slapen in het ziekenhuis

Discussie in 'Gezondheid' gestart door vaddie, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wie heeft er ervaring met slapen in het ziekenhuis?

Ik slaap zo slecht, vanwege bi altijd pijn en constant een pijnlijke harde buik. Inleiding gaat nog twee weken duren en gyn (en ikzelf) heeft niet het idee dat de baby al snel komt)
    Ik zit er echt doorheen dus de gyn heeft aangeboden dat ik een nachtje met medicatie mag komen slapen.

Maar natuurlijk bedenk ik thuis pas allerlei vragen. :)

Welke medicijnen worden er gebruikt?
    Kan het in het weekend?

Hoor graag ervaringen.

2. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Dat zijn denk echt vragen voor het zh. Kun je niet de afdeling zelf bellen met je vragen?

Het slechte slapen is verder zeeeer herkenbaar, sterkte daarmee!

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Waarschijnlijk wel. Maandag weer controle dus nog tijd genoeg om dan te vragen. :)

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wrs geven ze je temazepam. Hierop kun je lekker doorslapen, en word je eigenlijk nergens wakker van :). Omdat je er duizelig en suf van kan worden, laten ze je dit alleen gebruiken onder begeleiding, in het ziekenhuis. Het heeft niet zo veel met de risico's voor je kindje te maken.

Ik zou zeggen, als je het nodig hebt, doen! Je bent niet de enige die hier even van kan bijkomen.

5. Jessie25

Jessie25 Niet meer actief

Ze geven je een combinatie van morfine (pin mij er niet helemaal op vast, was 4 jaar geleden) en slaapmedicatie.
    Als het lukt leggen ze je alleen op een kamer. Je krijgt een prik in je bil en ze vragen je alvast een fijne slaaphouding aan te nemen. En inderdaad, vrij snel erna word je een beetje dizzy en dan val je in slaap. Ik heb daar heeeeeeeeerlijk op geslapen en je wordt er heel ontspannen van. Dat werkt de volgende dag nog door. Sommige vrouwen schijnen soms spontaan te gaan bevallen omdat ze zo ontspannen zijn (maar dan moet je wel al contracties hebben hoor).
    Oh ja, je krijgt voor de prik een CTG en de volgende ochtend ook en daarna mag je naar huis.
    Het heeft mij een enorme boost gegeven om door te bijten tot de geplande keizersnede.

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Inderdaad diverse verhalen op internet gevonden dat er idd morfine of pethedine wordt gebruikt. Maar daar reageer ik erg heftig. Met andere woorden, ik wordt high. :)

Vandaar ook mijn vraag naar ervaring van andere. :)

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Omdat ik heel erg op zag tegen de keizersnede heb ik de nacht daarvoor temazepam gekregen van de gynaecoloog. Ik mocht dit gewoon thuis innemen. Ik kreeg destijds ook het advies hier twee paracetamolletjes bij in te nemen.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Inderdaad vaak krijg je een prik van morfine in je bil of boven been. Dit werkte bij mij als een tierelier alleen ik begon wel beetje te hallucineren hihi.

Temazepan heb ik gekregen na mijn miskraam. 1 nachtje in het ziekenhuis gebruikt en daarna paar dagen thuis. Maar dit is volgens mij meer een inslaper. Ik sliep er namelijk prima van in maar werd nog wel steeds wakker.

Ik zal gewoon even bellen met je vragen. Misschien kan je dit weekend al slapen dan. Is zo lekker even goed slapen.

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik heb een nacht op temazepam geslapen, ik had cholestase en sliep amper nog, maar met temazepam een paar uur heeerlijk geslapen! Ik was de volgende ochtend niet suf, kindje ook fijn actief op ctg, prima dus!

10. LemonPie

LemonPie Actief lid

21 aug 2015
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga er vanuit dat ze de injectie met pethidine bedoelen.
    Die zetten ze (zoals iemand al benoemde) in je bil. Je gaat vast lekker liggen en wordt daar heel duf en 'stoned' van.
    Prima om een nacht echt even onder zeil te zijn.

Toen ik in net ziekenhuis lag heb ik m ook gehad en ze vertelden mij dat dit een middel en manier is die al jaren wordt gebruikt. Juist bij vrouwen die het even te zwaar hebben door niet slapen. Vaak als het baringsproces niet zo vlot op gang komt maar je dus door weeen steeds maar wakker blijft.

Een nacht goed slapen kan vaak zoveel verschil maken in hoeje je voelt.

11. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Schijnt inderdaad vrij regelmatig te worden gedaan.

Alleen jammer dat ik echt stoned wordt van morfine achtige stoffen. (zoals de pethedine) :)

Nou ja, maandag controle en dan aan de gyn vragen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties.

12. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb dit bij de jongste een aantal keer gehad.
    Ik kreeg een prik met phetidine en dat is een opiaat.
    Morfine achtig iets.
    Je word er heel slaperig van en 20 min. na de prik word je echt heel moe en loom,echt een stoned effect en dan ga je slapen en ik sliep er echt zalig op!
    Dag daarna,toen ik dan weer thuis was,was ik nog super erg moe en heb ik veeeeel geslapen nog.
    Je moet in het ziekenhuis slapen omdat het ook bij de baby kan komen.
    Je krijgt vooraf een ctg om de conditie van je baby te bepalen en als die goed is krijg je dus de prik om te slapen.
    De volgende morgen krijg je ook weer een ctg en als die ook goed is mag je na ontbijt weer naar huis.
    Zorg wel dat je gebracht word en opgehaald word,zeker het laatste want je kan echt niet zelf terug rijden.
    Mag ook niet.
    Je kan er wel wat bijwerkingen van krijgen zoals een lage bloeddruk en sommige vrouwen worden wat misselijk van het morfine achtige spul dat je krijgt.
    Maar daar kun je wel wat voor krijgen hoor.
    Ik had alleen last van een lage bloeddruk door dat middeltje.

Hopelijk werkt het bij jou ook goed en kun je even goed bijtanken!

Deel Deze Pagina