Snappen jullie mannen de cyclus?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door april2012mama, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Haha, de mijne snapt er niks van. En uitleggen is volgens hem ook niet zinvol. Hij denkt dat het heel ingewikkeld is. Wij gaan voor een 2e. Denk dat ik gewoon maar iedere maand moet aangeven wanneer er kansen liggen. Hoe zit dat bij jullie? Interesseert jullie hub zich ervoor wat er de hele cyclus in jouw lijf gebeurt?

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik vertel het allemaal gewoon. Zo van: Nu ben ik ongesteld, nu heb ik vruchtbaar slijm dus klussen! Verder vind ie het wel prima eigenlijk!

3. Veroo

Veroo Actief lid

7 nov 2013
    107
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ey Pitahaya ;)

Die van mij snapt er geen hol van. Maakt bij ons ook niet meer uit haha. Ieder nadeel heeft zn voordeel... (we doen ivf icsi..)

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Die van mij snapt er geen hout van!!! En idd uitleggen heeft ook geen zin! Hahah

5. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    na 7 jaar begint ie t eindelijk te snappen ;)
    ja schat, 2 weken na mn ongi vruchbaar hihi

6. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Haaaaaaaaai Verooooo! Leuk je ook hier tegen te komen! :)
    Hoop het beste voor je! :)

7. zwangernr5

zwangernr5 Bekend lid

18 aug 2012
    927
    1
    0
    Hij hoort het aan maar echt veel interesse merk ik niet. Hij vind allemaal maar dat ik me teveel bezig hou met wanneer ik kan testen enz.
    Hij is meer van het type: zwanger worden gaat vanzelf, als je zo af en toe eens vrijt ben je vanzelf een keer zwanger en als je dan een paar maanden niet ongesteld word en misselijk en dikke buik krijgt, merk je vanzelf dat je zwanger bent.
    Hij snapt niet dat ik graag het vrijen en de eisprong op elkaar af wil stemmen en vervolgens de 14 dagen tot aan nod nauwelijks kan wachten om te testen.

Ik denk dat er bar weinig mannen bestaan die af weten van LH-piek, vruchtbaar slijm, hoe lang een zaad- en eicel leven enz

8. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Toch zouden ze zich er is in moeten verdiepen... Misschien snappen ze dan dat het niet vanzelf gaat 😜

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Die van mij snapt er ook geen ei van haha! Hij denkt geloof ik dat er een maand lang een ei in mijn buik rondzweeft wachtend op een zaadcel van hem. Toen we begin april besloten om voor een 3e te gaan, en ik midden in mijn vruchtbare dagen zat zei hij: Wedden dat jij morgen zwanger bent!

Ha, knappe gast ben jij die nu al weet dat ik morgen zwanger ben. In theorie klopt dat natuurlijk wel als je 2 weken later een positieve test (in mijn geval) in handen hebt. Het eerste wat hij zei: Ik zei toch dat je zwanger was!

Oh, zucht...Ja schatje, je hebt gelijk. Er maar niet bij verteld dat de eicel eerst daadwerkelijk bevrucht en ingenesteld moet zijn;):D

10. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Haha, hij geeft biologie, dus ja, hier snapt mijn man mijn cyclus :) na ons traject mag dat ook al wel vind ik...

11. SabHout

SabHout Niet meer actief

Mee eens! Mannen hebben hier bar weinig verstand van... moeten we ook maar zo lang mogelijk zo houden denk ik. Volgens mij kunnen ze dat allemaal niet aan :p

12. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het duurde niet lang voor hij het snapte; hij ging zelf ook veel opzoeken over de invloed en werking van alle hormonen tijdens elk punt in de cyclus :)

13. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.303
    396
    83
    Mijn vriend snapt het wel.

Zaten laatst in de auto en we hadden het over ongi worden etc.. ik had me verrekend ik zei moet 30 juni ongi worden, hij heel trots nee hoor je moet 23 juni ongi worden, hij uitleggen toen had je je ei, en je bent 15 dagen na je ongi dus dan kom je op 23-6 uit en niet de 30e ...

Ja schat je hebt echt geijk (nadat ik mijn cyclus app op de telefon erbij heb gepakt en het na had gekeken)
    Maar hij had echt gelijk en niet ik :D

14. mamalap

mamalap Niet meer actief

Haha nou bij die van mij zoals de meeste snapt er geen houta van!
    Hij baalt voornamelijk als ik ongesteld ben dan word er niet geklust. Hij snapt nu bij de tweede wel dat er een bepaalde periode is waarin ik vruchtbaar ben.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Euh nee niet echt, maar eerlijk is eerlijk, uit mijn cyclus kun je ook niet echt duidelijkheid halen :p

16. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Gelukkig snap mijn man het wel.

Hij is er zelfs zo goed in geworden dat hij mij vertelt wanneer eisprong zal plaats zal vinden :D:D:D. Tot nu toe klopt het ook. Voor ik aan denk om ovu testen te halen, zit er een pak of 2 van de action in de boodschappentas.

17. Kim008

Kim008 Actief lid

28 mei 2014
    271
    12
    18
    Vrouw
    Assistent Filiaalmanager bij HEMA
    Belgie
    Hij begint het nu toch wel te snappen haha. ;)
    heb ook de dag van mijn vermoedelijke eisprong aangeduid op de kalender, zo kan ie em niet vergeten hehe :D

18. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik check het zojuist even bij mijn man en hij weet het precies! #verbaasd

19. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Die van mij snapt er volgens mij niet veel van of hij wil het niet snappen. Hij kwam wel zelf met het idee om ovulatie testen te gebruiken maar na 2 rondes wilde hij er niets meer van weten. Gisteren riep hij opeens: Nou ben je alweeeeeer ongesteld, heb je weer al me zaad verspilt -,-"

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je krijgt dit soort dingen toch bij biologie? Hier snapte hij het gelukkig prima toen het aan de orde was.

Deel Deze Pagina