ik ben 3maanden geleden bevallen en ben nog steeds constant moe. gebroken nachten heb ik gelukkig niet meer, maar daar is het niet beter op geworden. vanmorgen heb ik mn hb laten controleren en die was 8.5. dat was dus erg goed. nu moet ik volgende week donderdag weer naar de huisarts en dan gaat ie verder kijken. heeft iemand hier ook last van (gehad)? en wat bleek het te zijn? liefs doris
Ik weet niet of jullie borstvoeding geven, maar ik hoorde van de week dat je daar echt héél moe van kan worden. Kost vast heel veel energie om te maken.
Ik heb ook zoiets gehad en bij mij bleek het een serieus ijzertekort te zijn. Daar kun je ijzertabletten of injecties voor krijgen. Dat hielp erg goed. Nu voel ik me 's morgens tenminste niet meer alsof ik zo weer in slaap kan vallen Je kunt bij de huisarts vragen of ze naast je Hb ook je ferritine gehalte kunnen checken. Bij mij was mijn Hb bijna 8, maar ferritine was veel te laag. Oh ja, het kan ook te maken hebben met conditie. Als je dat weer wat opbouwt wordt je misschien ook minder moe.
Ikzelf geef geen borstvoeding meer, heb het de eerste 2/3 weken gedaan, daarna overgestapt naar de fles.
Ben ook soms nog zooo ongelofelijk moe. Vooral overdag, als mijn man er weer is dan valt het gevoel vrij snel van mij af. Gelukkig is het echt maar soms, maar dan overvalt het me ook echt. Heb blijkbaar ook redelijk wat bloed verloren bij de bevalling want ik moest een bloedtransfusie en mijn hb was daarna 5.7 ofzo, toen mocht ik naar huis... Heb wel ijzerpillen. Maar ik vraag me af of het van de bevalling komt, heb altijd een heel laag hb gehad... Moest van de ha wel naar het zh nog eens hb te prikken (wat een afkortingen) maar ik heb het zo zo zo gehad met dat ziekenhuis, met bloedprikken en alles...
het kan ook je schildklier zijn. het gebeurt vaker dat die na een zwangerschap niet goed werkt. dus als die te langzaam werkt heb je ook echt geen energie. ik heb altijd al een te langzaam werkende schildklier en toen m`n medicatie niet goed was afgesteld (te weinig) was ik ook steeds erg moe en futloos.
Het kan indd ijzertekort zijn maar het kan ook aan je voeding liggen.. Wnr je te weinig eet of niet gevarieerd kunnen deze klachten ook oppoppen. Volgens mij wordt aanbevolen 6 bruin brood, 250 gr groente enz enz in ieder geval veel hahaha! Succes!
ik eet hetzelfde als voor mn zwangerschap. smorgen 2broodjes, rond 10.00 een sultana, tussen de middag 3broodjes, rond 15.00 een sultana en dan savonds gewoon normaal eten. vaak tussen de middag op mn werk ook nof een stuk fruit. lijkt me dus redelijk normaal. we wachten donderdag ff af. liefs doris
Het is redelijk normaal dat je de eerste maanden na je zwangerschap nog erg moe bent. Ten eerste door de veranderde situatie, ten tweede omdat je nog midden in je ontzwangeringsperiode zit. Voordat je lichaam weer op het peil zit van voor je zwangerschap, ben je minimaal 9 maanden verder. Bij mij duurde het na beide zwangerschappen zelfs ruim een jaar voordat ik me weer helemaal mezelf voelde.. Het kan natuurlijk je schildklier zijn, dat gebeurt inderdaad vaker na een zwangerschap, maar sta er niet raar van te kijken als ze niets vinden. Na mijn eerste zwangerschap heb ik ook bloed laten prikken op ijzer en schildklier ivm vermoeidheid, maar er kwam niets uit. Mijn lichaam had gewoon de tijd nodig om te herstellen, dat bleek dus ook na ruim een jaar... Wat je kunt doen is inderaad gezond eten en op tijd gaan slapen..Laat je niet verleiden 's avonds door de rust als je kindje op bed ligt en dan langer op te blijven om even van die tijd te genieten. Maar probeer lekker op tijd naar bed te gaan en neem 's middags ook even een slaapje. Belangrijkste is dat je je eraan overgeeft en er niet tegen gaat vechten, dat werkt alleen maar averechts...
