Beste UWV, Vanaf week 27 van mijn zwangerschap ben ik thuis komen te zitten door zwangerschaps klachten oa. Bekkenninstabiliteit. Van de arboarts mocht ik vervangend werk doen en ik stemde hier in mee want wilde nog niet thuis zitten. Omdat dit er niet was kwam ik volledig thuis te zitten en werd ik volledig ziekgemeld. Nu zit ik in week 33( niet meer instaat om te werken) en komt mijn werk met de mededeling dat ik een plan van aanpak moet maken wat verplicht is gesteld door het uwv. Mijn verlof volgende week gaat dan officieel in. Na mijn zwangerschap hoef ik niet meer terug naar mijn werk want mijn contract loopt af in februari en deze wordt niet verlengd, dit kreeg ik in week 28 te horen. Mijn vraag, is dat plan van aanpak dan wel nodig? Ben ik verplicht hiervoor naar mijn werk te komen? Ook als ik volgende week officieel verlof heb en dus in totaal 7 weken eerder er uit ben? Is dit verplicht als je niet meer gaat werken na het verlof? Mvg
Beste Missas, Bij een periode van ziekte is het altijd belangrijk dat er een plan van aanpak wordt opgesteld. In dit plan van aanpak leg je vast welke re-integratieafspraken je hebt gemaakt met je werkgever. Normaliter is het gebruikelijk dat je het plan van aanpak uiterlijk de achtste week van je ziekte opstelt. Je kunt aan je werkgever vragen waarom je nu pas een gesprek hier voor hebt. Het is belangrijk dat je toch dit gesprek voert met je werkgever. Mocht je ook na je verlof nog niet in staat zijn om te werken dan kan UWV deze documenten toevoegen in je dossier. Wil je meer weten over de stappen die gezet moeten worden als je ziek bent, klik dan hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Mariël UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare