Hallo, Ik ben inmiddels alweer bijna 10 maanden geleden bevallen. Tijdens mijn zwangerschap was ik al redelijk emo, maar na mijn bevalling is het alleen maar erger geworden en nu na 10 maanden is het niet eens minder aan het worden. Ik bedoel, ik moest altijd al meejanken met bepaalde tv programma's ( extreme home makeover, hart in aktie etc) Maar ik kan het boekje 'raad eens hoeveel ik van je hou'niet eens voorlezen zonder te bleren. En er zijn nog veel meer dingen waarbij de tranen in mijn ogen springen. Is toch niet normaal meer? Iemand die weet of dit nog overgaat? Vind het wel erg vervelend. Groetjes Debby
Hier hetzelfde hoor, ik heb er echt emo dagen bij zitetn. Ik was vanochtend het liedje 'dochters' van Marco Borsato aan het zingen voor Eva maar ik kwam niet verder dan een paar zinnen (toen gister op m'n werk dat nummer ook werd gedraaid kreeg ik ook tranen in m'n ogen en ben ik maar naar de wc gegaan...). Vanmiddag begon ik weer te huilen omdat Eva vertelde hoeveel ik van haar hou. En 'Raad eens hoeveel ik van je hou' wordt een voorleesboek voor Papa denk ik . Maar ik zit er niet zo mee, ik laat me gewoon lekker gaan als ik thuis ben. Ik denk ook niet dat het ooit nog over gaat eigenlijk.
Bij mij zitten de tranen ook een stuk losser na de zwangerschap. Ben me ook veel meer bewust van dingen en vooral met dierenprogramma's kan ik sommige stukken echt niet kijken. Tja, het hoort er bij denk ik
Ik ook ... o nee ... ... Soms wel irritant hoor, als ik een college geef over opvoeden en ik laat een filmpje zien waar kindjes in voorkomen bijvoorbeeld
Niet echt opbeurend maar bij mij is het nooit meer overgegaan. En toen werd ik opnieuw zwanger...en nu lijkt het wel dubbel zo erg. Ik kan echt om alles huilen....
Hier is het ook nooit meer over gegaan... en ik wás al een emotioneel persoon... Ach, als ik thuis ben laat ik me lekker gaan
"gelukkig'maar dat ik niet de enige ben,maar jammer dat het waarschijnlijk niet meer overgaat Thuis vind ik het niet zo erg, mijn vriend kan er wel om lachen en dat maakt me ook niet uit. Maar buitenshuis kan ik het ook niet drooghouden. Echt heel vervelend. Maarja, zal er dan maar mee moeten leren omgaan, al hoop ik niet dat het bij de 2e dan nog erger word.. Groetjes debby
Heeft het niet ook een mooie kant als je alles zo intens beleefd ? Ben van mezelf vrij gevoelig, echter voel ik niet dat het meer is geworden sinds ik moeder ben. Alleen op het einde van de zwangerschap kwamen de tranen echt in liters tegelijk maar dat heb ik nu niet meer. 't Is voor veel mensen juist moeilijk om zich te laten gaan (zie hier, ook zo iemand).
ooh jeee en ik vind deze week al zo emo ....vind dit al te lang duren ...dat word nog wat dan ... ik huil echt overal om ... moet soms echt even mijn verstand op 0 zetten
hier ook ik was helemaal geen huiler maar tijdens en na mijn zwangerschap ben ik echt een natte krant. als ik een mooi liedje hoor zit ik al in tranen...voordeel is wel dat mensen mijn softe kant eens leren kennen..de meesten vonden mij nogal hard probeer het dus maar positief te zien
ik heb dat ook. ik zat zondag heel stoer bij een vriendin het wiegenlied van de 3j`s te laten horen. alyssa wordt dan helemaal rustig en zit echt te genieten. ik was even vergeten dat ik dan moet huilen. ook als ik bepaalde dingen lees of kijk schiet ik erg snel vol. ik was altijd al emotioneel, maar nu is het wel erger. liefs doris
je bent moeder geworden en niks wordt ooit nog zoals het was. maar hé, dat kan ook positief zijn. door je emo toestand kan je ook enorm genieten van kleine dingen en van je kind wat straks vanalles gaat uitspoken. maar ook heel boos reageren op een ieder die het "onrecht" aandoet in jou ogen. ( en geloof me dat gaat komen ) welkom in de wereld van de mama's. enjoy it!
herkenbaar ! ik ben van nature al een vrij emotioneel mens maar sinds ik moeder ben geworden , is het dubbel zo erg.. v.d week liet een vriendin , het liedje van marco borsato, dochters, luisteren , huilen met tuiten , niet normaal , maar als je lekker thuis bent , laat ik me lekker gaan , lucht ook wel es op.. precies, welkom in de wereld van moeder's !