Wat vinden jullie hiervan? Mn zoontje is nu 6,5 maand en went supersnel aan alles wat we m aanbieden. Ik ben nog wat onzeker over de hoeveelheden van voeding versus fles. 7-8 uur: ca 180cc FV met 3 scheppen fijne granen (geven jullie bord of fles?) Ergens in de ochtend meestal na zn slaapje: 2 stuks fruit (hoor van sommigen dat ze dit al behoorlijk veel vinden? Ik pak wel vaak een groot en een klein stuk fruit bijvoorbeeld een banaan en een kiwi of een appel en een paar druiven ofzo. Zijn er mensen die dit verspreid over de dag geven soms?) 12 uur: 1 boterham met korst, met margarine, soms appelstroop. Hierbij ca 100cc thee 15 uur: 165cc FV (lees ook dat veel mensen de FV bij de lunch geven, maar heb het idee dat ie dan 2 "maaltijden" krijgt. Dit is toch teveel? Of geef je dan nog minder melk? Maar hij krijgt al zo weinig? En daarbij: zou ook niet weten hoe hij dan de middag doorkomt qua eten?? Zijn honger wordt vlgs mij niet bepaald gestild met een tussendoortje zoals een rijstewafeltje of soepstengel en wat water of thee?? 17:30-18 uur: warm eten compleet met groenten, vlees en aardappel/pasta of rijst, de hoeveelheid van 6 maanden potje Hierbij water of heel soms wat yoghurt 19:30: ca 140cc FV (bij meer wordt t spugen) Hebben jullie nog tips voor mij?
Wat vinden jullie hiervan? Mn zoontje is nu 6,5 maand en went supersnel aan alles wat we m aanbieden. Ik ben nog wat onzeker over de hoeveelheden van voeding versus fles. 7-8 uur: ca 180cc FV met 3 scheppen fijne granen (geven jullie bord of fles?) geven nog geen pap, anders lust ze haar fruithap niet Ergens in de ochtend meestal na zn slaapje: 2 stuks fruit (hoor van sommigen dat ze dit al behoorlijk veel vinden? Ik pak wel vaak een groot en een klein stuk fruit bijvoorbeeld een banaan en een kiwi of een appel en een paar druiven ofzo. Zijn er mensen die dit verspreid over de dag geven soms?)Wij doen dit ook zo. Wat ze eet eet ze. Gewoon laten haar zelf bepalen hoeveel. Wat ze 's ochtends niet meer lust krijgt ze soms 's middags als ze zin heeft. 12 uur: 1 boterham met korst, met margarine, soms appelstroop. Hierbij ca 100cc thee Wij zijn nog niet met brood gestart, over 2 weken weer naar cb, hopelijk geven ze wat meer advies dan. Ze krijgt nu 200 cc fles. 15 uur: 165cc FV (lees ook dat veel mensen de FV bij de lunch geven, maar heb het idee dat ie dan 2 "maaltijden" krijgt. Dit is toch teveel? Of geef je dan nog minder melk? Maar hij krijgt al zo weinig? En daarbij: zou ook niet weten hoe hij dan de middag doorkomt qua eten?? Zijn honger wordt vlgs mij niet bepaald gestild met een tussendoortje zoals een rijstewafeltje of soepstengel en wat water of thee??Tussendoor krijgt ze soms thee/diksap of de rest van het fruithapje van 's ochtends, maar lang niet altijd, want vaak slaapt ze ook nog dan. 17:30-18 uur: warm eten compleet met groenten, vlees en aardappel/pasta of rijst, de hoeveelheid van 6 maanden potje Hierbij water of heel soms wat yoghurtOok zoiets om ± 17.00 uur ca. 200 gram en dan nog een flesje als toetje, afhankelijk van hoeveel ze heeft gegeten 19:30: ca 140cc FV (bij meer wordt t spugen)deze geven wij meestal pas na 20.00 uur. Dat is dan 200 cc. Hebben jullie nog tips voor mij?Ziet er wel goed uit dacht ik hoor.
bedankt voor je reactie! ik vraag me wel af: trekt jouw dochtertje het door de hele middag op alleen thee of diksap? ik zou de melk wel bij de lunch willen geven (is misschien wat nauurlijker/ wel kleine hoeveelheid) maar dan redt ie het wrs niet tot 18 uur (avondeten)?
