Wat voor anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door stampertje, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik heb 2 dochters 1 van 13 maanden en 1 van 2 weken. Over een jaar of 2 willen we kijken of we nog een derde kindje kunnen krijgen. Maar nou zat ik te denken aan wat voor anticonceptie ik wil gebruiken maar ik weet het niet. De pil in ieder geval niet want dat vergeet ik. Wat zouden jullie gebruiken? (ik geef bv)

2. Female

Female Niet meer actief

Ik heb sinds eergister een koperspiraal, dus kan je nog niet zeggen hoe het bevalt. Maar plussen waren voor mij:

- Geen hormonen (ivm volledig BV, maar ik wil nou ook wel eens weten wat voor mens ik ben zonder al die jarenlange hormonen ;) )
    - Veilig, pil kun je vergeten, deze niet.
    - Je wordt gewoon ongesteld, en waarschijnlijk heftiger als normaal. Ik heb vroeger nooit heel heftige menstruaties gehad, dus ik vind het niet erg, en een beetje erger kan ik ook wel aan. Ik vind eigenlijk dat ongesteld zijn er gewoon bij hoort als je vrouw bent, en heb al vaak mijn twijfels gehad bij de pil die je steeds maar doorslikt etc.
    - Klein voordeel was dat je hier in B het spiraal zelf moet betalen. Mirena kost 130 euro, koperspiraal 17 euro ;)
    - Het kan 5 jaar blijven zitten. Ook wij willen mss nog wel een kindje, maar dan toch pas over een poos... Eerst maar eens even pauze :)

3. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Ik heb ook een koperspiraaltje liggen die ik zou laten zetten als mijn pil op was, maar wij besloten toch eerder voor een kleintje te gaan.
    Mijn keuze voor het koperspiraaltjes was:
    * geen hormonen in je lijf.
    * gewone cyclus zodat je ook eerder weer aan kinderen kunt beginnen
    * ook mijn menstruatie met pil stelde weinig voor, leek mij niet goed maar twee dagen per maand menstrueren.
    * de spiraal zit gewoon in het pakket je hoeft niks bij de betalen
    * na 5 jaar hoef je pas weer.

Nadeel lijkt me wel:
    *dat je je menstruatie niet kan plannen bv. met vakanties ed.
    * hopen op een regelmatige cyclus zodat je weet wanneer je ongi wordt.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik ben ook van plan een koperspiraal te laten plaatsen om de bovengenoemde redenen. Wil geen hormonen meer in mijn lichaam :)

Deel Deze Pagina