geen borstvoeding en geen fles en dan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door allanieew, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb er ook zo een hij weigert catgorisch alles. Hij is nu bijna 9 maanden en wil sinds een week geen borstvoeding, niet live maar ook niet gekolft. en ook kant en klare melk weigert hij. (dat heeft hij altijd al gedaan en na 2 maanden wilde hij ook geen gekolfde melk meer zelfs niet als het gewoon direct aan hem gegeven werd na het kolven)
    Meneer drinkt vanalles uit een fles of beker maar geen melkproducten. Het enige dat hij nog wel wil is van die nestle of bambix pap waar de melk al in zit (we hebben geprobeerd pap te maken van borstvoeding, maar ook daar trapt hij niet in en het is zo zonde want ik kan dus al mijn gekolfde melk wegkiepen)

ik blijf gewoon netjes aanbieden en hij lijkt te twijfelen of hij wel of niet zal drinken, doet dan twee zuigpogingen en gaat er dan vandoor alsof hij geen zin heeft om wat moeite te doen om te drinken.
    Het duurt nu al best een poosje en ik ben een beetje bang dat hij niet genoeg melk(producten) binnen krijgt. we hebben de pap en geven hem als toetje yoghurt maar dat haalt het qua hoeveelheid niet bij mijn borstvoeding.

Gaat mijn zoontje vanzelf weer bij me drinken of is het over en wat zijn dan mijn alternatieven, want hij heeft melk nodig, maar hij wil het niet. Ik voel me afentoe zo'n zeur maar op de een of andere manier maakt borstvoeding me erg onzeker.

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Tja, ik spreek niet uit ervaring, maar je leest hier wel van weigeraars die ineens wel weer willen drinken! Als je nog door wilt gaan met bv zou ik het dus nog even aanzien - aanbieden en kolven dus.

Voor nu kun je best wat meer yoghurt geven hoor. Ik ben op een gegeven moment de melk op de opvangdagen wat gaan afbouwen en vervangen door een "yoghurtvoeding". Zo kun je 's avonds en overdag ieg wel 150cc yoghurt geven lijkt mij. (Maar dat is nog niet genoeg zuivel.)

Ik hoop dat hij ineens weer wil drinken!

3. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    bij utrecht
    heeft iemand nog tips voor me want hij drinkt nog steeds niet en mijn humeur begint eronder te lijden, ik kan me niet voorstellen dat het helemaal over is.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone heeft ook een week geweigerd met 9 maanden, ze beet me ook als ik het aanbood. Maar ik ben het elke dag blijven proberen en ze ging uiteindelijk weer drinken. De fles nam ze toen wel trouwens...

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heeft je zoon al tandjes?
    Mijn zoontje weigerde bij 8 maanden de borst omdat zijn voortanden doorkwamen, het aanhappen deed hem pijn.
    Hier pakte hij de borst weer toen hij erg moe was.
    Blijven proberen hoor als je nog niet wilt stoppen!
    Sterkte.

6. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    bij utrecht
    ja hij heeft er vier (2 boven en 2 onder) en dat was niet leuk.
    ik heb altijd met tepelhoedje gevoed omdat hij niet zonder wilde, een maand terug vond hij uit dat de melk niet uit het tepelhoedje zelf kwam maar uit mijn borst (beetje traag van begrip voor een jongetje dat alles veel te snel wil doen)Het is dat ik een hoge pijngrens heb dat ik me heb weten te beheersen ik heb niet gegild of ben niet tegen hem uitgevallen toen hij keer op keer besloot om zijn tanden in me te zetten en toch is hij gestopt met drinken. Hij taalt er nu niet eens meer naar, wat in het begin van de week nog wel het geval was.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Google even op zuigelingenstaking. Wat je zoon doet is heel vervelend, maar op zich niet ongebruikelijk op deze leeftijd. Met geduld komt je kind vaak wel weer terug aan de borst, maar de stress die je ondervind als je het meemaakt is niet mis.
    Heb je al geprobeerd te droomvoeden? d.w.z. (half)slapend aanleggen. Verder heel veel rust, huid-op-huidcontact, dragen, op je buik laten slapen etc.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd proberen half slapend. Misschien samen in bad? Veel bloot op bloot contact.
    Hier weigerde ze 5 dagen toen ze 1 jaar werd. Uiteindelijk wilde ze toen 's morgens weer toen ze honger had.

9. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Hier eentje die ging staken met 1 jaar ze ging zelfs kokhalzen als ik me tepel in dr mond deed
    Na 3 dagen was dit ineens over en nu drinkt ze weer gewillig.
    Maar misschien heeft jou kleine vaste voeding ontdekt en vind hij dat veeeel lekkerder.
    gewoon rustig blijven en aan blijven bieden en kolfen voor je productie zou zonde zijn als hij ineens wel weer wilt en je productrie is er niet meer

10. Arti13

Arti13 Niet meer actief

En kolven en uit een bekertje? Je hebt van difrax oefenbekertjes. Dat hebben we met Evy ook wel eens gedaan.
    Succes!

11. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    bij utrecht
    Ik heb al heel veel dingen geprobeerd momenteel wil hij mijn melk wel als ik er chocolade melk van maak (alleen met cacao, de melk is vanzichzelf al zoet genoeg!) en ik krijg het voorelkaar om er pap van te maken zonder het eerst te steriliseren etc dus dat gaat ook goed maar drinken in welke andere vorm dan ook nope (geen flesjes, bekertjes, tuiten, spenen, rietjes etc)
    aanleggen probeer ik nog steeds en na een week van: Nee, absoluut niet, leek hij vanmorgen toch even te twijfelen.
    Huid contact gebeurd altijd al elke morgen en hij vind het heerlijk om tegen me aan te kruipen, maar veel effect heeft het niet behalve dat je er leuk mee kunt spelen.

Gisteren het cb gebeld, die me vertelden dat het toch echt over was hij had zichzelf gespeend en daar moest ik me maar bij neerleggen. (nou niet dus, ik ben er nog niet van overtuigd dat het dat is) Meneer moet 400 ml aan melkproducten binnenkrijgen (in papvorm was ook prima volgens hen) en nu heb ik het gevoel dat ik hem de hele dag met eten achterna loop, ik vraag me af wat gezonder is minder melk of constant volgepropt worden door je moeder.

Ik denk trouwens dat het ook aan mijn melkproductie heeft gelegen er kwam niet veel meer uit (niet genoeg om aan 400 ml per dag te komen in 4x drinken) dus mijn productie ben ik nu aan het verhogen, maar hoe krijg ik hem nu weer aan het drinken anders heeft het nog zo weing nut ;)

Nee ik geef nog niet op maar het voelt wel als aanmodderen :)

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je CB heeft er duidelijk geen kaas van gegeten. Je kind is veel te jong om zichzelf te spenen.
    Technisch gezien heet dit gedrag tot een jaar 'zuigelingenstaking'.

Bel eens met VBN of LLL voor tips en google vooral ook op de term zuigelingenstaking. Het kan helaas wel eens een aantal weken duren, maar met geduld is er veel te redden.

Investeer vooral in veel meer dan alleen even in de ochtend huid-op-huidcontact. Trek je eens een weekeindje helemaal terug, geen afleiding, geen bel, geen telefoon, maar alles samen, samen in bad en dan samen bloot op bed, lekker knuffelen en masseren. En droomvoeden, kruip eens een avond met een mooi boek zelf heel vroeg in bed met baby tegen je aan (huid-op-huid). Neem rust en neem tijd.

Deel Deze Pagina