Hallo, Ik zou nu 7 ½ week zwanger zijn - of ben het nog (?). Ik merkte dat ik zwanger was omdat mijn borsten voller en steviger werden, zwangerschapstest gedaan en ik bleek zwanger te zijn! Nu zijn sinds 6 dagen mijn borsten weer tot hun normale formaat geslonken. Bloedingen heb ik niet gehad, noch buikkrampen. Andere zwangerschapssymptomen (misselijkheid, enorme moeheid) had en heb ik niet. Ik ben vorige week al bij mijn huisarts geweest. Hij vond mijn verhaal niet bemoedigend maar kon mij in dit stadium nog niet vertellen of ik nu een missed abortion had. Wel heeft hij gecontroleerd of mijn baarmoedermond openstond: dit bleek (nog) niet het geval te zijn. Voor een echoscopie was het volgens hem nog te vroeg. Mijn vraag is nu de volgende: is er een kans dat ik toch nog zwanger ben, ook al doen mijn borsten anders vermoeden? En wat raden jullie mij aan om te doen?
Hoi massimo, Het is heel normaal dat je zwangerschaps verschijnselen minder worden of zelfs verdwijnen dit zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Je kan al wel een echo laten maken met 7 en een halve week is al een hartje zichtbaar!. Imke
Beste Imke, Ik wilde je nog even op de hoogte stellen van hoe het mij is vergaan. Vorige week dinsdag heb ik een echo gehad. Er was op dat moment nog geen hartslag zichtbaar en het vruchtje werd iets jonger geschat dan het eigenlijk zou moeten zijn, maar op zich hoefde dit nog niets te zeggen. Er is vervolgens een afspraak voor een tweede echo gepland voor as maandag om te kijken of het vruchtje inmiddels gegroeid zou zijn. Helaas is vandaag het bloeden begonnen.... Ik wil je in ieder geval bedanken voor de bemoedigende woorden. Helaas is bij mij het afnemen het gevoel in mijn borsten toch een teken geweest dat het misging, al weet ik nu wel dat het niet perse iets hoeft te betekenen. Mascha