Timo is even oud, maar krijgt nog geen brood, dacht dat je hiermee echt tot 7 maanden moest wachten... zijn schema ziet er als volgt uit: 07.00 flesje 180 ml + 6 schep + 7 schep granen (gewoon papflesje) 10.30 fruit (meestal 1,5 stuk) + halve liga erdoor 12.00 flesje 180 ml + 6 schep 15.00 flesje 150 ml + 5 schep 17.30 200 gr groenten, vlees, aardappel o.i.d. 19.00 flesje 180 ml + 6 schep (nutrilon goede nacht) Ik heb ergens gelezen dat ze minstens 1 liter vocht nodig hebben per dag, dus geef ik hem tussendoor ook de tuitbeker met wat water en beetje diksap (alleen water drinkt Timo niet ). Ik wil het flesje van 15.00 h gaan afbouwen, maar heb ook zo'n idee dat een rijstwafel/soepstengel zo'n fles niet echt kan vervangen... Vind het toch een beetje lastig......
dit is ons schema.. 8.00 fles 200 met 1 a2 scheppen bambix rond 10 uur thee met een half liga koekje rond 12 uur fles 200 15.00 15.30 fruit meestal 2 stuks en als het potje is een heel potje 18.00 warm eten zo´n 200 gram en 19.30 20.00 fles 200 met rijstebloem mijn zoontje is ook niet een grote drinker soms een paar slokjes en dan hoeft ie niet meer ik bied het wel aan maar ja als hij niet hoeft?? vind het ook wel moeilijk want zou wel willen dat hij wat meer gaat drinken
Ja nu trekt ze het nog wel. Meestal krijgt ze niet eens thee of sap tussendoor. Vaak slaapt ze 's middags best nog een poos. Je zou idd. Bij de lunch een ½ of ¼ beker/fles melk kunnen geven, trekt ie dat niet tot de warme maaltijd, dan zou je hem tussendoor iets van fruit/liga en/of drinken kunnen aanbieden. 'Tis maar een ideetje hoor. Vind het ook wel een beetje een gepuzzel met het vaste voedsel erbij. (Ik hoop dat wij de 24e wat meer advies/tips van het cb krijgen.)
@ Nadia: het valt me ook op dat elk Cb iets anders adviseert... hier vonden ze het in ieder geval prima dat ie al brood eet! Ze adviseerden vanaf 6 maanden wat te proberen, maar mn zoontje hoefde helemaal niet te wennen en at direct een boterham, eerst zonder kortst, later met geprobeerd en dit ging ook prima. Bij mn laatste bezoek zeiden ze minimaal 500cc vocht. Dit is zonder het fruit. Maar fruit is ook grotendeels vocht, dus ze krijgen niet heel snel te weinig hoor! Ook ik heb het idee dat mn zoontje maar moeilijk zonder de fles van 15 uur kan. Zou m wel bij de lunche willen geven, maar vlgs mij komt hij dan nooit de middag door?! Misschien kun je hem half thee met half melk geven en op die manier afbouwen? Heeft ie wel het idee van een volle fles, maar het vult toch minder. Misschien ga ik dit ook zo proberen. @ Paars: jouw zoontje drinkt meer dan de mijne hoor! dus vlgs mij hoef je je geen zorgen te maken. Je kan het trouwens ook in de vorm van yoghurt, en fruit aanbieden. @robertsaskia: misschien ga ik dit eens op een vrije dag proberen: melk bij de maaltijd en dan smiddags half melk met thee ofzo... smioddags geef ik al niet zoveel meer (nu meestal 150+5) omdat ie anders savonds zn eten niet hoeft.