Een erg vroeg bericht.. even mn hart luchten! Zometeen moet ik aan het werk, ik werk onregelmatig en om half 7 moet ik beginnen.. ik zie zo op tegen vandaag! Ik werk vandaag namelijk samen met een leidinggevende die het niet bepaald onder stoelen of banken steekt dat hij zwangere vrouwen maar vervelend vind. Gelukkig hebben we meer leidinggevenden en is hij er dus niet altijd, maar vandaag wel! Mijn werk heeft een aantal gevaarlijke kanten voor zwangere vrouwen, en hierdoor mag en kan ik bepaalde dingen niet doen. Dit staat ook vastgelegd in de cao en eigenlijk vind iedereen het heel normaal en doet geen andere leidinggevende moeilijk, behalve deze man. We hebben momenteel personeel tekort en hij loopt de hele dag tegen iedereen (bezoek, collega's van andere afdelingen enz) te klagen dat hij te weinig mensen heeft, en mij ook al niet kan inzetten. Daarbij denkt hij dat omdat ik een paar dingen niet kan doen, hij me maar moet overladen met rotklussen, met als gevolg dat er dagen zijn dat ik me een slag in de ronte werk, terwijl er collega's niets te doen hebben. Niet goed word ik er van! Ik ben namelijk best moe momenteel, en soms geeft hij me zoveel werk, dat ik nauwelijks aan pauze toe kom. Ik heb er al voorzichtig iets van gezegd (het is een driftkikker) maar dat komt niet aan.. Wat is handig om te doen? (Voordat ik zometeen vanuit mijn emoties ga reageren) Overigens heeft de betreffende collega veel stress vanwege een reorganisatie, waarbij zijn belangen in t geding kunnen komen..
Kun je het niet proberen te bespreken? Met een andere leidinggevende erbij? Misschien kan er een lijstje gemaakt worden met taken die jij wel mag doen en dat ze wat meer rekening houden met jou mogelijkheden.
Proberen je niet te laten opjutten. 'Ik kijk hoe ver ik kom' en dan rustig met de klusjes beginnen. Gelukkig is hij de enige die er problemen mee heeft. Vooral niet in die nare spirit van hem meefaan. Hoop dat het je mee valt en dat je fijn aan her werk bent. Sterkte in ieder geval.
Vervelend zeg. Zou ook een gesprek aan gaan. Geef ook elke keer als hij je zoveel klusjes geeft gewoon aan dat het teveel is voor 1 dag, dus dat je mogelijk dingen laat liggen voor morgen, mocht hij dat niet willen dan geeft hij maar een deel aan een ander. Onthoud dat je tijdens je zwangerschap ook recht hebt op extra pauze als je dat nodig hebt (1/8 van werktijd). Misschien kan je aangeven dat je daar nog geen gebruik van wil maken, maar dat je bang bent dat als de werkdruk zo doorgaat je het nodig hebt?
In gesprek gaan en aangeven dat de werklastte hoog is. Mocht dit echt niet aankomen dan gesprek net andere leidinggevende
ik zou t bespreken met andere leidinggevende of iemand erboven dat het zo echt niet gaat, ook behoud je het recht in zon situatie de bedrijfsarts/uwv in te schakelen