ben vanmorgen bij de ha geweest en ik moet dinsdag bloed laten prikken (kan bij ons alleen op dinsdag en donderdag ochtend). ik moet nuchter prikken omdat de ha op van alles en nog wat wil testen. waaronder mn schildklier, ijzer, suiker en nog een aantal andere dingen. mn bloeddruk was wel wat aan de lage kant (65/110). heb een heel gesprek gehad met mn ha omdat hij tegenwoordig vaak posnatale depressies tegenkomt en dat ook gepaard gaat met moe zijn. ik weet wel zeker dat ik dat niet heb en dat heb ik hem ook gezegt. aan de ene kant vond ik het een beetje vervelend dat ie bleef doorgaan op die depressie, maar aan de andere kant was het wel fijn dat ie echt de tijd nam. nu ga ik dinsdag maar ff bloed laten prikken en dan zien we het wel. liefs doris
ze zeggen niet voor niets 9 mnd. zwanger, 9 mnd. ontzwangeren. je lichaam kan zeker wel 9 mnd nodig hebben om te herstellen van de zwangerschap en bevalling, maar tis als het best wel extreem is niet overbodig om toch eens naar de ha te gaan en je bloed te laten controleren.(wat je gelukkig al gedaan hebt) bij mij werd ook op ijzer e.d. gecontroleerd, en ook op infectieziektes als lyme en pfeiffer e.d. en daar kwam helaas pfeiffer uit. Ik had al die tijd wel het gevoel dat het niet van de zwangerschap-bevalling kwam, en was toch wel blij dat er inderdaad iets aan de hand was, hoewel je daar verder niets aan kunt doen, voel ik me wel geruster nu, en geef ik toch iets vaak eerder toe om eeder naar bed te gaan e.d. om toch wat meer te rusten (niet veel maar toch) succes meid, hoop in ieder geval voor je dat het geen pfeiffer o.i.d. is, maar dat het misschien toch ijzer tekort is die je zo weer aangevuld krijgt met medicatie. succes
Als je na drie maanden nog ze erg moe bent, zou ik toch even bloed laten prikken als ik jou was! Ik voel me net erg energiek de laatste weken en geef borstvoeding, met in totaal 5 uurtjes slaap red ik het wel, dit terwijl ik voorheen toch zeker 7 uur slaap nodig had.
Ja, dat had ik ook. Heb 3 maanden bv gegeven en barste van de energie! Maar nu Julia sinds 3 weken volledige fv krijgt ben ik ingestort. Ik ben verschikkelijk moe Volgens mij kreeg ik juist energie van bv geven!
Zeer herkenbaar, bij mij was het een probleem met mijn hormonen. Nadat ik gestart ben met de pil voel ik me een stuk wakkerder en heb ook meer energie om dingen te doen. Ook bij mij zijn eerst allerlei aandoeningen via het bloed uitgesloten. En ook een PD.
de uitslag van mn bloed was goed. de ha zegt dat het vanzelf weg moet gaan en dat ik anders maar eerder naar bed moet gaan. is voor mij niet echt een optie, zeker niet als ik druk geweest ben want dan ben ik wel moe maar dan ben ik in mn hoofd te druk om te kunnen slapen. en daar komt ook nog bij dat ik op de dagen dat ik werk pas om 18.45 thuis ben, dan eten, alyssa wassen of in bad doe, laatste fles rond een uurtje of 21.30 en dan hebben mn man en ik pas echt tijd voor elkaar. ik doe mn best om goed uit te rusten, maar er zitten maar 24uur in een dag en er moeten ook nog andere dingen gebeuren dan alleen uitrusten. ben misschien een beetje eigenwijs, maar ik doe ook alleen maar mn best om alles te combineren. liefs doris