sex niet eten of drinken.. Eigenlijk beter helemaal geen andere dingen doen dus ook je baby niet voeden, je moet eerste douchen en jezelf wassen op een speciale manier..
Ja ik las het zo wel, je kijkt tegen iets aan, en je denkt zelf aan baarmoederverzakking. Wat zou je er anders mee bedoelen?
Zo kort na de bevalling is ip alles normaal denk ik. Ik heb wel een vagina voorwand verzakking (lichte). Heeft tijd nodig. Ik zou sowieso aanraden om bij een bekkenfysiotherapeute te gaan. Die kunnen je op weg helpen in de oefeningen en een inwendig onderzoek doen. Daar zijn ze voor gecertificeerd. Dan weet je meteen waar je aan toe bent: of je verzakkingen hebt of niet, of er te veel spanning op je bekkenbodem staat of niet (want als er te veel spanning op staat mag je tijdelijk juist geen aanspan-oefeningen doen). En ja, er is wat meer ruimte tijdens seks. Maar hier is dat vanwege het rek en strek werk juist veel prettiger voor mij! En manlief vindt het daardoor ook fijner.
Hierbij denk ik dus dat de bekkenbodem te veel op continue spanning staat. Komt blijkbaar meer voor dan je denkt. Ik had er lang last van mijn stuitje door, daar zitten die spieren ook aan vast.
Nu ik het zo van jou lees, ik heb sinds de laatste zwangerschap dus ook erg last van mijn stuitje. Kan dit daarom zo zijn, dat het van onderen dus strakker is?? Heb daar nog nooit van gehoord, dat het daardoor komt namelijk.