Nog steeds zeven flessen! 7,5 week oud. Wie ook?

Discussie in 'Voeding' gestart door frostie, 25 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Ik zou het lekker vinden om onderhand eens een fles minder te geven, maar het cb. raadt aan het zo te houden. Mijn kleintje woog vorige week maandag 4670 gram. Wat zouden jullie doen en zijn er nog meer mensen die met deze leeftijd zeven flessen geven?

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Waarom adviseren ze dat dan. Ik deed de eerste week bv om de 3 uur, toen ik na 1,5 week overging op de fles mocht ik naar om de 4 uur, dus 6 flessen. Nu de nachtvoeding er af is (toen Esmee een maand was), zit ik op 5 flessen van 165 ml (5 schepjes). Ik zou het gewoon eens proberen om de 4 uur, het consultatiebureau geeft ook alleen maar advies, misschien doet je kindje het er hartstikke goed op. Esmee is nu trouwens 6 weken en 5200 gram.

3. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Ik heb geen flauw idee waarom ze dit adviseren, eigenlijk...
    Ze zei wel dat hij genoeg aan de voeding zoals hij deze nu krijgt, maar ja... Zal ik dan de zevende fles verdelen over zes? Lijkt me wel slim, hè?

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoeveel krijgt hij nu dan per fles? Je moet gewoon rekenen dat ze 150 ml per kg lichaamsgewicht moeten hebben. Dit verdeeld over hoeveel flessen je wilt geven. Ze hebben mij toen gezegd dat als ze overdag genoeg voeding krijgen, de nachtvoeding er snel af zal gaan. Anders moeten ze de voeding die ze overdag niet gehad hebben in halen in de nacht. Maar dit zal wel niet voor elke baby gelden, bij ons klopte het wel. vanaf de dag dat wij over zijn gegaan naar 5 schepjes slaapt Esmee door!

5. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Hij krijgt nu sinds vanmorgen 110cc. per fles. 's Nachts slaapt hij van 20.45 tot 08.20, maar ik maak hem wel wakker voor zijn flessen, om 23.20, 05.20 (meestal komt hij deze zelf om zijn fles, maar soms ook niet), en om 08.20 (zelfde verhaal als om 05.20). Ik zal het ook eens met mijn vriend overleggen. Bedankt vor je advies.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe oud is hij eigenlijk en waarom maak je hem wakker voor de flessen? Esmee slaapt van 23 tot 8 uur meestal en ik maak haar niet meer wakker, is alleen nodig in de eerste weken...

7. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik maak evy ook niet wakker hoor,
    ze slaapt van 12 tot 8 meestal..
    en krijgt 6 flessen van 165cc !

8. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Krijgt Evy overdag om de 3 uur? en hoe zwaar is ze. Esmee is een weekje jonger en ze weegt 5200 gram, ze krijgt om de 4 uur een fles van 165 cc Omneo.

9. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    evy is denk ik nu 4800/5000gr, de 6e moeten we weer wegen..
    ze krijgt verschillend, de ene keer stopt ze er 3 uur tussen en MOET ze persé een fles, en de andere keer stopt ze er 4 uur tussen of 3,5..
    het is bij haar alleen zo, als ze honger heeft, heeft ze ook ECHT honger, en word ze behoorlijk driftig dus uitrekken gaat ook niet..

10. frostie

frostie Lid

11 okt 2006
    85
    0
    0
    Ik maak Joey wakker, omdat er anders geen patroon (regelmaat) in zijn voeding zou zitten en dit van begin af aan goed werkt. Maar sinds gisteren is het anders: hij krijgt nu zes flessen, en ik hoefde m van t cb niet meer 's nachts wakker te maken, wat resulteerde in een nacht van elf uur tot zeven uur; héérlijk. Hij heeft daardoor wel maar vijf flessen op, dus ik heb het cb. gebeld omdat hij nu niet genoeg heeft gekregen, gisteren. Afgesproken dat hij nu ipv. 120 cc met vier schepjes, 150cc, met vijf schepjes krijgt. Dan maakt het niet meer uit of hij er vijf of zes heeft. Lekker hoor, dit schept toch meer rust, zowel overdag (omdat je tussendoor langer weg kunt) als 's nachts (geen nachtvoeding meer). We zijn dus weer heel tevreden! O'ja, Joey is nu 8 weken en vijf dagen.

Deel Deze Pagina