Tot hoeveel weken krijg je meestal een inwendige echo? Ik moet 23 april voor mn eerste afspraak maar zie er toch tegenop voor die eventuele inwendige echo. Bij mn eerste vond ik het niet echt heel erg maar meer een beetje te intiem, ja beetje lastig uit te leggen..
ik heb de echo's altijd tot ongeveer 10 weken inwendig gekregen maar das overal verschillend sommige hoor ik dat ze al eerder uitwendig kijken
Hoi, Ik heb met 8-10-12 weken inwendig de echo's gehad. Gewoon omdat ze het allemaal veel beter kunnen zien. Vond het ook niet prettig maar eenmaal je kindje op het scherm zichtbaar maakt het niets meer uit. Liefs.
Mijn 1e afspraak was met 7.3 weken....de vk probeerde t eerst uitwendig, maar had toch niet genoeg zicht. Dus werd inwendig. Zelf doet t me trouwens helemaal niks.
Haha, die Caruli toch steeds.....gaaf zeg..... Maar goed, ik heb met 7 weken een uitwendige echo gehad en er was genoeg te zien om niet inwendig te hoeven. Ik zou het gewoon aangeven hoe jij je voelt, dan kunnen ze eerst uitwendig proberen. Bij slecht zicht zou je samen nog wel kunnen praten over de inwendige echo, toch?
Ik heb met 8 weken een uitwendige echo gehad. Ik reageer vaginistisch, dus een inwendige was dan sowieso niet mogelijk. En het kon gewoon hoor, ze zagen alles hartstikke duidelijk
Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo (7.4 weken) inwendig en de tweede (10 weken) uitwendig. Nu bij de tweede zwangerschap had ik de eerste echo (8.2 weken) uitwendig en alles was prima te zien. Het ligt aan de hoeveelheid buikvet ... kennelijk ... Groetjes, Nikki F
ik was 9.5 weken en kreeg een uitwendige echo en toen konden ze het al goed zien! dus misschien kijken ze bij jou ook eerst uitwendig!
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bij 11,1 weken zelfs nog een inwendige echo gehad. Ze proberen het altijd eerst uitwendig,maar als dat niet lukt moet het toch echt inwendig. Ik vond het ook niet echt prettig,maar het is toch belangrijk dat ze alles goed kunnen zien. MIjn baarmoeder lag toen wat ver naar achteren.Bij deze zwangerschap had ik de eerst echo met 11,4 weken en was alles heel duidelijk te zien.Daar was ik wel erg blij mee.Ik zat niet echt op nog een inwendige echo te wachten.
okee ik mag volgende week voor t eerst en ben dan ongeveer 8a 9 weken dus hopelijk uitwendig maarjah we wachten het af. Dit word de tweede van ons dus hoop dat alles goed zal gaan.
Nou, niet schrikken hoor..... Maar ik kreeg voor het eerst een inwendige echo bij mijn 20-weken echo! Aan het einde van de echo moest ze echt inwendig kijken, ze kon de placenta/moederkoek niet goed zien. Nouuuuuu, dan verwacht je het echt niet meer! Dacht dat ik de 'gevarenzone' al voorbij was, hahaha. Gelukkig had ik uitgebreid gedoucht en me onthaard *LOL* De echoscopiste zei: "Ah meis, maak je niet druk, je bent zo mooi slank joh, niks om je voor te schamen. Al die dikkerds die ik hier altijd krijg!" Beetje vreemde opmerking..
Ik kreeg ook met 14 weken nog een inwendige echo. Ik vind het zelf niet prettig, maar ook niet zo'n probleem, en we hadden echt een prachtig beeld van ons kindje. Volgens mij is het geen probleem als je het zegt, dat ze het dan uitwendig proberen. Wie weet ligt je kindje net goed en kunnen ze alles goed zien!
Hallo! Het is helemaal niet persoonlijk bedoelt hoor, maar ik vind dit soort topics altijd een beetje vreemd... Als je een inwendige echo al vervelend vindt, hoe wil je dat dan gaan doen bij de bevalling? Als je weeen hebt, moet de vk ook voelen (toucheren) hoeveel ontsluiting je hebt en geloof me...dan is een inwendige echo peanuts! En tja...je ligt straks ook met je benen wijd te bevallen, want tja...kindjes nemen nu eenmaal die uitgang... Liefs Elly.
Ik was 9 weken zwanger toen er bij mij de eerste echo werd gemaakt. Dit was gewoon uitwendig, dat lukte gewoon. Het was een prachtplaatje! Ik heb dus geen inwendige echo gehad! Als je mazzel hebt is het dus niet nodig. Mijn verloskundige zei dat ze altijd eerst een uitwendige echo proberen te maken en als ze dan niks zien, dat ze dan pas inwendig gaan kijken. Maar anders, so what? Ik snap het probleem niet zo goed eerlijk gezegd... De verloskundige heeft wel meer *** van dichtbij gezien, toch? Geen verwijt hoor...
Klopt helemaal! Ik vond mijn inwendige echo hartstikke meevallen, niks ergs aan. Toen ze zei dat ik nog even inwendig moest, schrok ik wel even. Maar achteraf vond ik het 100% meevallen. En ik had op een gegeven moment ook zo iets van: Kom maar op! Moet ook nog de bevalling doen, dus who cares.. Het verschil met een bevalling is dat je op dat moment niet altijd echt bij beuwstzijn bent. Alles is goed, als je maar verlost wordt van de pijn? En zo een echo maak je toch heeeeel bewust mee. Ik weet niet, maar denk dat dat het verschil een beetje is?
Hoi Dames, Ik wil toch even reageren op Elly. Je stantpunt kan ik heel goed begrijpen want je hebt gelijk. Echter kan ik me toch wel inleven in de vrouwen die er tegenop zien. Zelf heb/had ik dat ook en bij de bevalling is dat ook iets waar ik totaal niet aan moet denken. Ik denk dat het ook met je verleden te maken heeft en of je wel/niet veganistisch reageert. Helaas kun je op die vragen nooit een echt antwoord geven omdat het overal anders is. het enigste wat ik kan zeggen, kijk naar je kindje en probeer te ontspannen. Heel veel succes, Groetjes, Krissa